مهارت های یک طراح رابط کاربری حرفه ای چیست

یک طراح رابط کاربری حرفه ای چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

behzad sepehri

برای اینکه یک فرد در حوزه طراحی رابط کاربری تبدیل به یک طراح حرفه ای شود ابتدا لازم است درک کاملی از رابط کاربری داشته باشد. اما تنها داشتن درک کامل از رابط کاربری برای طراح حرفه ای شدن کافی نیست و باید مهارت های مورد نیاز برای طراح حرفه ای شدن را داشته باشد و یاد بگیرد. آیا شما تا به حال در مورد مهارت های طراح رابط کاربری چیزی شنیده اید؟ یا اصلا می دانید که چطور می شود به یک طراح رابط کاربری حرفه ای تبدیل شد؟ نگران نباشید در این مقاله به بررسی این مهارت ها می پردازیم و با یادگیری این مهارت ها شما هم می توانید جزو طراحان برتر در حوزه طراحی رابط کاربری شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین مهارت های یک طراح رابط کاربری چیست؟

طراحی رابط کاربری شغلی پر اهمیت و البته بسیار حساس است بنابراین باید با دقت زیادی انجام شود. برای اینکه تبدیل به یک طراح حرفه ای در حوزه رابط کاربری شوید بایستی یک سری مهارت های خاص و مورد نیاز این شغل را یاد بگیرید تا بتوانید به موفقیت برسید. در ادامه این بخش به بررسی مهارت های لازم می پردازیم.

1-یک طراح رابط کاربری حرفه ای باید توانایی کار کردن با ابزار های طراحی را داشته باشد.

یک طراح رابط کاربری باید توانایی کار کردن با نرم افزار های طراحی را داشته باشد

کار کردن با ابزار های طراحی جزو مهم ترین مهارت هایی است که یک طراح رابط کاربری حرفه ای باید داشته باشد. نرم افزار های زیادی وجود دارد که می توان با آن ها به طراحی پرداخت ولی هر طراح با توجه به علاقه شخصی خود نرم افزار مورد علاقه خود را انتخاب می کند. هر کدام از این نرم افزار ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند اما اصول کار کردن در این نرم افزار ها یکسان است.

پیشنهاد برای مطالعه : بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری کدام اند؟

2-باید با اصول طراحی رابط کاربری به طور کامل آشنا باشد.

برای اینکه در یک حوزه کاری به یک متخصص تبدیل شوید ضروری است که ابتدا اصول کار را یاد بگیرید. در طراحی رابط کاربری نیز این ضرورت وجود دارد و برای اینکه تبدیل به یک طراح حرفه ای شوید و بتوانید طرح های فوق العاده و حرفه ای طراحی کنید باید این اصول را یاد بگیرید.
از جمله مهم ترین این اصول ها می توان به برقراری تعادل بین فونت ها، آیکون ها، تصاویر، طراحی ریسپانسیو، طراحی ساده و بدون پیچیدگی و … اشاره کرد. البته این موارد تنها گوشه ای از این اصول هستند و باید خیلی حرفه ای تر از این ها باشید.

3-یک طراح رابط کاربری باید بتواند ایده پردازی کند و خلاق باشد.

یک طراح رابط کاربری باید ایده پرداز و خلاق باشد

خلاقیت و ایده پردازی در طراحی رابط کاربری حرف اول را می زند. هر چقدر هم یک نفر در زمینه طراحی رابط کاربری حرفه ای باشد اما نتواند ایده پردازی کند با مشکل روبه رو خواهد شد و نمی تواند پروژه های زیادی را بگیرد. پس اگر می خواهید تبدیل به یک طراح حرفه ای شوید باید همیشه به دنبال پیدا کردن ایده های مختلف و جدید باشید تا طرح های بی نظیری طراحی کنید و همه را شگفت زده کنید. شما می توانید برای ایده پردازی بهتر از نظر دوستان و یا همکاران خود نیز استفاده کنید تا یک طراحی فوق العاده داشته باشید.

پیشنهاد برای مطالعه : از چه سایت هایی می توانیم برای طراحی رابط کاربری ایده بگیریم؟

4-باید توانایی کار کردن به صورت تیمی را داشته باشد.

یک طراح رابط کاربری موفق و حرفه ای همیشه به دنبال افزایش مهارت و دانش خود در زمینه طراحی است. به همین دلیل به دنبال آن است که با همکاری تیمی یا کمک گرفتن از همکاران و دوستان خود مهارت های خود را افزایش دهد. یک طراح نباید مغرور باشد و تصور کند که بهتر از همه است.

یک طراح حرفه ای با بقیه مشورت می کند و در مواردی که نیاز ببیند به صورت تیمی هم کار می کند.
کار تیمی در موفقیت شما نقش بسیار زیادی دارد زیرا می توانید برای بهبود کیفیت خودتان از تجربه سایر همکاران تان بهره ببرید. پس اگر برای تان مقدور بود به طور تیمی هم کار کنید و صرفا تنها کار کردن را انتخاب نکنید.

5-یک طراح رابط کاربری باید عناصر طراحی را بشناسد و به خوبی از آن ها استفاده کند.

یک طراح رابط کاربری باید عناصر طراحی را به خوبی بشناسد

عناصر طراحی هم مانند اصول طراحی جزو مهم ترین بخش های طراحی رابط کاربری هستند زیرا همیشه به آن ها بیشتر از بقیه موارد توجه می شود. یک طراح باید به خوبی عناصر طراحی را بشناسد و بتواند در طرح های خود به خوبی و به درستی از آن ها استفاده کند تا طرحش بی عیب و نقص باشد.
از جمله مهم ترین عناصر طراحی رابط کاربری می توان به رنگ، اندازه، بافت، فاصله، خطوط، فضای خالی و… اشاره کرد.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور طراحی رابط کاربری را شروع کنیم؟

6-باید مهارت کافی برای جستجو کردن را داشته باشد.

شاید تعجب کنید اما جستجو کردن هم جزو مهارت های یک طراح رابط کاربری است. حتما می پرسید چرا؟ اصلا این دو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ دوباره تاکید میکنم که توانایی جستجو کردن از مهارت های یک طراح است. اما بریم سراغ دلیل اینکه چرا جستجو کردن جزو مهارت های یک طراح است.

یک طراح هر چقدر هم که حرفه ای باشد یا وقت آن را ندارد یا نمی تواند که همه موارد مورد نیاز برای طرح را خودش طراحی کند. این موارد ها می تواند آیکون ها، عکس ها و … باشند. طراحان دوست دارند سرعت طراحی خود را بالا تر ببرند و وقت خود را برای موارد جزئی هدر ندهند. به همین دلیل معمولا از طریق جستجو کردن در اینترنت ای موارد را پیدا می کنند و در طرح های خود مورد استفاده قرار می دهند.

7-یک طراح رابط کاربری حرفه ای باید پشتکار داشته باشد و همیشه در تلاش باشد.

داشتن پشتکار و تلاش کردن جزو مهارت های یک طراح رابط کاربری

شاید این مورد آخر را جزو مهارت های یک طراح رابط کاربری حساب نکنید. اما به شخصه این ویژگی را جزو مهم ترین مهارت های یک طراح می دانم. اصلا بهتر است اینگونه بگویم طراحی که پشتکار نداشته باشد و فعال نباشد را نمی توان یک طراح حساب کرد. یک طراح همیشه باید به دنبال یاد گرفتن باشد و مهارت های خود را افزایش بدهد. شما هم اگر قصد این را دارید که تبدیل به یک طراح حرفه ای شوید باید پشتکار داشته باشید و همیشه در تلاش باشید که موارد جدیدی را یاد بگیرید و مهارت خودتان را افزایش دهید.

کلام آخر

همان طور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره شد طراحی رابط کاربری شغلی حساس و با اهمیت می باشد. برای اینکه تبدیل به یک طراح رابط کاربری حرفه ای شوید بایستی موارد ذکر شده در داخل مقاله را داشته باشید. در داخل مقاله به معرفی این مهارت ها پرداختیم اما تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای تنها با دانستن این مهارت ها امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین باید در تلاش باشید که این مهارت ها را یاد بگیرید و آن ها را بهبود ببخشید. طراحان حرفه ای دیگر نیز با تلاش و تلاش و تلاش الا نبه جایگاهی که هستند رسیده اند.لطفا اگر تصمیم تان جدی است که یک طراح حرفه ای شوید دست از تلاش کردن برندارید. هر روز مطالب جدید در مورد طراحی رابط کاربری را مطالعه کنید و با تمرین مهارت های خود را افزایش دهید.

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. خوشحال می شوم نظرات و انتقادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *