بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری

بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری در سال 2020

behzad sepehri

در این مقاله طیف گسترده ای از نرم افزار های طراحی رابط کاربری  را در بازار بررسی خواهیم کرد که اکثر آنها قادر به کمک در کارهای روزانه یک طراح UI / UX  هستند.

اخیراً دنیای طراحی دیجیتال شاهد مهاجرت گسترده ای از Photoshop به Sketch و adobe xd بوده است ، که باعث تغییر چشمگیری در حوزه طراحی رابط کاربری شده است. علاوه بر این دو ، نرم افزار های طراحی رابط کاربری فراوانی وجود دارد با داشتن ویژگی های منحصر به فرد باعث راحتی کار طراحان می شود.

بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری

خب همان طور که گفتیم در این بخش به معرفی بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری می پردازیم. با استفاده از این نرم افزار ها می توانید طرح های جذاب و حرفه ای طراحی کنید.

1. Adobe XD

نرم افزار طراحی رابط کاربری ادوب ایکس دی

Adobe به خاطر Photoshop و Illustrator شناخته شده است. اما در ماه مه سال 2018 ، Adobe از برنامه XD برای طراحی رابط کاربری رونمایی کرد ، که به کاربران امکان طراحی ، نمونه سازی اولیه و به اشتراک گذاری تجربیات خود را می دهد. برگه Design از ابزارهای بردار و متنی ساده برخوردار است و برای ایجاد طراحی شما استفاده می شود. برگه نمونه اولیه برای پیش نمایش و به اشتراک گذاری طرح شما است. در مقاله adobe xd چیست، این نرم افزار قدرتمند را به طور کامل بررسی کردیم.

سازگاری: MacOS ، ویندوز

پیشنهاد برای مطالعه: افزونه های قدرتمند و کاربردی adobe xd

2. Sketch

Sketch یک نرم افزار بسیار مطرح و پر کاربرد در دنیای طراحی است. Sketch یک ابزار طراحی حرفه ای برای مک است که فضای کاری براق و تمیزی دارد و این باعث می شود تا کاربر جدید بتواند راحت تر با این ابزار سازگار شود.

از ویژگی های جالب این نرم افزار داشتن نمادهای تو در تو است. با استفاده از این ویژگی می توانید عناصری مانند دکمه ها ، ابزارک ها و حتی مکانیزم های پیچیده را از قبل طراحی کنید ، سپس طرح آنها را در سایر تابلوها و شکل های دیگر تکرار کنید.

سازگاری: فقط برای کاربران MAC

3. Figma

Figma اولین نرم افزار طراحی رابط کاربری برای ارائه قابلیت طراحی چند نفره است که به موجب آن چندین کاربر می توانند همزمان بر روی یک پروژه کار کنند. Figma امکان طراحی صفحه نمایش ، نمونه سازی اولیه ، اظهار نظر ، دستیابی به طراحی و برخی ویژگی های معمول دیگر را فراهم می کند.

این یک جایگزین عالی برای Sketch برای ویندوز است. نکته اصلی این است که فیگما فاقد قابلیت انیمیشن پیشرفته است.

سازگاری: macOS ، Windows ، Linux ، وب.

4. InVision Studio

Invision Studio یکی از قدرتمندترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری است. InVision بیشتر به دلیل ابزار نمونه سازی خود که یکی از بهترین تجربه های کاربر را در آنجا دارد مشهور است.

Invision به طراحان آزادی طراحی ، بررسی ، آزمایش و به اشتراک گذاری نتایج با توسعه دهندگان و سایر اعضای تیم را می دهد. بارزترین مزیت این محصول ، ویژگی های همکاری پروژه آن است که به همه کاربران امکان می دهد یادداشت برداری کنند و تغییرات محصول را در زمان واقعی مشاهده کنند.

InVision  همچنین خدمات کاملی را برای ساخت نمونه های اولیه برای موبایل ارائه می دهد. بدین ترتیب تطبیق پذیری محصول دیجیتال و استفاده از آن در موبایل را شبیه سازی می کند.

سازگاری: کاربران Mac / Windows.

5. Framer X

Framer X که توسط Koen Bok و Jorn van Dijk تأسیس شده است ، نسخه جدیدی از فریمر است. Farmer X  نرم افزاری با طراحی جدید و بسیار هیجان انگیز است که نمونه سازی اولیه و ایجاد تعامل با آن بسیار آسان است.

شما می توانید همه کارهایی را که ممکن است در وب انجام دهید ، مانند استفاده از داده های زنده ، یا ایجاد پروژه های منحصر به فرد را با Farmer X انجام دهید. این نرم افزار طراحی خاص خود را در داخل دارد اما کاملاً با Sketch هماهنگ است.

سازگاری: فقط برای کاربران MAC

6. UXPin

UXPin یک نرم افزار طراحی رابط کاربری خوب  است که با استفاده از آن ، می توانید نمونه های اولیه قابل تنظیم و قابل کلیک را در مرورگر خود ایجاد کنید. شما می توانید نمونه های اولیه را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید و تیم ها می توانند به راحتی در کنار هم کار کنند.

سازگاری: کاربران Mac / Windows.

پیشنهاد ویژه : دوره طراحی رابط کاربری + کسب درآمد با تخفیف ویژه

7. Adobe Illustrator

Adobe Illustrator یک نرم افزار طراحی رابط کاربری قدرتمند است که از آن برای ایجاد آرم ، شکل و شمایل با استفاده از طراحی آسان آن مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویر برداری و یا وکتور که با این نرم‌افزار تولید می‌شوند به قدری با کیفیت هستند که حتی موقع زوم زیاد هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

سازگاری: OS X ، Windows

8. Adobe Photoshop

Adobe Photoshop یکی از قدیمی ترین نرم افزار های گرافیکی می باشد که در ضمینه طراحی رابط کاربری نقش پرنگی داشته است. زمانی که سایر نرم افزار های رابط کاربری هنوز وجود نداشتند فتوشاپ بود و طراحان رابط کاربری از آن استفاده میکردند. هنوز هم  با وجود نرم افزار های قدرتمند مخصوص طراحی رابط کاربری مثل Sketch و adobe xd نرم افزار فتوشاپ طرفداران زیادی دارد.

سازگاری: OS X ، Windows

9. Axure Rp

Axure RP یک نرم افزار طراحی کامل برای طراحان حرفه ای است. Axure Rp علاوه بر نمونه سازی اولیه ، این امکان را به شما می دهد که برای ایجاد mockup ، نمودارهای جریان ، اسناد گرافیکی و موارد دیگر استفاده کنید.

سازگاری: OS X ، Windows

10. Origami Studio

Origami Studio توسط فیس بوک در سال 2016 ایجاد شده است. با استفاده از Origami Studio می توانید ایده های خود را در هنگام ساخت یک محصول دیجیتالی کشف و آزمایش کنید. این ابزاری برای طراحی نمونه های اولیه برای رابط های مدرن است.

Origami Studio نرم افزار طراحی رابط کاربری به صورت رایگان است که به طراحان اجازه می دهد تا واسط های تعاملی را به سرعت بسازند و به اشتراک بگذارند. برای ساخت نمونه های اولیه در  Origami Studio، می توانید از ویرایشگر patch استفاده کنید.

سازگاری:  فقط برای کاربران Mac.

چگونه نرم افزار مناسب را برای کار انتخاب کنیم؟

نرم افزار های زیادی در زمینه طراحی رابط کاربری وجود دارد و با همدیگر متفاوت هستند. هر کدام از این نرم افزار ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، هر یک از 9 نرم افزار طراحی رابط کاربری که در بالا ذکر کردیم دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

امیدواریم این راهنمای کوتاه به شما کمک کند تا انتخاب تان را محدودتر کنید و بتوانید نرم افزار مناسب را انتخاب نمایید.

اشتراک گذاری:

2 پاسخ

  1. سلام خوب هستین سایتتون واقعا عالیه اولین سایتی هستید ک بهترین استفاده رو ازش بردم باتشکر از مدیر سایت بابت مطالب مفیدتون هم بازم ممنونتونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *