ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی موفق چیست

13 ویژگی اساسی که داشتن آن ها موفقیت کسب و کار اینترنتی شما را تضمین می کند

behzad sepehri

اگر شما هنوز کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی نکرده اید یا اگر تازه شروع کرده اید باید بدانید که کسب و کارهای موفق چگونه موفق شده اند و دلایل موفقیت آن ها چیست. در این مقاله ویژگی های اساسی که داشتن آن ها موفقیت کسب و کار اینترنتی شما را تضمین می کند را با شما به اشتراک می گذاریم تا با استفاده از آن ها بتوانید در مسیری خوب به موفقیت ادامه دهید.پس با ما همراه باشید.

ویژگی های اساسی یک کسب و کار اینترنتی موفق

در این بخش مهم ترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی موفق را برای شما جمع آوری کرده ایم که هر یک به تنهایی اهمیت زیادی دارند و نباید نادیده گرفته شوند. با پیاده سازی هر یک از ویژگی هایی که می خواهیم ذکر کنیم بدون شک شما هم می توانید جزو کسب و کارهای موفق باشید.

1-کسب و کار خود را بر اساس علاقه و تخصص انتخاب می کنند.

علاقه و تخصص در کسب و کار

اگر به یک موضوع یا شغلی علاقه داشته باشید زودتر پیشرفت خواهید کرد. علاقه باعث می شود هر روز بیشتر از قبل برای موفقیت تان تلاش خواهید کرد. تصور کنید در کنار علاقه ، مهارت و تخصص لازم را هم داشته باشید در این صورت خیلی راحت می توانید به هدفی که دارید برسید. بنابراین اولین و مهم ترین ویژگی کسب و کارهای موفق داشتن علاقه و تخصص در کسب و کاری است که می خواهید آن را راه اندازی کنید. علاقه و تخصص را در اولویت قرار دهید تا با انگیزه و لذت بیشتری به کار خود ادامه دهید و به قله های بلند موفقیت دست پیدا کنید.

2-برای کسب و کار خود هدف تعیین می کنند و با برنامه جلو می روند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق از همان ابتدا که تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی می کنند هدف مشخصی دارند و با برنامه جلو می روند. برای ارائه محصولات ، فروش ، بازاریابی ، تبلیغات ، تولید محتوا و … برنامه ریزی می کنند و در بازه های زمانی مختلف ارزیابی می کنند که چقدر پیشرفت داشته اند. شما هم از همان لحظه ای که قصد دارید کسب و کارتان را راه اندازی کنید باید هدفی را برای خودتان مشخص کنید و با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کارتان را در مسیر پیشرفت قرار دهید.

3-کسب و کارهای اینترنتی موفق محتوای هدفمند و ارزشمند تولید می کنند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق محتوای ارزشمند تولید می کنند

برخی از کسب و کار ها تنها بر روی نوشتن مقاله تمرکز می کنند و تصور می کنند محتوای خوب فقط نوشتن مقاله های عالی است. اما باید بگوییم که نوشتن مقاله تنها بخشی از محتوا است و محتوا خیلی فراتر از این حرف هاست. شما باید در سایت خود انواع محتواها را داشته باشید مانند مقاله ، پادکست ، محتوا های ویدئویی ،اینفوگرافیک و … تا بتوانید کاربران ارزشمند جذب کنید.

شاید شما هم این جمله معروف که محتوا پادشاه است را شنیده اید. محتوا پادشاه است اما محتوای ارزشمند نه هر محتوایی که داخل سایت قرار می دهید. بر روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید تا کاربران را به خواندن محتوا هایتان ترغیب کنید. به جرعت می توان گفت عامل اصلی موفقیت کسب و کارهای موفق داشتن محتوای ارزشمند و هدفمند است.

پیشنهاد برای مطالعه : تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

4-کسب و کارهای اینترنتی موفق از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

اگر می خواهید کسب و کارتان را گسترش دهید حتما باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اکثر کسب و کارهای موفق در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند و از قدرت شبکه های اجتماعی غافل نمی شوند. با حضور در شبکه های اجتماعی می توانید کاربران بیشتری را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید و فروش تان را بیشتر کنید.

5-کسب و کارهای موفق برای برندسازی تلاش می کنند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق بر روی برندسازی تمرکز می کنند

برندسازی یکی از عوامل موفقیت کسب و کارهای موفق است که ما نیز بر این موضوع تاکیید می کنیم. اگر شما هم می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید باید برای برندسازی برنامه ریزی کنید. با برندسازی می توانید نسبت به رقبای خودتان متمایز باشید و فروش محصولات خودتان را چندین برابر کنید.

6- کسب و کار های موفق اهمیت ویژه ای برای رابط کاربری و تجربه کاربری قائل هستند.

یک سایت با وجود داشتن سه ویژگی جزو بهترین ها و موفق ترین کسب و کار ها است. حتما می پرسید این سه ویژگی چیست؟. این سه ویژگی داشتن محتوای ارزشمند ، رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب است. محال است که یک سایت این سه ویژگی را داشته باشد و موفق نباشد. البته نمی گوییم که بقیه ویژگی ها هیچ نقشی در موفقیت ندارند.

اگر رابط کاربری مناسبی داشته باشید می توانید کاربران بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید. و در نهایت با داشتن محتوای خوب که کاربران از ان لذت می برند و داشتن تجربه کاربری مناسب که کاربران به راحتی می توانند به خواسته های خود برسند کسب و کار خودتان را دگرگون خواهید کرد.

پیشنهاد برای مطالعه : رابط کاربری چه اهمیتی برای کسب و کار ها دارد؟

7-کسب و کارهای اینترنتی موفق به طور مداوم رقبای خودشان را آنالیز می کنند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق رقبای خود را آنالیز می کنند

یکی از مهم ترین عواملی که در موفقیت هر کسب و کاری نقش دارد ، تحلیل و آنالیز رقبا می باشد. کسب و کاری موفق است که به صورت مداوم رقبا و کسب و کارهای مرتبط با حوزه کاری خودش را آنالیز می کند. با تحلیل و آنالیز فعالیت رقبا می توانید نقاط ضعف و قوت آن ها را شناسایی کنید و در کسب و کار خودتان لحاظ کنید. سعی کنید از همان ابتدا که کسب و کارتان را راه اندازی می کنید رقبای تان را آنالیز کنید تا ببینید در فروش چه محصولاتی و خدماتی موفق عمل کرده اند.

8-کسب و کار های اینترنتی موفق افراد متخصص و البته دلسوز استخدام می کنند.

به کار گیری افراد کاربلد و دلسوز در یک کسب و کار به موفقیت آن کمک بسیار زیادی می کند. کسب و کارهای موفق همیشه دنبال بهترین ها هستند و از افراد متخصص استخدام می کنند زیرا می دانند که داشتن آن ها چه مزیتی برای شان خواهد داشت. همچنین نیروهایی که دلسوز نیستند و دل به کار نمی دهند را کنار می زنند. یک شرکت یا کسب و کار که 5 نفر کارکن دلسوز و کاربلد دارد بهتر از کسب و کاری است که 50 نفر کارکن دارد که دلسوز نیستند.

پس سعی کنید افراد با کیفیت که دل به کار می دهند وبه دنبال پیشرفت هستند را استخدام کنید تا با نهایت توان کار کنند. در این صورت هم شما به هدفتان می رسید و هم کارکنان شما با انگیزه و لذت بیشتری به کار خود ادامه می دهند.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنیم؟

9-سئو را فراموش نمی کنند.

کسب وکارهای موفق سئو را فراموش نمی کنند

سئو یکی از عوامل مهمی است که بر روی افزایش ترافیک سایت تاثیر می گذارد. هر چقدر سایت خود را اصولی تر و بهتر سئو کنیم شانس مان برای جذب کاربران بیشتر و رسیدن به موفقیت در کسب و کار های اینترنتی بیشتر خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که سئو همراه با محتوا تاثیر گذار خواهد بود. می توان گفت که سئو و تولید محتوا مکمل یکدیگر هستند و باید هر دو با هم به صورت عالی انجلم شوند تا نتیجه خوبی بگیرید.

10-کسب و کارهای اینترنتی موفق اعتماد سازی می کنند.

این که کاربران به کسب و کار شما یا برند شما اعتماد داشته باشند نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. اعتماد مهم ترین عاملی است که باعث می شود کاربران شما تصمیم بگیرند که محصولات شما را بخرند یا نه. پس اعتمادسازی یکی از عواملی است که به موفقیت کسب و کار اینترنتی شما کمک می کند. سعی کنید با ارائه آموزش های کاربردی ، قرار دادن نظرات مشتریان قبلی در سایت ، قرار دادن فیلم هایی از پشت صحنه کسب و کارتان در بین کاربران خود حس اعتماد ایجاد کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور ترافیک سایت مان را افزایش دهیم؟

11-کسب و کارهای اینترنتی موفق تعامل برقرار می کنند.

کسب و کارهای اینترنتی موفق تعامل برقرار می کنند

هر چقدر بتوانید بهتر با کاربران خودتان تعامل (ارتباط) برقرار کنید یعنی به آن ها نزدیک تر هستید. این موضوع باعث می شود هم بیشتر به شما اعتماد کنند هم اینکه راحت تر می توانید بفهمید کاربران تان چه نیاز هایی دارند و این یک امتیاز برای شماست تا بتوانید نیاز های کاربران تان را برطرف کنید.
برای اینکه تعامل کاربران تان را افزایش دهید می توانید در مقاله های خودتان از آن ها بخواهید تا نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات شان را به شما اعلام کنند. محتوا های عالی تولید کنید و کاربران تان را به چالش بکشید تا نظرشان را برای شما کامنت کنند. همچنین می توانید با حضور در شبکه های اجتماعی تعامل بهتر و نزدیک تری با کاربران خودتان برقرار کنید.

12-تداوم دارند و ناامید نمی شوند.

این ویژگی جزو مهم ترین ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی موفق است. فرض کنید تمام ویژگی های لازم برای کسب موفقیت را تا الان داشته اید اگر یک مدت آن ها را رها کنید چه می شود؟ بدون شک کسب و کار شما افت خواهد کرد. پس برای اینکه در کسب و کارهای اینترنتی به موفقیت برسید باید تداوم داشته باشید و به صورت مرتب فعالیت کنید و هر گز ناامید نشوید. اگر این کار را انجام دهید بعد از گذشت یک مدت خواهید دید که تلاش تان نتیجه می دهد و در حال رشد هستید.

13-به جای تمرکز بر روی فروش بیشتر بر روی جلب رضایت مشتری تمرکز می کنند.

کسب وکارهای موفق بر روی جلب رضایت مشتری تمرکز می کنند

حالت اول را تصور کنید که شما 10 تا مشتری دائمی دارید و رضایت شان را جلب کرده اید و هر ماه از شما خرید می کنند. در مقابل حالتی را فرض کنید که ماه اول 100 عدد فروش داشته اید ولی نتوانسته اید رضایت مشتری ها را جلب کنید.

در حالت اول شما مشتریان دائمی پیدا کرده اید و این مشتریان دائمی شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند و به مرور زمان تعداد مشتریان وفادار شما افزایش پیدا می کند. ولی در حالت دوم چون نتوانسته اید رضایت مشتریان خودتان را جلب کنید دیگر از شما خرید نخواهند کرد وبه احتمال زیاد جذب رقیبان شما خواهند شد.

کدام حالت بهتر است؟ اینکه یک مدت فروش بالایی داشته باشید و بعد از آن مشتری نداشته باشید یا اینکه مشتریان دائمی کمی در ابتدا داشته باشید و به مرور زمان تعداد مشتریان خودتان را افزایش دهید؟ خب معلوم است حالت اول بهتر است. پس سعی کنید به جای اینکه بر روی فروش بیشتر تمرکز کنید با ارائه محصولات خوب و کاربردی رضایت مشتریان تان را جلب کنید و آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی خودتان کنید. در این حالت است که کسب و کار شما پیشرفت خواهد کرد وبه موفقیت خواهید رسید.

کلام آخر

در طول مقاله به مهم ترین ویژگی های کسب و کارهای موفق اشاره کردیم. این ویژگی ها در کنار هم باعث می شوند که یک کسب و کار موفق شود. نباید فقط بر روی یکی از موارد ذکر شده تمرکز کنید و بقیه را فراموش کنید. اگر هر روز یک قدم کوچک بردارید و برای بهتر کردن کسب و کارتان تلاش کنید بدون شک شما هم جزو بهترین و موفق ترین های کسب و کار خودتان خواهید شد.

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. اگر شما هم پیشنهاد و یا انتقادی دارید خوشحال می شویم با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

4 پاسخ

  1. سلام میتونید راهنمایی کنید که چه کسب و کار های اینترنتی مناسب هستند ؟و درآمدشون بیشتره ؟

    1. سلام دوست عزیز. برای کسب و کارهای اینترنتی هیچ نوع محدودیتی وجود نداره و میشه درآمد رو افزایش داد. تنها نکته ای که باید توجه کنید اینه که با توجه به علاقه و تخصص تون کسب و کار اینترنتی تون رو راه اندازی کنید. البته بهترین و پولساز ترین مشاغل سال 2020 رو در مقاله ای که در زیر لینکش رو میزارم معرفی کردم می تونید استفاده کنید.
      https://faryak.com/%d9%be%d9%88%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%ba%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-2020/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *