قالب پست چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

قالب پست چیست و چرا بهتر است از قالب پست اختصاصی استفاده کنیم؟

behzad sepehri

اگر دقت کرده باشید برخی از کانال ها و پیج ها در شبکه های اجتماعی شناخته شده هستند و نسبت به سایر رقبای خود میزان رشد بیشتری دارند. دلیل اینکه این کانال ها و پیج ها بیشتر از بقیه پیشرفت می کنند چیست؟. شاید این سوال خیلی از شما دوستان عزیز باشد و کنجکاو باشید که دلیل آن را بدانید. اولین دلیلش این است که این پیج های موفق تولید محتوای جذاب و مداومی دارند. اما تنها رمز موفقیت آن ها تولید محتوا نیست بلکه نحوه درست نمایش محتوای آن هاست. و این کار توسط قالب پست اختصاصی صورت می گیرد. اگر دقت کرده باشید همه پیج ها و کانال های معتبر و بزرگ از یک قالب مخصوص برای تولید محتوا استفاده می کنند. در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که قالب پست چیست و چرا بهتر است یک قالب پست اختصاصی برای خودمان داشته باشیم.

قالب پست چیست

قالب پست یک طرح آماده و چارچوبی مشخص است که از آن برای تولید محتوا استفاده می شود. قالب پست یک بار طراحی می شود و برای جذاب تر کردن محتوا و اختصاصی شدن آن ها کاربرد دارد. به عبارتی دیگر قالب پست یک فایل آماده گرافیکی است برای آسان تر کردن تولید محتوا از آن استفاده می شود. با استفاده از قالب پست اختصاصی می توانید محتوا ها را در کمترین زمان ممکن تولید کنید و با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی که فعالیت می کنید به اشتراک بگذراید.

استفاده از قالب پست چه مزایایی دارد؟

کسب و کارها برای اینکه بتوانند بهتر از رقبای خود باشند از قالب پست اختصاصی استفاده می کنند. اما مهم ترین مزایای قالب پست عبارت است از:

1-کمک می کند سریع تر و راحت تر محتوا تولید کنید.

اگر یک قالب آماده داشته باشید دیگر نیاز نیست برای تولید محتوا چندین ساعت وقت بگذارید. سخت ترین کاری که برای تولید محتوا باید انجام دهید جایگزاری عکس و متن و توضیحات مربوط به محصول تان است. پس با داشتن قالب پست می توانید در کمترین زمان ممکن محتوا تولید کنید و در وقت تان صرفه جویی کنید.

2-قالب پست باعث افزایش جذابیت محتوا می شود.

تصور کنید دو محتوا برای نمایش وجود دارد یکی چند متن ساده با تصویری کج و کوله است. و دومی یک محتوای تمیز و دقیق با قالبی زیبا که متن و تصاویر در جای خود قرار دارند. کدام یک جذاب تر خواهد بود؟ بدون شک مدل دوم جذاب تر است. و هر چقدر که محتوای شما جذاب تر و باکیفیت تر باشد مخاطبان بیشتری از شما و کسب و کارتان استقبال خواهند کرد.

3-به ارتباط راحت تر مخاطبان با شما کمک می کند.

قالب های آماده معمولا دارای اطلاعات تماس، نشانی سایت و راه های ارتباطی هستند. بنابراین اگر یکی از مخاطبان شما از محصول شما خوشش بیاد به راحتی می تواند با شما تماس بگیرد و ارتباط برقرار کند.

4-به برندسازی کمک می کند.

قالب پست در همه محتوا هایی که تولید خواهید کرده استفاده می شود. به دلیل اینکه در قالب پست از لوگوی مخصوص کسب و کارتان و همچنین اسم برندتان استفاده می کنید باعث می شود راحت تر در ذهن مخاطبان بماند. بنابراین برند شما در ذهن مخاطب می ماند و به این صورت راحت تر می توانید برندسازی کنید.

5-یکپارچگی و نظم به همراه دارد.

قالب پست برای پیج یا کانال شما به عنوان ویترین مغازه شماست. پس اگر از یک قالب منحصر به فرد و خوب برای پیج تان استفاده کنید باعث می شود پست های شما منظم باشند و زیبا تر دیده شوند.

6-به متمایز شدن شما با رقبا کمک می کند.

تنها تولید محتوای جذاب باعث متمایز شدن شما با رقبای تان نمی شود. چرا که اگر محتوای معمولی تولید کنید و به اشتراک بگذارید امکان اینکه از شما کپی برداری کنند زیاد است. اما اگر یک قالب اختصاصی برای پست های تان داشته باشید نشان دهنده این است که محتوا های مورد نظر ساخته خود شماست و شما را با رقبا متمایز می کند.

چرا بهتر است از قالب پست اختصاصی استفاده کنیم؟

استفاده از قالب پست باعث می شود پیج و کانال شما مرتب و منظم باشد و محتوای شما جذاب تر دیده شود. همچنین کمک می کند تا برند شما در ذهن مخاطبان باقی بماند و بتوانند راحت تر با شما و برندتان ارتباط برقرار کنند. بنابراین اگر از قالب اختصاصی برای پست های تان استفاده کنید باعث می شود در میان رقبای خودتان خوش بدرخشید و مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید.

قالب پست در کجا کاربرد دارد؟

بیشترین کاربرد قالب پست در شبکه های اجتماعی می باشد. کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. استفاده از قالب پست یکی از راهکار هایی است که به متمایز شدن با رقبا و جذب مخاطبان بیشتر کمک می کند. از قالب پست می توان در اکثر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، توییتر، لینکدین و … استفاده کرد.

چه نوع قالب پستی برای کسب و کار شما مناسب است؟

در سطح اینترنت قالب های پست فراوانی در زمینه های مختلف وجود دارد. اما برای اینکه بهترین و مناسب ترین قالب را برای کسب و کارتان انتخاب کنید باید به یک سری نکات توجه کنید.

قالبی که انتخاب می کنید باید به کسب و کرا شما بخورد یعنی اینکه از لحاظ جذابیت، رنگ و روحیه برای مخاطبان شما مناسب باشد.

طرح به صورت لایه باز باشد به این صورت فایل شما قابل ویرایش خواهد بود تا مشکلی برای تغییر و ویرایش نداشته باشید.

نگران پیدا کردن بهترین و مناتسب ترین قالب برای کسب و کارتان نباشید. ما در سایت فاریاک قالب های آماده متنوعی را متناسب با انواع کسب و کار ها آماده کرده ایم. می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه فاریاک طرح های لایه باز و قالب های پست آماده را مشاهده کنید.

کلام آخر

در این پست بررسی کردیم که قالب پست چیست و چرا بهتر است از قالب پست اختصاصی استفاده کنیم. اگر می خواهید در میان رقبا خوش بدرخشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید استفاده از قالب پست اختصاصی یکی از بهترین راهکار هاست.

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. هر گونه سوال یا انتقادی در مورد قالب پست داشتید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *