تولید محتوا در اینستاگرام چطور باعث افزایش درآمد می شود؟

با تولید محتوا در اینستاگرام به درآمد فوق العاده برسید

behzad sepehri

شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام نقش بسیار مهمی در دیده شدن و پیشرفت کسب و کار ها دارند. بنابراین می توانید با حضور موثر در اینستاگرام کسب و کار خودتان را رونق ببخشید و به درآمد های بالا برسید. اما این کار به چه چیزی نیاز دارد؟ کلید موفقیت در دنیای مجازی مخصوصا اینستاگرام تولید محتوای باکیفیت است ولی در اینستاگرام کیفیت محتوا بیش از اندازه مهم است. اینستاگرام یک فرصت عالی برای کسب و کارها فراهم کرده است تا با معرفی کسب و کار خودشان بتوانند به درامد های فوق العاده برسند. داشتن محتوای باکیفیت به مخاطبان شما دلیلی قانع کننده می دهد تا جذب کسب و کار شما شوند یا از شما خرید کنند. اگر نتوانید به خوبی برای اینستاگرام خودتان محتوا تولید کنید با شکست مواجه خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اصول تولید محتوا در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

تولید محتوا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

برای اینکه در اینستاگرام حضوری چشمگیر داشته باشید لازم است محتوای باکیفیت تولید کنید.بدون داشتن محتوای خوب نمی توان در این شبکه اجتماعی پیشرفت کرد. در زیر مهم ترین دلایل اهمیت تولید محتوا برای اینستا را بیان می کنیم.

1-بهترین روش برای جذب مخاطب است.

برای اینکه در اینستا دیده شوید و مخاطبان بیشتری داشته باشید دو راه بیشتر ندارید اول اینکه محتوای عالی تولید کنید و دوم تبلیغ کردن است. هر دوی این روش ها موثر و لازم هستند اما در ابتدای راه اگر شما تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید بهترین گزینه برای شما تولید محتوا است تا از طریق آن بتوانید مخاطب جذب کنید. با توجه به امکاناتی که اینستا دارد به راحتی می توانید با استفاده از هشتگ ها و برقراری تعامل به همراه تولید محتوا مخاطبان خودتان را افزایش دهید.

2-تولید محتوا در اینستاگرام باعث افزایش نرخ تعامل شما با مخاطبان می شود.

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که برای ارتباط بهتر افراد با یکدیگر به وجود آمده است.هر چقدر بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید شانس شما برای رفتن به اکسپلور و افزایش فالور بیشتر و بیشتر خواهد شد. برای افزایش نرخ تعامل تنها کاری که لازم است انجام دهید تولید محتوای باکیفیت و استفاده از استوری می باشد.

3-باعث می شود با رقبای خودتان متمایز باشید.

الان دیگر همه کسب و کارهای اینترنتی ارزش شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام را می دانند. بنابراین داخل اینستاگرام رقبای زیادی برای رقابت کردن خواهید داشت. برای اینکه بتوانید با رقبای خودتان متمایز باشید و مشتریان شما را انتخاب کنند باید محتوای عالی تولید کنید. با تولید محتوای عالی می تواندی تفاوت خودتان و کسب و کارتان را به خوبی به مخاطبان نشان دهید و آن ها را جذب کسب و کار خودتان کنید.

4-کمک می کند میزان فروش بیشتری داشته باشید.

مشتری ها با توجه به محتوای شما تصمیم می گیرند که از شما خرید کنند یا نکنند. پس هر چقدر محتوای بهتر و جذاب تری برای پیج اینستاگرام خود تولید کنید شانس دیده شدن محصولات تان بیشتر می شود و می توانید میزان فروش تان را افزایش دهید.

پیشنهاد برای مطالعه : تولید محتوا چه تاثیری در موفقیت کسب و کار ها دارد؟

چه محتوا هایی بیشترین بازدهی را در اینستاگرام دارند؟

به طور کلی در اینستاگرام محتوا ها به سه دسته تصویری، صوتی و ویدئویی تقسیم می شوند. امروزه محتوا های ویدئویی بازدهی بیشتری نسبت به سایر محتوا ها دارند. اما با توجه به نوع کسب و کار محتوای شما هم می تواند تغییر کند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محتوای شما باید با کیفیت باشد. در غیر اینصورت تصویری یا ویدئویی بودن محتوای شما تاثیری نخواهد داشت. چرا که کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که با محتوای تصویری و برخی از کسب و کارها با محتوای ویدئویی توانسته اند به نتیجه دلخواه خود برسند. پس ابتدا بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید سپس انتخاب کنید که می خواهید چه نوع محتوایی در اینستاگرام منتشر کنید.

چطور محتوای باکیفیت در اینستاگرام تولید کنیم؟

برای اینکه بتوانید محتوای باکیفیت تری در اینستا تولید کنید باید یک سری کار ها را انجام دهید. در ادامه مراحل و مسیر تولید محتوای باکیفیت را با هم بررسی خواهیم کرد.

1-شناخت مخاطبان هدف

قبل از شروع کردن به تولید محتوا باید به خوبی مخاطبان خود را بشناسید تا با توجه به نیاز آن ها محتوا تولید کنید. هر چقدر بتوانید مخاطبان علاقه مند به کسب و کار خودتان را بهتر بشناسید راحت تر می توانید محتوا تولید کنید. همچنین شناخت مخاطبان کمک می کند تا محتوا های باکیفیت تری تولید کنید و شانس دیده شدن خودتان در اکسپلور را افزایش دهید و بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

مثلا اگر کسب و کار شما فروش لوازم آرایشی باشد مخاطبان هدف شما آرایشگر ها، مغازه های فروش لوازم آرایشی و افرادی هستند که به لوازم ارایشی علاقه مند هستند.

2-بررسی و آنالیز پیج های مشابه و همکار

به پیج های مرتبط با حوزه کاری خودتان در اینستاگرام به عنوان یک رقیب نگاه کنید. چرا که این پیج ها می توانند به عنوان دوست شما باشند و در رسیدن به موفقیت شما نقش بسیار زیادی داشته باشند. پیج های مشابه و مرتبط با حوزه کاری خودتان را فالو کنید و از محتوا های آن ها ایده بگیرید. پیج های مرتبط با شما ممکن است مدت زمان زیادی را در ایسنتاگرام فعال بوده باشند و به خوبی مخاطبان هدف را شناخته باشندو می توانید با آنالیز و بررسی پیج آن ها ایده های خوبی برای محتوا بگیرید و بهترین و موثر ترین محتوا را تولید کنید.

با توجه به مثال قبلی پیج های فروش لوازم آرایشی، آرایشگر ها و پیج هایی که لوازم آرایشی تبلیغ می کنند را فالو کنید و از محتوای آن ها ایده بگیرید.

3-برنامه ریزی برای تولید محتوا

بعد از شناخت مخاطبان و آنالیز پیج های مرتبط نوبت به برنامه ریزی برای تولید محتوا می رسد. موضوعاتی را که انتخاب کرده اید برای محتوا باید اولویت بندی کنید و با برنامه ریزی مشخص آن ها را پیاده سازی کنید. مثلا می توانید برنامه ریزی کنید هر هفته 3 پست می خواهید منتشر کنید. بعد شروع کنید به تولید محتوا و با توجه برنامه تنظیم شده محتوای خود را منتشر کنید.

4-شروع به تولید محتوای باکیفیت با نرم افزار

اگر تصمیم گرفتید که محتوای اینستاگرام خود را به صورت ویدئویی منتشر کنید برای تدوین ویدئو های خود می توانید از نرم افزار هایی مانند افتر افکت، پریمیر و یا camtasia استفاده کنید. اما اگر هدف تان تولید محتوای تصویری است باید ابتدا عکس های باکیفیت پیدا کنید سپس با نرم افزار هایی مانند فتوشاپ یا ایلیستور شروع به تولید محتوا کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : از کجا بهترین عکس ها را پیدا کنیم؟

5-استفاده از هشتگ و کپشن مناسب برای محتوا

اگر فکر می کنید که با تولید محتوا کارتان تمام شده است و می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید سخت در اشتباه هستید.برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب کنید استفاده از هشتگ و نوشتن کپشن مناسب امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. استفاده از هشتگ های مناسب کمک می کند محتوای شما برای افراد بیشتری نشان داده شود و محتوای شما را ببینند. همچنین برای اینکه با مخاطبان تعامل برقرار کنید باید کپشن های مناسب بنویسید و از مخاطبان خود دعوت کنید تا با پست مورد نظر شما تعامل برقرار کنند. با انجام این کار ها شانس حضور شما در اکسپلور هم اضافه می شود و می تواندیم خاطبان بیشتری را برای پیج خود جذب کنید.

6-تداوم در تولید محتوا برای اینستاگرام

برخی از افراد تصور می کنند تنها با تولید چند محتوای فوق العاده می توانند فالور زیادی برای پیج خود جذب کنند. اما این اصلا درست نیست و مهم تر از بحث تولید محتوا بحث استمرار در تولید محتوا می باشد. باید طبق برنامه ریزی که کرده اید شروع به تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام کنید. هر چقدر در کار خود جدی باشید و محتوا های خوبی را تولید کنید با توجه به الگوریتم اینستاگرام محتوای شما به مخاطبان بیشتری نشان داده خواهد شد. پس تداوم در تولید محتوا را فراموش نکنید و حتما آن را اناجم دهید.

کلام آخر

لازمه موفقیت در اینستاگرام تولید محتوای باکیفیت و تداوم در تولید محتوا می باشد.در این مقاله مراحل تولید محتوا در اینستاگرام و رسیدن به موفقیت در اینستاگرام را با هم بررسی کردیم. مواردی که در مقاله به آن ها اشاره کردیم اصول رمز های تولید محتوای اینستاگرام هستند. لازم نیست هیچ جادو یا کار خاصی انجام دهید.فقط کافی است محتوای باکیفیت تولید کنید و در این کار تداوم داشته باشید خواهید دید که پیشرفت خوبی خواهید کرد. پس نگران پیشرفت و موفقیت در ایسنتاگرام نباشید و از همین الان شروع کنید.
امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. اگر هر گونه نظر، انتقاد یا پیشنهادی داشتید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *