ویژگی های یک فریلنسر موفق چیست

یک فریلنسر موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

behzad sepehri

کسب و کارهای اینترنتی در حال گسترش هستند و شغل های اینترنتی جدیدی به وجود می آید. کار کردن به صورت فریلنسری هیچ نوع محدودیتی ندارد اما در کار اداری باید یک سری اصول را رعایت کرد. همچنین با توجه به این موضوع نیاز به متخصصین در حوزه کسب و کارهای اینترنتی بیشتر حس می شود . فریلنسری یکی از بهترین راه هایی است که از طریق آن می توان از اینترنت کسب درآمد کرد. اما برخی از فریلنسر ها ممکن است به موفقیت نرسند و در عوض خیلی از فریلنسر ها تبدیل به یک فریلنسر موفق و حرفه ای می شوند.

دلیل این تفاوت و رسیدن به موفقیت در داشتن یک سری ویژگی ها است که یک فریلنسر باید داشته باشد. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی مهم ترین ویژگی های یک فریلنسر موفق می پردازیم. اگر می خواهید یک فریلنسر حرفه ای و موفق باشید داشتن این ویژگی ها ضروری است.

ویژگی های یک فریلنسر موفق چیست؟

با توجه افزایش تعداد فریلنسر ها و رقابت برای گرفتن پروژه در بین فریلنسر ها ، تنها داشتن مهارت کافی برای موفقیت یک فریلنسر کافی نیست. در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که یک فریلنسر باید چه ویژگی هایی داشته باشد یا چه دستورالعمل هایی را اجرا کند تا در این زمینه تبدیل به یک فرد موفق شود. پس با ما همراه باشید.

1- یک فریلنسر موفق برای همه پروژه هایش قرارداد می بندد.

یک فریلنسر موفق برای همه پروژه هایش قرارداد می بندد
بستن قرارداد

یک فریلنسر موفق برای تمامی پروژه های خود چه پروژه های کوچک و چه پروژه های بزرگ قراداد می بندد. این کار باعث می شود با توجه به قراردادی که تعیین کرده اند کارها جلو برود و هیچ مشکلی پیش نیاید. شما هم اگر می خواهید یک فریلنسر موفقی باشید سعی کنید برای همه پروژه های خودتان از قرار داد استفاده کنید.

برخی از افراد زمان زیادی را برای عقد قرارداد صرف می کنند و همه تلاش خود را می کنند که بهترین قرارداد را داشته باشند. برای اینکه شما یک قرار داد خوبی را ببندید کافی است بسیار ساده و شفاف مراحل انجام کار و توافقات انجام شده بین کارفرما و حودتان را در داخل قرارداد شرح دهید.

2- فریلنسر های موفق قدرت “نه” گفتن دارند.

یک فریلنسر موفق پیشنهاد هر پروژه ای را قبول نمی کند بلکه همه شرایط را در نظر می گیرد و بعد تصمیم می گیرد که پروژه را قبول کند یا رد کند. پس نباید مسمم باشید که حتما همه پروژه ها را قبول کنید، زیرا گاهی اوقات با قبول کردن یک پروژه فشار زیادی به خود فریلنسر وارد می شود.

اگر می خواهید یک فریلنسر موفق باشید و به مشکل برنخورید ارزش کاری خودتان را حفظ کنید. برای قبول کردن یک پروژه همه جوانب را بسنجید و هرگز از “نه گفتن” نترسید.

3- فریلنسر های موفق همیشه خوش قول هستند.

فریلنسر های موفق همیشه خوش قول هستند
خوش قول و وقت شناس بودن

یک فریلنسر موفق و حرفه ای همیشه خوش قول است. برای این کار یک فریلنسر حرفه ای مشکلات احتمالی را در نظر می گیرد. به طور مثال اگر یک فریلنسر می تواند پروژه ای را در عرض 5 روز تحویل دهد به مشتری به جای 5 روز می گوید 7 روزه پروژه را تحویل خواهم داد. با این کار علاوه بر اینکه از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند پیش مشتری نیز خوش قول خواهد بود.

با خوش قولی کردن و انجام به موقع پروژه ها می توانید اعتماد مشتریان خودتان را جلب کنید. این کار باعث می شود پروژه های دیگری را هم به شما بدهند و در آینده هم همکاری بلند مدتی با هم داشته باشید. پس همیشه سعی کنید خوش قول باشید و با دقت پروژه های خود را انجام دهید تا اعتماد مشتریان خودتان را به دست آورید و آن ها را تبدیل به مشتری دائمی برای خود بکنید.

4- یک فریلنسر حرفه ای بر روی کیفیت تمرکز می کند نه کمیت.

عده ای از فریلنسر ها تصور می کنند اگر تعداد پروژه های بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند به این معنی است که یک فریلنسر موفق و حرفه ای هستند. به همین دلیل بر روی گرفتن پروژه های بیشتر تمرکز می کنند و کیفیت را فدای کمیت می کنند.

ممکن است در ابتدا تعداد زیادی پروژه دریافت کنند اما با گذشت زمان همان مشتری های قبلی را نیز از دست خواهند داد ، زیرا برای کارفرما کیفیت مهم است نه زمان تحویل و کمیت مگر در مواردی خاص. پس برای اینکه بتوانید مشتری های ثابتی برای خود داشته باشید بر روی انجام پروژه های با کیفیت تمرکز کنید نه بر روی گرفتن پروژه های بیشتر.

پیشنهاد برای مطالعه : بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی کدام اند؟

5- برای پروژه های خود مبلغ اولیه (پیش پرداخت) دریافت می کند.

برای پروژه های خود پیش پرداخت دریافت می کند
گرفتن پیش پرداخت برای پروژه ها

این موضوع که برای پروژه های خودتان پیش پرداخت دریافت کنید یا مبلغ را در زمان تحویل پروژه دریافت کنید، بستگی به شرایط کاری خودتان دارد. اما یکی از مشکلاتی که در زمینه فریلنسری وجود دارد عدم پرداخت به موقع مبلغ دریافتی یا عدم دریافت هیچ مبلغی از کارفرما است.

برای اینکه موقع تصویه حساب و دریافت پول تان مشکلی پیش نیاید حتما پیش پرداخت دریافت کنید. شرایط دریافت مبلغ در بین فریلنسر ها به این صورت است که نصف مبلغ مورد نظر را اول کار دریافت می کنند و مابقی را بعد از پایان پروژه. و در آخر برای تضمین بیشتر مبلغ باقی مانده را دریافت کنید و سپس فایل نهایی را تحویل مشتری دهید.

با رعایت این قانون از مشکلات احتمالی در پرداخت مبلغ پروژه توسط مشتری جلوگیری می کنید. همچنین می توانید با خیال راحت و بدون استرس پروژه تان را انجام دهید. برای مبلغ و نحوه دریافت آن با مشتری توافق کنید و حتما آن را در قرارداد ذکر کنید تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

6- یک فریلنسر حرفه ای و موفق قیمت مناسبی برای پروژه ها پیشنهاد می دهد.

برخی از فریلنسر ها بر این باور هستند که اگر قیمت پایین تری را برای پروژه ها پیشنهاد بدهند ، می توانند به راحتی آن پروژه را دریافت کنند. اما این باور اصلا درست نیست و پیشنهاد دادن کمترین قیمت گاهی اوقات به منزله پایین بودن level کاری شماست. همچنین گاهی اوقات با پیشنهاد دادن کمترین قیمت برای پروژه ها ارزش کاری شما پایین می آید.

پس همیشه سعی کنید برای پروژه ها قیمت مناسبی را پیشنهاد دهید و ارزش کاری خودتان را پایین نیاورید.

7- فریلنسر موفق به کارش متعهد است.

فریلنسر موفق به کارش متعهد است
متعهد به کار بودن

یکی از ویژگی های یک فریلنسر موفق این است که در کار خودش جدی است و به کارش متعهد است. فریلنسر موفق بر روی کار خود تمرکز می کند و کارهای خود را با برنامه ریزی دقیقی انجام می دهد.

اگر می خواهید یک فریلنسر موفق باشید باید نسبت به کار خودتان متعهد باشید. زمان مشخصی را برای پروژه و کارتان در نظر بگیرید و پروژه تان را در زمان تعیین شده تحویل دهید.

به طور مثال یک فریلنسر موفق بر روی کارش تمرکز می کند و به خاطر نگاه کردن به فیلم مورد علاقه اش یا یک سفر غیر ضروری ، پروژه اش را نیمه کاره رها نمی کند.

کلام آخر

یک فریلنسر موفق ویژگی های زیادی دارد و ما در این مقاله مهم ترین ویژگی  های یک فریلنسر موفق را بررسی کردیم. امیدوارم با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم و افزایش مهارت های خودتان در زمینه فریلنسری به موفقیت های بیشتری برسید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *