شبکه های اجتماعی چه نقشی در موفقیت کسب و کار ها دارند؟

شبکه های اجتماعی چه نقشی در موفقیت کسب و کار ها دارند؟

behzad sepehri

تا چند سال پیش شاید کمتر کسی باور می کرد که شبکه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره افراد را تشکیل دهد. اما امروزه می بینیم که نقش شبکه های اجتماعی روز به روز پر رنگ تر می شود و یک عامل مهم برای موفقیت کسب و کار ها می باشد. در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چرا شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها مفید هستند و چه نقشی در موفقیت کسب وکار ها دارند.

چرا استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار مفید است؟

با توجه به محبوبیت شبکه های اجتماعی و حضور اکثر مردم در آن ، یک فرصت مناسب و ایده آل برای صاحبان کسب و کار هاست تا با حضور موثر و فعالیت در این شبکه ها بتوانند به موفقیت کسب و کار خودشان کمک کنند. همچنین به دلیل تعامل بهتر کاربران با شما می توانید ارتباطی نزدیک تر و صمیمانه با کاربران خود داشته باشید و حس رضایت و اعتماد را به آن ها منتقل کنید.

شبکه های اجتماعی این فرصت را به کسب و کارها می دهند تا  اطلاعاتی در مورد سن، جنسیت، علاقه مندی، نحوه رفتار و … مخاطبان خود به دست آورند. دانستن این اطلاعات به صاحبان کسب و کار ها کمک می کند تا بتوانند با توجه به نیاز ها و علاقه مندی کاربران خود خدماتی را ارائه بدهند تا بازدهی بهتری داشته باشند.

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد نمی توان اهمیت و نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار ها را نادیده گرفت.

شبکه های اجتماعی چه کمکی به کسب و کار ها می کنند؟

فعالیت در شبکه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است و اهمیت زیادی برای موفقیت کسب و کار ها دارد. در واقع می توان گفت هر کسب و کاری برای موفقیت ، جلب اعتماد کاربران و برند سازی به آن ها نیاز دارد. می خواهیم بررسی کنیم که به طور کلی شبکه های اجتماعی چه کمکی به کسب و کار ها می کنند. پس با ما همراه باشید.

1-شبکه های اجتماعی به برند سازی بهتر کمک می کنند.

هر چقدر برند شما محبوب تر باشد زودتر می توانید به موفقیت برسید. شما می توانید با حضور در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای خوب به شناخته شدن برندتان کمک کنید. همچنین حضور موثر شما در این شبکه ها و ارتباط  با مخاطبان باعث می شود تصویر خوبی از برندتان در ذهن مخاطبان ایجاد کند ، که همین موضوع به برند سازی بهتر کسب و کار شما کمک می کند.

پیشنهاد برای مطالعه : برندسازی چیست و چه اهمیتی دارد؟

2-باعث افزایش ترافیک سایت شما می شوند.

بدون شک مهم ترین هدف یک کسب و کار افزایش ترافیک وب سایت و جذب مشتری می باشد به طوری که اکثر کسب و کار ها به همین علت در شبکه های اجتماعی حضور دارند و فعالیت می کنند. با فعالیت در شبکه های اجتماعی و افزایش تعداد دنبال کنندگان تان می توانید کاربران جدید را با سایت و محصولات تان آشنا کنید و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید.

برای اینکه در شبکه های اجتماعی بتوانید مخاطبین بیشتری جذب کنید و ترافیک سایت تان را افزایش دهید باید حضوری فعال و موثر داشته باشید. با تولید محتوای ارزشمند و تشویق کاربران جدید می توانید به هدفی که دارید برسید.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور می توانیم ترافیک سایت مان را رایگان افزایش دهیم؟

3-کمک می کنند مشتریان جدیدی را جذب کنید.

اکثر مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و هر روز برای آن وقت می گذارند. بنابراین صاحبان کسب و کار ها مایل هستند تا در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند. با فعالیت در شبکه های اجتماعی و معرفی محصولات خودتان می توانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و فروش خودتان را بالا تر ببرید.

4-شبکه های اجتماعی باعث افزایش اعتماد مشتریان می شوند.

تحقیقات ثابت کرده‌ است مردم به برندهایی که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند بیشتر اعتماد می کنند زیرا دوست دارند به طور مستقیم با برند ها ارتباط برقرار کنند و انتقادات و پیشنهاد های خود را بیان کنند. شبکه های اجتماعی این موقعیت را برای کاربران فراهم کرده است که ارتباط بهتری با برند ها داشته باشند. با حضور در شبکه های اجتماعی و ارتباط با کاربران تان می توانید حس اعتماد را در آن ها تقویت کنید و به افزایش اعتماد برند تان کمک کنید.

5-برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) مفید هستند.

یکی از فاکتور های مهم برای بهینه سازی موتورهای جستجو و افزایش رتبه سایت حضور در شبکه های اجتماعی است. با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید به بهبود سئو سایت خود کمک کنید. اگر میزان بازدیدکنندگان صفحات شما در این شبکه ها زیاد باشد و تعامل زیادی با صفحه شما داشته باشند این موضوع به افزایش رتبه سایت شما کمک می کند.

پیشنهاد برای مطالعه : سئو چیست و چه تاثیری برای موفقیت کسب و کار ها دارد؟

6-موجب افزایش بازدهی می شوند.

شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا بتوانید آمار و اطلاعات مناسبی از کاربران تان به دست آورید. با شناخت بهتر کاربران می توانید نیاز های آن ها را بهتر درک کنید و بیشتر بر روی تولید محصولاتی که مخاطبان دوست دارند تمرکز کنید. از این طریق هم می توانید رضایت کاربران تان را جلب کنید و هم بازدهی بیشتری از فروش محصول تان داشته باشید.

بهترین شبکه های اجتماعی که تاثیر زیادی در موفقیت دارند کدام ها هستند؟

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که می توانید در آن ها فعالیت کنید و کسب و کار خودتان را معرفی کنید. اما حضور در همه آن ها الزامی نیست و تنها فعالیت در محبوب ترین و معروف ترین آن ها کفایت می کند. در ادامه بهترین شبکه های اجتماعی که حضور در آن ها برای موفقیت کسب و کار ها موثر است را معرفی می کنیم.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است که در ایران نیز مخاطبان زیادی دارد. اکثر برند ها و کسب کار ها برای معرفی و فروش محصولات خود از اینستاگرام استفاده می کنند. اینستاگرام با امکانات فراوانی که دارد یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که کسب و کار ها می توانند از آن استفاده کنند. در اینستاگرام می توانید با استفاده از هشتگ ، استوری ، قابلیت igtv محصولات خودتان را معرفی کنید.

فیسبوک

فیسبوک یکی از اولین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجود در جهان می باشد. معمولا همه کسب و کار های خارجی از فیسبوک استفاده می کنند و فیسبوک را یک عامل مهم برای موفقیت شان می دانند. با عضویت در فیسبوک و تولید محتوا و قرار دادن آدرس سایت تان در فیسبوک کاربران به راحتی می توانند وارد سایت شما شوند.

توییتر

توییتر در ایران به علت فیلتر بودن زیاد استفاده نمی شود اما یک محیط عالی برای معرفی و تبلیغ کسب و کار ها می باشد. به علت ارتباط مستقیم صاحبان کسب و کار ها با مشتریان ، توییتر محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. در توییتر می توانید با استفاده از هشتگ های مناسب به راحتی کاربران را از محصولات خود و آخرین به روز رسانی ها مطلع کنند.

لینکدین

روز به روز به محبوبیت لینکدین افزوده می شود و صاحبان کسب و کار ها معمولا برای معرفی محصولات و برند خود از لینکدین استفاده می کنند. با عضویت در لینکدین می توانید محصولات جدید خودتان را معرفی کنید و به اشتراک بگذارید. می توانید به راحتی با کاربران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خودتان را گسترش و بهوبد ببخشید.

تلگرام

تلگرام شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان است و تمام کسب و کارهای اینترنتی در آن فعالیت دارند. پس نباید از اهمیت تلگرام برای پیشرفت کسب و کار ها غافل شد. در تلگرام می توانید با ایجاد گروه یا کانال محصولات خودتان را به کاربران خودتان معرفی کنید.

چرا باید هم از سایت و هم از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

شبکه های اجتماعی و سایت نقش مهمی در موفقیت کسب و کار ها دارند به نوعی می توان گفت مکمل یکدیگر هستند، پس برای رسیدن به موفقیت بیشتر باید از هر دوی آن ها استفاده کرد. اغلب از شبکه های اجتماعی به منظور افزایش تعداد کاربران ، معرفی محصولات ، آشنایی کاربران با سایت و بهبود سئو سایت می باشد. با حضور فعال و موثر در شبکه های اجتماعی و تبلیغ سایت تان می توانید به افزایش ترافیک سایت تان کمک کنید و میزان فروش محصولات تان را بالا تر ببرید.

کلام آخر

در این مقاله شبکه های اجتماعی محبوب را معرفی کردیم و نقش آن ها در موفقیت کسب و کار ها را با هم دیگر بررسی کردیم. شبکه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند و محیطی مناسب برای کسب و کار ها است تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و فروش بیشتری داشته باشند. شما هم اگر کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اید یا اگر می خواهید برند تان را بهتر به دیگران معرفی کنید از شبکه های اجتماعی غافل نشوید و حتما حضور فعال و موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

امیدوارم نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید. اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی برای بهبود مقاله دارید خوشحال می شوم در قسمت نظرات اعلام کنید.

اشتراک گذاری:

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *