مراحل تولید محتوای باکیفیت چیست

چطور میتوان محتوایی باکیفیت تولید کرد؟

behzad sepehri

در دنیای اینترنت تولید محتوا حرف اول را میزند و از عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت است. اما تنها تولید محتوا کافی نیست بلکه باید محتوای باکیفیت تولید کنید. محتوای مناسب باعث افزایش ترافیک سایت می شود و مخاطبان جدید و بیشتری را برای کسب و کار ما به همراه خواهد داشت. در ادامه می خواهیم روش های تولید محتوای باکیفیت را بیان کنیم. با استفاده از این نکات و رعایت آن ها می توانید محتوای جذاب و عالی بنویسید و کسب و کارتان را متحول کنید.پس با ما همراه باشید.

مراحل تولید محتوای باکیفیت چیست؟

برای اینکه بتوانید محتوای باکیفیتی و عالی تولید کنید باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در این بخش مراحل تولید محتوای عالی را با هم بررسی خواهیم کرد.

1-حوزه کاری خودتان را به خوبی بشناسید.

شناخت حوزه کاری اولین قدم برای تولید محتوا

برای تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان ابتدا باید حوزه کاری خودتان را به خوبی بشناسید. با کسب اطلاعات بیشتر و شناخت حوزه کاری خودتان می توانید محتوای مفید و کامل تری تولید کنید.
مثلا اگر حوزه کاری شما در مورد فروش لباس است باید اطلاعات کافی در مورد لباس ها، جنس لباس ها، قیمت روز لباس ها و … داشته باشید. در این صورت می توانید محتوای عالی و کاربر پسند تولید کنید.

2-نیاز مخاطبان را به خوبی شناسایی کنید و بر اساس آن محتوا تولید کنید.

سرمایه های اصلی یک کسب و کار اینترنتی مخاطبان آن هستند. پس باید محتوایی تولید کنید که بتواند نیاز های کاربران شما را رفع کند. هر چقدر بهتر محتوا تولید کنید و نیاز های کاربران را شناسایی و رفع کنید مخاطبان به شما وفادار تر خواهند بود.
به عنوان مثال یک فروشگاه لباس باید بداند مخاطبانش در فصل های مختلف چه نوع لباس هایی را بیشتر استفاده می کنند. بعد بر اساس این نیاز مخاطبان محتوا (محتوای یک سایت فروشگاهی معمولا محصول هستند) را ارئه دهد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

3-سایت های رقبای خود را بررسی کنید.

آنالیز سایت و محتوای رقبا

بهترین روش برای پیدا کردن موضوعات و تولید محتوای باکیفیت این است که سایت و مقالات رقبای خودتان را آنالیز کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین موضوعات مرتبط در حوزه کاری خودتان را شناسایی کنید. همچنین با آنالیز و بررسی محتوای رقبای خودتان می توانید برای محتوا های خودتان ایده بگیرید و مقاله های موجود در سایت تان را کامل تر کنید.

4-موضوع مورد نظر برای نوشتن محتوا را انتخاب کنید.

برای تولید محتوا باید کلمه کلیدی مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس شروع به نوشتن کنید. برای پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر و کاربردی تر می توانید از پیشنهادات گوگل، سایت رقبا، سایت هایی مثل kwfinder و google keyword planner استفاده کنید.

5-عنوان جذاب و مناسبی برای محتوا بنویسید.

نوشتن عنوان جذاب برای محتوا

عنوان محتوا اولین چیزی است که در نگاه اول توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. در موتور های جستجو هم کاربران با توجه به عنوان و توضیحات مختصر محتوا تصمیم می گیرند که روی آن کلیک کنند یا آن را نادیده بگیرند. پس سعی کنید محتوا های جذابی برای محتوای خود بنویسید تا کاربران ترغیب شوند تا محتوای شما را مطالعه کنند.

برای نوشتن محتوای جذاب می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید.
  • از کلماتی استفاده کنید که کاربران را کنجکاو کند.
  • برای عنوان های خود از عدد استفاده کنید.
  • از عبارت های منفی و مثبت در عنوان استفاده کنید.

6-مقدمه ای جذاب برای محتوا بنویسید.

هر چقدر مقدمه ای جذاب تر و بهتر برای محتوای خود بنویسید مخاطب ترغیب خواهد شد که محتوای شما را تا آخر مطالعه کند. زیرا بعد از عنوان اولین چیزی که جلب توجه می کند مقدمه است. پس با نوشتن مقدمه جذاب سعی کنید مخاطب را به خواندن ادامه محتوا تشویق کنید.

چه مقدمه ای جذاب تر است؟

1-در نگاه اول کمک کند تا مخاطب درک بهتری از موضوع محتوا داشته باشد.
2-نظریه مقاله یا دلیل اهمیت آن را بیان کند.
3-خلاصه و مفید باشد.
4-نتیجه ای که بعد از خواندن محتوا حاصل می شود را بیان کند.

7-از عکس و ویدیو در داخل محتوا استفاده کنید.

استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی

محتوای متنی به تنهایی جذاب نخواهد بود زیرا خواندن متن های طولانی بسیار خسته کننده خواهد بود. در استراتژی تولید محتوای خودتان حتما از محتوای تصویری و ویدیویی هم استفاده کنید. این کار کمک می کند هم محتوای شما جذاب تر باشد و هم مخاطبان از محتوای شما خسته نشوند.

8-هر چقدر می توانید محتوا را کامل تر کنید.

محتوای باکیفیت و کامل هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو جذاب است. هر چقدر محتوای شما کامل تر باشد کمک می کند مخاطبان شما به راحتی نیاز های خودشان را رفع کنند. همچنین وجود محتوای کامل باعث می شود تبدیل به مرجع شوید که هم موجب جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما می شود. همچنین برای سئو و کسب رتبه های برتر در موتور های جستجو موثر خواهد بود.

9-منابعی که ازش استفاده می کنید را معرفی کنید.

اگر مطالبی را در محتوای خود استفاده کرده اید که منبع آن سایت دیگری می باشد حتما منبع را ذکر کنید. معرفی منبع باعث می شود توسط موتور های جستجو به دلیل استفاده از محتوای تکراری جریمه نشوید. همچنین باعث می شود کاربران به شما اعتماد بیشتری داشته باشند و محتوای شما اعتبار بیشتری بگیرد.

10-محتوای نوشته شده را بازبینی و ویرایش کنید.

ویرایش و بازبینی محتوا

درست است که بازبینی و ویرایش محتوا مرحله آخر از تولید محتوا می باشد. اما می توان گفت از 9 مرحله ذکر شده در بالا مهم تر است. زیرا با بازبینی و ویرایش محتوا می توانید اشکالات محتوا را شناسایی و اصلاح کنید. همچنین در این مرحله می توانید موارد اضافی را حذف کنید و موارد فراموش شده را به محتوا اضافه کنید. با بازبینی و ویرایش محتو.ا محتوا کامل تر و با کیفیت تر خواهد شد و آماده برای خواندن است.

کلام آخر

در این مقاله مراحل اصلی تولید محتوای باکیفیت را با هم مرور کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با این فرمول بهترین و با کیفیت ترین محتوا را برای کسب و کارتان تولید کنید.
اگر هر گونه نظر، انتقاد یا پیشنهادی در مورد مقاله و بهتر شدن آن دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *