تجربه کاربری چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد

تجربه کاربری چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

behzad sepehri

در مقالات قبلی با مفهوم تجربه کاربری آشنا شدیم و متوجه شدیم که تجربه کاربری چه تفاوتی با رابط کاربری دارد. این دو عنصر جزو مهم ترین عوامل تاثیر گذار در موفقیت یک کسب و کار هستند و در طی سال های اخیر توجه ویژه ای به این دو شده است. هر چقدر تجربه کاربری بهتری داشته باشید یعنی کاربران شما از نحوه عملکرد شما و سایت تان رضایت کامل دارند و شما عملکرد مطلوبی دارید. با تمرکز بر روی ux بهتر و تلاش برای بهبود آن می توانید قدمی محکم در راه پیشرفت کسب و کارتان بردارید و خودتان را به رتبه های برتر گوگل برسانید. اما به راستی تجربه کاربری چه اهمیتی دارد؟ چرا تجربه کاربری تا این اندازه مهم است؟.

در ادامه می خواهیم مهم ترین دلایل اهمیت تجربه کاربری را با هم بررسی کنیم. از شما دعوت می کنیم که با ما همراه باشید.

تجربه کاربری چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی میزان محبوبیت یک کسب و کار بستگی به تجربه کاربری دارد. هر چقدر تجربه کاربری بهتری داشته باشید کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت و می توانید حرف زیادی برای گفتن در میان رقبا داشته باشید. مهم ترین دلایل اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها عبارت است از:

1-باعث افزایش رضایت مندی کاربران نسبت به کسب و کار شما می شود

باعث افزایش رضایت مندی کاربران نسبت به کسب و کار شما می شود
افزایش رضایت مندی کاربران

اولین و مهم ترین دلیل اهمیت تجربه کاربری این است که باعث می شود کاربران رضایت بیشتری نسبت به شما داشته باشند. با افزایش رضایت کاربران نسبت به محصولات، خدمات و کسب و کار شما، برند شما محبوب تر خواهد بود و می توانید به راحتی کسب و کار تان را رونق دهید.

کاربران همیشه به دنبال بهترین ها هستند و دوست دارند از محصول یا خدماتی که استفاده می کنند راضی باشند. بنابراین اگر تجربه کاربری بهتری داشته باشید باعث می شود کاربران نسبت به برند شما احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

2-به فروش بیشتر محصولات و خدمات کمک می کند

به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی به دو نوع فروشگاهی و کسب و کارهایی که خدمات ارائه می کنند تقسیم می شوند. هدف اصلی سب و کارها افزایش میزان فروش و کسب درآمد بیشتر می باشد. بنابراین تمرکز روی داشتن تجربه کاربری بهتر کمک می کند تا کاربران بیشتری را جذب کنید. به کمک تجربه کاربری و جذب کاربران بیشتر می توانید میزان فروش محصولات و خدمات تان را افزایش دهید.

به عنوان مثال کسب و کاری که تجربه کاربری خوبی داشته باشد می تواند محصولات و خدمات خود را به ده نفر بفروشد. اما اگر یک کسب و کار تجربه کاربری ضعیفی دشاته باشد حداکثر می تواند 1 یا 2 عدد فروش داشته باشد. پس داشتن تجربه کاربری خوب حدودا کمک می کند فروش تان 5 الی 10 برابر بیشتر شود.

3- تجربه کاربری به بهبود سئو سایت کمک می کند

تجربه کاربری به بهبود سئو سایت کمک می کند
بهبود سئو سایت

در طی سال های اخیر موتور های جستجو مخصوصا گوگل، تجربه کاربری را جزو اولویت قرار داده اند و رضایت کاربران خیلی اهمیت دارد. بنابراین در نتایج جستجو بیشتر سایت هایی را مشاهده می کنید که تجربه کاربری بهتری دارند. پس با تمرکز بر روی تجربه کاربری می توانید سئوی سایت تان را بهبود ببخشید و در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید.

مهم ترین هدف گوگل این است که کاربران خود را راضی نگه دارد. بنابراین در نتایج جستجو سایت هایی را نشان می دهد که بیشترین شباهت را به کلمه کلیدی جستجو شده داشته باشد. مثلا اگر شما خرید چرخ خیاطی را جستجو کنید در نتایج جستجو دقیقا سایت هایی را به شما نشان خواهد داد که چرخ خیاطی می فروشند. بنابراین اگر نتوانید تجربه کاربری خوبی داشته باشید در بحث سئو دچار مشکل خواهید شد و نمی توانید به رتبه های برتر برسید.

4-به برندسازی بهتر کمک می کند

برای اینکه برندسازی کنید باید زحمت زیادی بکشید و زمان زیادی را صرف کنید. تجربه کاربری یکی از مهم ترین عواملی است که بر روی برندسازی و افزایش حس اعتماد نسبت برند تاثیر می گذارد. بدون برندسازی و جلب اعتماد مشتریان کار شما برای افزایش درآمد و رسیدن به موفقیت بسیار سخت خواهد بود. بنابراین باید تجربه کاربری بهتری داشته باشید تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

یک برند محبوب و معتبر میزان فروش بیشتری نسبت به یک کسب و کار تازه تاسیس یا برند ناشناخته دارد. پس طبیعی است که با تمرکز بر روی تجربه کاربری و برندسازی قدمی بزرگ در راه رسیدن به موفقیت و کسب درآمد بیشتر بردارید. مثلا سایت دیجی کالا تبدیل به یک برند شده است و توانسته است سهم بزرگی از بازار را به دست بگیرد.

5-تجربه کاربری باعث کاهش هزینه های بازاریابی می شود

ux باعث کاهش هزینه های بازاریابی می شود
کاهش هزینه ها

برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید باید هزینه های زیادی را متحمل شوید تا به هدفی که دارید برسید. در این راه باید برای سئو، تولید محتوا، بازاریابی و … هزینه کنید. اما اگر بر روی تجربه کاربری بهتر تمرکز کنید یعنی بازاریابی کرده اید و می توانید کاربران بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید. بهبود تجربه کاربری کمک می کند در هزینه ها صرفه جویی کنید و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

کلام آخر

در این مقاله موضوع اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها را مورد بررسی قرار دادایم. به کمک بهبود تجربه کاربری می توانید کاربران بیشتری جذب کنید و با تبدیل آن ها به مشتری کسب و کار خودتان را رونق ببخشید. تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد و بر روی موارد بسیار زیادی تاثیر می گذارد. در این مقاله مهم ترین دلایل اهمیت تجربه کاربری برای کسب و کارها را مورد بررسی قرار دادایم.

به نظر شما تجربه کاربری چه اهمیت دیگری برای کسب و کار ها دارد؟ آیا به قدرت تجربه کاربری ایمان دارید؟

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *