تبدیل بازدیدکننده به مشتری

7 روش ساده و تاثیر گذار برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

behzad sepehri

همان طور که می دانید برای اینکه یک سایت شناخته شود و بتواند به درآمد برسد باید بازدیدکننده جذب کند. اما جذب ترافیک بیشتر به تنهایی برای کسب درآمد کافی نیست. بنابراین برای اینکه بتوانید به درآمد دلخواه خود برسید باید بازدیدکنندگان سایت خودتان را به مشتری تبدیل کنید. تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری جزو بزرگترین دغدغه های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است. چرا که بدون انجام این کار تمام تلاشی که برای جذب بازدیدکننده کرده اند بیهوده خواهد بود.با افزایش مشتریان تان به وسیله بازدیدکنندگان خود می توانید به رویای خود برسید. در این مقاله می خواهیم ساده ترین و کاربردی ترین روش های تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری را با هم بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به کمک روش هایی که بیان خواهیم کرد بتوانید قدمی محکم برای افزایش مشتری بردارید.

روش های تبدیل بازدید کننده به مشتری

اگر فکر می کنید که با داشتن بازدید کننده فراوان می توانید درآمد زیادی هم داشته باشید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. اگر بازدید کننده های شما تبدیل به مشتری نشوند شما هیچ کار مثبتی انجام نداده اید. برای اینکه به درآمد مورد نظر خود برسید بایدمشتری کافی داشته باشید. یکی از بهترین روش های افزایش مشتری این است که توانایی تبدیل بازدید کنندگان از سایت به مشتری را داشته باشید و از طریق آن ها کسب درآمد کنید. مهم ترین تکنیک های تبدیل ترافیک ورودی سایت به مشتری عبارت اند از:

1-با مخاطبان خود صادق و رو راست باشید

با مخاطبان خود صادق و رو راست باشید
صادق بودن با مخاطبان

اولین عاملی که به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید داشتن صداقت است. به جای اینکه در مورد محصولات و خدمات خودتان اغراق کنید، بهتر است با مخاطبان خود صادق باشید. بگویید که محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل خواهد کرد، محصول شما برای چه کسانی مناسب است و به درد چه کسانی نمی خورد. اگر با مخاطبان خود صادق باشید خواهید دید که به مرور زمان بازدیدکنندگان سایت تان به مشتریان دائمی و وفادار شما تبدیل شده اند. پس صداقت جزو عوامل تاثیر گذار بر روی افزایش مشتری می باشد که نباید آن را دست کم گرفت.

2-شناختن بازار هدف و جذب ترافیک هدفمند

یکی از عواملی که موجب می شود شما مشتریان کافی نداشته باشید این است که بازار هدف را به خوبی نشناخته اید و ترافیک هدفمند جذب نمی کنید. اگر بتوانید بازار هدف تان را به خوبی بشناسید و با تولید محتوای مناسب برای کلمات کلیدی هدف مخاطب جذب کنید شانس شما برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت تان به مشتری بیشتر خواهد بود. پس بهتر است به جای تمرکز روی افزایش ترافیک سایت روی جذب ترافیک هدفمند تمرکز کنید تا نرخ تبدیل مشتری تان را افزایش دهید.

3-با ایجاد حس اعتماد بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید

ایجاد حس اعتماد در بین مخاطبان
ایجاد حس اعتماد

زمانی که مخاطبان شما اعتماد کافی به شما داشته باشند مشتری بیشتری خواهید داشت و به کسب درآمد خواهید رسید. با ایجاد حس اعتماد برای مخاطبان، مرحله جذب مشتری و خرید خود به خود انجام خواهد شد و بنابراین شما می توانید به درآمد دلخواهی که مد نظر دارید برسید. برای جلب اعتماد مخاطبان می توانید برای محصولات و خدمات تان ضمانت بگذارید یا از تخفیف ها و هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: برای جلب اعتماد مشتریان چه راه هایی وجود دارد؟

4-سعی کنید سایتی ساده و بدون پیچیدگی داشته باشید

ساده بودن و راحتی استفاده از سایت یکی از عواملی است که در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری تاثیر می گذارد. اگر سایت شما رابط کاربری ساده و اصولی داشته باشد مشتری به ر احتی می تواند از سایت شما استفاده کند. اما اگر سایت تان شلوغ و دارای تبلیغات زیادی باشد کاربران به سرعت سایت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین سعی کنید با ساده سازی، کاربران را در سایت نگه دارید و آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید.

5-داشتن پشتیبانی قوی از عوامل پشت پرده جذب مشتری

داشتن پشتیبانی قوی از عوامل پشت پرده جذب مشتری
داشتن تیم پشتیبانی قوی

به نظر من مهم ترین عاملی که به فرآیند جذب مشتری و سپس خرید کمک می کند داشتن یک تیم پشتیبانی قوی و فعال می باشد. فرض کنید یکی از صد ها بازدید کننده ای که دارید قصد خرید داشته باشد. اگر سوالی داشته باشد و تیم پشتیبانی شما به موقع جوابش را بدهد احتمال اینکه از شما خرید کند افزایش پیدا نمی کند؟ با دیدن تیم پشتیبانی قوی خیالش راحت خواهد شد که پس از اقدام به خرید نیز شما پاسخگوی مشکلات و سوالات مشتری خواهید بود. بنابراین با داشتن پشتیبانی قوی می توانید نرخ تبدیل بازدیدکننده سایت تان به مشتری را افزایش دهید.

6-به روز بودن سایت برگ برنده شما برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری

برای اینکه بازدیدکنندگان دوباره به سایت شما بازگردند باید دلیل خوبی وجود داشته باشد. به روز بودن سایت شما مهم ترین دلیلی است که می تواند کاربران را مجاب کند تا دوباره از سایت شما بازدید کنند. با به روز بودن به مخاطبان نشان خواهید داد که برای کاربران خود ارزش قائل هستید و به دنبال رفع نیاز های کاربران خودتان هستید.

همین دلیل یک محرک خواهد بود تا بازدیدکنندگان شما از خدمات و محصولات تان استفاده کنند. سعی کنید سایت خود را به روز نگه دارید و رفع نیاز های کاربران را در اولویت کار خود قرار دهید. با این کار مخاطبان هدفمند بیشتری جذب می کنید و با تبدیل آن ها به مشتری درآمد مناسبی کسب خواهید کرد.

7-سعی کنید خودتان را به رتبه های برتر گوگل برسانید

برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری سعی کنید خودتان را به رتبه های برتر گوگل برسانید
رسیدن به رتبه های برتر گوگل

کاربران دیگر حوصله چندان زیادی ندارند تا مدت زمان زیادی را در اینترنتبه دنبال محصول مورد نظر خود بگردند. به همین دلیل به نتایج صفحه اول موتور های جستجو اکتفا می کنند. بنابراین اگر جزو سه رتبه برتر گوگل باشید شانس اینکه مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید بیشتر خواهد بود. کاربران سه رتبه اول گوگل را به عنوان بهترین ها در نظر می گیرند و اگر از این سه سایت اول خرید نکنند به ندرت پیش می آید که خرید انجام دهند. برای رسیدن به نتایج برتر گوگل باید بر روی سئو سایت خودتان بیشتر کار کنید و محتوای بهتر و با کیفیت تری تولید کنید.

کلام آخر

برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری روش های مختلفی وجود دارد. ما سعی کردیم ساده ترین و کاربردی ترین راهکار های ممکن در این زمینه را با شما در میان بگذاریم. شما چه روش های دیگری برای افزایش نرخ تبدیل مشتری می شناسید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *