چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم و به درآمد برسیم

چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم و به درآمد برسیم

behzad sepehri

طراحی رابط کاربری جزو شغل های پرطرفدار و محبوب در بین کاربران اینترنت می باشد. افرادی که در زمینه طراحی رابط کاربری فعالیت می کنند نیز زیاد هستند. همچنین عده زیادی تمایل دارند که این شغل محبوب و البته پردرآمد را یاد بگیرند. در مرحله اول با یادگیری و شروع شغل رابط کاربری می توانید کسب درآمد کنید. همچنین می توانید کسب و کار خودتان را گسترش بدهید چون طراحی رابط کاربری نقش بسیار مهمی در موفقیت و پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی دارد.
به همین منظور در این پست از وب سایت فاریاک قصد داریم در مورد این موضوع که چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم بحث کنیم. همچنین میخواهیم بررسی کنیم که چطور می توانیم طراحی رابط کاربری را به صورت حرفه ای یاد بگیریم و از طریق آن به درآمد بالایی برسیم.

چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم و به درآمد برسیم؟

شروع طراحی رابط کاربری
چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم و به درآمد برسیم

قبل از این که طراحی رابط کاربری را شروع کنیم، باید اطلاعات کاملی در مورد رابط کاربری داشته باشیم. در پست های قبلی وب سایت در مورد رابط کاربری و اهمیت آن بحث کردیم. شما هم اگر احساس می کنید که اطلاعات کافی در مورد رابط کاربری ندازید، می توانید به قسمت وبلاگ سایت مراجعه کنید و مقالات مربوط به رابط کاربری را مطالعه کنید.

1-انتخاب نرم افزار مناسب برای طراحی رابط کاربری

اولین قدم برای شروع و پیشرفت در یک کسب و کار یا یک صنعت یادگیری آن است. فرقی ندارد که چه نوع کسب و کاری داشته باشید  زیرا بدون یاد گیری نمی توانید شروع به کار کنید و یا انتظار پیشرفت داشته باشید.

قبل از شروع به یادگیری باید مشخص کنید که با چه نوع نرم افزاری می خواهید به طراحی رابط کاربری مشغول شوید. نرم افزار های طراحی رابط کاربری زیادی وجود دارند مانند sketch ، adobe xd ، photoshop ، figma  و … که می توانید از آن ها استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای این کار نرم افزار ادوب ایکس دی می باشد. علت آن هم داشتن امکانات جالب این نرم افزار و کارایی آسان آن است که می توان طرح های فوق العاده ای را با استفاده از این نرم افزار طراحی کرد ، از این رو نرم افزار ادوب ایکس دی مناسب ترین و بهترین نرم افزار از دید ما برای طراحی رابط کاربری می باشد.

2-یادگیری نرم افزار طراحی رابط کاربری

نرم افزار های طراحی رابط کاربری
نرم افزار های طراحی رابط کاربری

در مرحله نخست متوجه شدیم که باید نرم افزار خود را برای طراحی کردن انتخاب کنیم. در این مرحله به یادگیری نرم افزار طراحی رابط کاربری می پردازیم. باید یاد بگیریم که چطور با نرم افزار انتخاب شده کار کنیم.

برای یادگیری نرم افزار های طراحی رابط کاربری آموزش های رایگان زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما عمده ترین ایرادی که این آموزش ها دارند ، این است که به زبان خارجی هستند و چون با توجه به سلیقه کاربران انگلیسی و آمریکایی ساخته شده اند ، برای کابران ایرانی گنگ هستند و ممکن است ما ر از هدف خود دور کنند.

چطور نرم افزار مورد نظر طراحی رابط کاربری را یاد بگیریم؟

برای یاد گیری نرم افزار می توانید از کتاب ها و منابع مختلف استفاده کنید که رایگان هم هستند. می توانید به راحتی با جستجو کردن آن ها را پیدا کنیم و استفاده کنیم. یا می توانید از دوره طراحی رابط کاربری فاریاک استفاده کنید. در این دوره در مورد رنگ ها ،آیکون ها ، نحوه طراحی کردن ، اینکه از کجا ایده بگیرید و … به طور کامل توضیح داده شده و هم نرم افزار ادوب ایکس دی به طور کامل آموزش داده شده است.
اگر تمایل داشته باشید می توانید در این دوره ثبت نام کنید و به صورت حرفه ای طراحی ui را یاد بگیرید.

پیشنهاد برای مطالعه : از چه سایت هایی میتوانیم بهترین آیکون ها را پیدا کنیم؟

3-ایده پردازی برای طراحی رابط کاربری

برای طرح های خود ایده پردازی کنید
ایده پردازی درطراحی رابط کاربری باعث جذاب تر شدن طرح ها می شود

مرحله بعدی که بعد از یاد گیری وجود دارد و بسیار حائز اهمیت است موضوع ایده پردازی است. در اصل ایده پردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی است . البته می خواهد طراحی لوگو باشد یا طراحی رابط کاربری و یا سایر طراحی ها فرقی در نوع طراحی ندارد. در صنعت طراحی اگر یک طرح ui با یک ایده خوب پیاده سازی شود ، می تواند خیلی جذاب و کارآمدتر باشد.

پیشنهاد برای مطالعه: از چه منابعی برای ایده پردازی در طراحی رابط کاربری استفاده کنیم؟

4-جمع آوری کردن نمونه کار

مورد بعدی که بسیار مهم است جمع آوری نمونه کار می باشد که در پیشرفت کار شما بسیار موثر است. با داشتن نمونه کار های بیشتر، می توانید به راحتی پروژه بگیرید و مشتری ها راحت تر به شما اعتماد می کنند که پروژه های خودشان را به شما بدهند.

وقتی تازه کار هستید چطور نمونه کار جمع آوری کنید؟

زمانی که شما تازه کار هستید لازم نیست برای گرفتن پروژه منتظر بمانید و آن را به عنوان نمونه کار برای خود ثبت کنید. برای نمایش دادن به مشتری ها به نمایش بگذارید. وقتی فردی در زمینه طراحی رابط کاربری تازه شروع به کار کرده است برای داشتن نمونه کار محدودیتی ندارد.

وقتی فردی در زمینه طراحی رابط کاربری شروع به فعالیت می کند، برای دریافت پروژه باید نمونه کارهای خود را به مشتری ارائه دهد. اما در این حوزه کاری برای داشتن نمونه کار الزامی نیست که حتما منتظر نمونه کار بمانید و آن را به عنوان نمونه کارتان ثبت کنید.

تفاوت نمونه کار طراحی رابط کاربری با سایر شغل ها

به عنوان مثال شغل طراحی ui مثل شغل مکانیکی نیست.یک مکانیک برای ثبت نمونه کار باید منتظر مشتری باشد تا با تعمیر ماشین مورد نظر یک نمونه کاری گیر بیاورد. سپس ماشین تعمیر شده را به عنوان نمونه کار برای خودش در نظر بگیرد.

در شغل طراحی رابط کاربری به راحتی می توانید طرح های متفاوت را انتخاب کنید و با ایده پردازی  آن طرح را به حالت های مختلف طراحی کنید و به عنوان نمونه کار برای خودتان در نظر بگیرید. سپس می توانید نمونه کار های جمع آوری شده را موکاپ کنید و به مشتری نشان دهید.

5-به اشتراک گذاشتن نمونه کار رابط کاربری

نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید
نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید و مشتریان بیشتری به دست آورید

حتما می پرسید چطور و کجا این کار را انجام دهیم؟. با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی ، وجود سایت های تبلیغاتی و اشتراک گذاری خدمات و اپلیکیشن های مختلف به راحتی می توانید نمونه کار های خودتان را به اشتراک بگذارید.

با استفاده از سایت هایی مانند شیپور ، دیوار ،ایستگاه ، نیاز روز، همچنین تلگرام و اینستاگرام که شبکه های اجتماعی خوب و پر طرفداری هستند و بازدهی خوبی دارند ، می توانید نمونه کار های خود را به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد برای مطالعه : بهتر است کجا نمونه کار های خودمان را به اشتراک بگذاریم؟

6-معرفی خدمات و گرفتن پروژه

سپس بیایید خودتان را معرفی کنید و توضیح بدهید که چه حرفه ای را بلد هستید ، چه خدماتی را ارائه می دهید. با این کار می توانید مشتری ها رو به سمت خودتان و کسب و کارتان بکشید. مشتری با دیدن نمونه کار های شما اگر نمونه کار هایتان را بپسندد با شما تماس خواهد گرفت و شما بهش مشاوه می دهید.

اگر سر قیمت و نحوه انجام پروژه به توافق برسید مشتری با شما قرارداد خواهد بست. شما باید به قدری تلاش کنید و پروژه های مختلف بگیرید که در زمینه طراحی ui تبدیل یک طراح حرفه ای شوید.

7-قیمت های نجومی برای پروژه ها دریافت نکنید

برای طرح ها و پروژه های طراحی رابط کاربری خود قیمت های نجومی پیشنهاد ندهید
قیمت های نجومی برای پروژه های طراحی رابط کاربری خود پیشنهاد ندهید

اگر در ابتدای کار قیمت های نجومی به مشتریان خود پیشنهاد بدهید، بدون شک مشتریان خود را از دست خواهید داد. بنابراین در ابتدا با توجه به مبتدی بودن تان قیمت های نجومی پیشنهاد ندهید.

سعی کنید در ابتدای کار پروژه هایی که به شما داده می شود را با قیمت مناسب و پایین تری قبول کنید. همچنین بهتر است وقت پیشنهادی برای تحویل پروژه به مشتری را کمی بیشتر اعلام کنید.

نکته مهم :  اگر می توانید پروژه ای را یک ماهه تحویل دهید به جای یک ماه به مشتری بگویید 40 روزه پروژه را تحویل میدهم. با انجام این کار می توانید یک تایم اضافه برای خودتان بخرید که در تحویل پروژه به مشکلی برنخورید.

8-صبر داشته باشید و به تلاش خودتان ادامه دهید

همه مراحلی که در بالا ذکر شد لازمه شروع و به موفقیت رسیدن در زمینه طراحی رابط کاربری است.همه طراحان بدون استثنا این مراحل را پشت سر گذاشته اند. اما با تلاش و پشتکار بالایی که داشته اند توانسته اند به یک طراح حرفه ای تبدیل شوند.

پس سعی نکنید که راه چندین ساله را در مدتی کوتاه سپری کنید .با انجام این کار ممکن است شکست بخورید و از ادامه دادن منصرف شوید. پس صبر داشته باشید و مراحل گفته شده را با دقت و با حوصله طی کنید.

مثلا ما در گروه خود یک طراح ui حرفه ای داریم که با دقت و سرعت بالایی در زمینه طراحی فعالیت می کند. مثلا اگر یک مشتری داشته باشد که بخواهد یک پروژه بیست صفحه ای برایش انجام بدهد این کار را در مدت یک هفته یا کمی زودتر انجام خواهد داد. دلیل این سرعت عمل این است که به نرم افزار مسلط است و درک کاملی از رابط کاربری دارد و هم سابقه کاری بیشتری دارد.

آموزش سریع رابط کاربری
آموزش سریع رابط کاربری

کلام آخر

برای اینکه شما هم بتوانید در زمینه طراحی رابط کاربری به صورت حرفه ای فعالیت کنید باید زیاد تمرین کنید. تمرین زیاد باعث می شود سرعت عمل بالایی داشته باشید و حرفه ای تر شوید. سرعت عمل بالا باعث می شود در زمان صرفه جویی کنید و بتوانید پروزه هایتان را به موقع تحویل بدهید.

این طبیعی است که در ابتدای کار اگر کسی به شما پروژه ای بدهد، در انجام پروژه ایراداتی داشته باشید و به اندازه کافی در تحویل دادن آن سریع نباشید. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست همه این مشکلات با گذر زمان و تمرین بیشتر رفع خواهند شد.

اشتراک گذاری:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *