تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد

تولید محتوا چیست و چرا باید محتوا تولید کنیم؟

behzad sepehri

دلیل اینکه کسب و کارهای اینترنتی زود رشد می کنند این است که محتوای عالی دارند و مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جذب می کنند. اگر تولید محتوا نکنیم یعنی اینکه وجود خارجی نداریم و در بین رقبای خودمان له خواهیم شد. مردم وقتی داخل موتور های جستجو دنبال واژه ای می گردند می خواهند محتوایی را ببینند تا نیاز شان را برطرف کند.

محتوا را می توان به عنوان پلی در نظر گرفت که کاربران را به سمت کسب و کار ما هدایت می کند.هر چقدر بتوانیم محتوای بهتری تولید کنیم مخاطبان زیادی را نیز جذب خواهیم کرد و کسب و کار اینترنتی ما شانس بیشتری برای رسیدن به صفحات اول گوگل خواهد داشت. در ادامه می خواهیم بدانیم که تولید محتوا چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد و اینکه که چرا حتما باید محتوا تولید کنیم؟.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست

تولید محتوا به معنی ارائه اطلاعات ، تجربه ها، آموزش و … است و با هدف انتقال پیام به مخاطبان انجام می شود. این انتقال پیام می تواند به صورت متنی ، تصویری ، صوتی یا ویدئویی انجام شود. هر چقدر بتوانیم محتوای بهتری تولید کنید راحت تر می توانید نیاز های مخاطبان خود را برطرف کنید.

اهمیت تولید محتوا چیست و چرا باید محتوا تولید کنیم؟

1-اولین چیزی که مخاطبان در دنیای مجازی به دنبال آن می گردند محتوا است. دلیل آن هم این است که مخاطبان می خواهند بدانند کسب و کاری که قصد خرید از آن را دارند چه اطلاعاتی در اختیار آن ها قرار می دهد ، چه خدماتی را ارائه می دهد و چه وجه تمایزی با رقبای خود دارد تا بتوانند بهترین را برای خرید انتخاب کنند.

2-تولید محتوا باعث می شود مخاطبان جدیدی با کسب و کار شما آشنا شوند و با شما ارتباط برقرار کنند.

3-با تولید محتوا مخاطبان با محصولات ، خدمات و یا برند شما به خوبی آشنا می شوند و می توانند به راحتی تصمیم بگیرند که از کدام محصول یا خدمات شما استفاده کنند.

4-تولید محتوا تنها برای مخاطبان مهم نیست بلکه داشتن محتوای خوب باعث می شود گوگل هم سایت شما را یک سایت معتبر بشناسد و در رتبه های بهتر نشان دهد.

5-در دنیای اینترنت مخاطبان نیاز های خود را از طریق جستجو برطرف می کنند و گوگل بهترین نتایج (محتوا ها) را به مخاطبان نشان می دهد پس هر چقدر محتوای ما بهتر باشد بهتر می توانیم نیاز مخاطبان را برطرف کنیم.

انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا چیست

با توجه به نیاز های مخاطبان محتوا در انواع مختلفی تولید می شود. اما به طور کلی محتوا به چه روش تولید می شود که به صورت زیر است.

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای صوتی

1-محتوای متنی

بیشتر محتوا هایی که در سطح اینترنت تولید می شوند به صورت متنی هستند. با استفاده از محتوای متنی می توانیم مقاله های جامع و مفید تولید کنیم ، ویژگی محصولات و خدمات خود را توضیح دهیم. محتوای متنی جزو کم هزینه ترین روش های تولید محتوا محسوب می شود.

2-محتوای صوتی

محتواهای صوتی یا همان پادکست ها طرفداران زیادی دارند. محتوای صوتی را می توان در هر حالتی استفاده کرد به همین دلیل مخاطبان به این نوع محتوا ها علاقه دارند. اما در سایت ها محتوای صوتی را هم در کنار محتوای متنی قرار می دهند زیرا موتور های جستجو نمی توانند محتوای داخل پادکست را به خوبی تشخیص دهند و متن های کنار پادکست کمک می کنند موتور های جستجو راحت تر موضوع پادکست را درک کنند.

پیشنهاد ویژه: پکیج موسیقی برای تولید محتوای صوتی و ویدئویی

3-محتوای تصویری

معمولا از محتوا های تصویری بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. در شبکه های اجتماعی نمی توان مقاله های بزرگ و جامع را منتشر کرد. محتوای تصویری می تواند به راحتی توجه مخاطبان را جلب کند و تاثیر زیادی در درک بهتر مطالب خواهد داشت.
در سایت ها معمولا از تصاویر ما بین محتوا های متنی استفاده می شود و محتوای کاملا تصویری به ندرت در سایت ها مشاهده می شود.

4-محتوای ویدئویی

تولید محتوا به صورت ویدئویی جزو محتوا های جذاب و پرطرفدار می باشد و انتقال اطلاعات و معرفی محصولات از این طریق راحت تر انجام می شود.

چه نوع محتوایی بهتر است؟

نمی توان گفت که کدام نوع محتوا بهتر است زیرا هر کدام از محتواهایی که در بالا ذکر کردیم طرفداران مخصوص به خود را دارند. بنابراین نباید روی یک نوع محتوا تمرکز کنیم. بهتر است داخل سایت مان هم محتوای متنی ، هم صوتی ، هم تصویری و هم ویدئویی داشته باشیم.

اما نکته ای که وجود دارد در کنار همه این محتوا ها باید متنی وجود داشته باشد این موضوع برای سئو محتوا و درک موتور های جستجو از محتوا حائز اهمیت است.

یک محتوای خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • باید ساده و روان نوشته شده باشد و همه مخاطبان بتوانند آن را بفهمند.
  • باید جامع و مفید باشد تا نیاز های مخاطبان را به خوبی رفع کند.
  • باید کاربر پسند باشد و به طور اصولی سئو شده باشد.
  • باید معتبر باشد و برای کامل تر شدن دائما به روز رسانی شود.
  • باید تاثیر گذار باشد و اطلاعات کاملی به مخاطبان ارائه بدهد

محتوای خوب چه مزیتی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد؟

مزیت تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی

در بخش های قبلی موضوع تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد را با هم بررسی کردیم. حال می خواهیم بدانیم مزیت تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی چیست. به همین دلیل 9 مزیت تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی را برای شما بیان می کنیم.

1-تولید محتوا نیاز های مخاطبان را رفع می کند.

اولین و مهم ترین مزیت تولید محتوا رفع نیازهای مخاطبین است. مخاطبان به دنبال محتوا می گردند تا بتوانند مشکلات و نیاز های خودشان را برطرف کنند. شما با تولید محتوای جامع و مفید و رفع نیاز های مخاطبان آن ها را به طرفداران و مشتریان دائمی و وفادار خود تبدیل می کنید.

2-تولید محتوا کمک می کند بهتر کسب و کارتان را معرفی کنید.

تولید محتوا بهترین و کم هزینه ترین روشی است که از طریق آن می توانید کسب و کار خودتان را به بقیه معرفی کنید. هر چقدر کسب و کارتان را بهتر معرفی کنید مخاطبان راحت تر می توانند با محصولات و خدمات شما آشنا شده و تبدیل به مشتری شما شوند.

3-محتوا به برندسازی شما کمک می کند.

اگر شما بتوانید محصولات و محتوای بهتر و کاربردی تری تهیه کنید نشان می دهد که برند شما معتبر و قدرتمند است. با تولید محتوای بهتر برند شما در میان رقبا حرفی برای گفتن خواهد داشت.

پیشنهاد برای مطالعه : برندسازی و نقش آن در موفقیت کسب و کارها چیست؟

4-تولید محتوا کمک می کند به نتایج اول موتور های جستجو برسید.

یکی از فاکتور های موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی سایت ها ارزیابی محتوای آن هاست. پس هر چقدر محتوای بهتری تولید کنید شانس شما برای رسیدن به نتایج اول موتور های جستجو افزایش می یابد و می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

5-باعث محبوبیت کسب و کارتان می شود.

هدف اصلی از تولید محتوا جذب مخاطبان هدفمند برای کسب و کار است. اگر بتوانید محتوای جامع و مفیدی تولید کنید ، محتوای شما توسط بقیه به اشتراک گذاشته می شود و شانس شما برای دیدن شده افزایش پیدا می کند یعنی می توانید رایگان کسب و کار خودتان را تبلیغ کنید.

با تولید محتوای جامع نه تنها هیچ هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نمی کنید بلکه به بهترین نحو ممکن کسب و کار خودتان را به بقیه معرفی می کنید و محبوبیت کسب و کار تان را افزایش می دهید.

6-کمک می کند محصولات تان را به راحتی بفروشید.

هر چقدر مخاطبان اطلاعات بهتر و دقیق تری از یک محصول داشته باشند بیشتر ترغیب می شوند تا آن محصول را خریداری کنند. تولید محتوا این شرایط را برای شما فراهم می کند تا با معرفی بهتر محصولات تان به راحتی میزان فروش تان را افزایش دهید.

7-کمک می کند محصولات بیشتر و بهتری تولید کنید.

هر چقدر مهارت شما در تولید محتوا بیشتر باشد به همان اندازه می توانید محصولات آموزشی ، خدماتی و دوره های تخصصی بهتری را تولید کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید.

8-تولید محتوا کمک می کند درآمد بیشتری کسب کنید.

اگر محتوای عالی تولید کنید می توانید محصولات تان بهتر به مخاطبان تان معرفی کنید و با افزایش میزان فروش محصولات تان درآمد بیشتری کسب کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: روش های کسب درآمد از تولید محتوا

9-تولید محتوا به متمایز شدن تان با رقبا کمک می کند.

فکر می کنید مهم ترین عاملی که باعث می شود یک کسب و کار با رقبای خود متمایز باشد چیست؟. دلیل آن تفاوت در محتواهای کسب و کار ها می باشد. هر چقدر محتوای بهتری داشته باشید با رقبای خودتان متمایز خواهید شد و راه رسیدن به موفقیت برای کسب و کارتان آسان تر خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله با هم بررسی کردیم که تولید محتوا چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد. تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار ها دارد و با تمرکز بر روی تولید محتوای خوب می توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را دگرگون کنید.

شما چقدر برای تولید محتوا برای کسب و کارتان وقت می گذارید؟ بیشتر از چه نوع محتوایی استفاده می کنید؟

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر هر گونه نظر ، انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مقاله های بهتر و کاربردی تری را برای شما تهیه کنیم. ممنون از این که همراه ما هستید.

اشتراک گذاری:

8 پاسخ

  1. سلام ببخشید تولید محتوا برای یک سایت فروشگاهی یا سایت خدمات دهی تاثیر داره ؟باید محتوامون به چه شکل باشه کامل یا جزئی توضیح بدیم کافیه؟

    1. سلام مجید جان.قطعا تاثیر داره.وقتی که کاربران در مورد خدمات یا محصولات شما اطلاعات کافی نداشته باشن چطور باید سفارش بدن؟. محتوای هر محصول متفاوته بعضی از محصولات نیاز به توضیح کامل دارن ولی برخی از محصولات نیاز به توضیحات کمتر. اما مهم اینه که توضیحات کامل باشه کم یا زیاد بودنش مهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *