کلمه کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد

اگه کلمه کلیدی نداری اصلا تولید محتوا انجام نده

behzad sepehri

کلمه کلیدی اولین قدمی است که باید برای تولید محتوا و سئو انجام دهید. چرا که بدون داشتن کلمه کلیدی مناسب نه می توان محتوایی کرد و نه پروژه سئو را آغاز کرد. سایت ها در حال رقابت سر کلمات کلیدی هستند و هر کدام از آن ها بتوانند کلمه کلیدی بهتری پیدا کنند و آن را بهینه سازی کنند شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه های برتر را خواهند داشت. به همین دلیل کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردارند و باید تمرکز بیشتری بر روی پیدا کردن آن ها داشته باشیم. در ادامه می خواهیم بدانیم کلمه کلیدی چیست و چه اهمیتی برای سئو و تولید محتوا دارد.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست

کلمات کلیدی همان ایده ها و موضعاتی هستند که بر اساس آن ها محتوا تولید می شود که اصطلاحا به آن ها کلمه کلیدی گفته می شود. هنگامی که یک کاربر به دنبال پیدا کردن یک محصول یا اطلاعاتی در یک زمینه خاص باشد از کلمه کلیدی استفاده می کند یعنی آن را جستجو می کنند تا به اطلاعاتی که می خواهند برسند.

کلمات کلیدی چه اهمیتی دارند؟

اهمیت کلمه کلیدی برای هیچ کس پوشیده نیست چرا که کلمات کلیدی نقش مهمی در دیده شدن دارند. اگر بتوانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و بر اساس آن ها محتوا تولید کنید می توانید شانس حضورتان در رتبه های برتر موتور های جستجو را افزایش دهید. کاربران وقتی می خواهند درمورد موضوعی اطلاعاتی داشته باشند کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو می کنند. اگر بتوانید کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید و برای آن محتوای با کیفیت تولید کنید می توانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید و درآمد خودتان را افزایش دهید. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب پلی هستند برای اینکه بتوانید به درآمد فوق العاده برسید.

هدف اصلی استفاده از کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی به چه منظوری و با چه هدفی استفاده می شود

استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب کاربرد زیادی دارند. اما به طور کلی از کلمات کلیدی برای سه منظور و هدف اصلی استفاده می شود. این اهداف عبارت اند از:

1-رفع نیاز کاربران

مهم ترین هدف استفاده از کلمه کلیدی این است که نیاز کاربران را رفع کنید. پس با داشتن کلمه کلیدی مناسب می توانید نیاز مخاطبان را شناسایی کنید و بر اساس آن محتوا تولید کنید.

2-پیدا کردن موضوع محتوا

برای اینکه شروع به تولید محتوا کنید لازم است موضوعی برای نوشتن داشته باشید. با داشتن کلمه کلیدی موضوع محتوای شما هم مشخص می شود و می توانید برای آن موضوع و کلمه کلیدی محتوای مناسبی تولید کنید.

3-پیدا کردن عبارت جستجو شده توسط کاربران

همان طور که در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم کاربران برای اینکه به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا کنند کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو می کنند. پس با داشتن کلمه کلیدی پرمخاطب می توانید بر اساس آن محتوا تولید کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خودتان روانه کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : تولید محتوای باکیفیت چطور ممکن است؟

نقش کلمه کلیدی در سئو چیست؟

اهمیت کلمه کلیدی چیست.؟ کلمه کلیدی چه نقشی در سئو دارد؟ این سوالی است که از اکثر سئوکار ها پرسیده می شود. باید بگوییم اولین قدم برای انجام پروژه سئو و مخصوصا سئوی داخلی این است که کلمه کلیدی مناسبی پیدا کنید. اصولا سئو یعنی اینکه سایت را برای کلمات کلیدی خاصی در موتور های جستجو به رتبه های برتر بیاورید تا ترافیک سایت و به دنبال آن درآمد تان را افزایش دهید.

اگر بتوانید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید می توانید محتوای بهتری نیز تولید کنید. با این شرایط شانس شما برای دیه شدن و حضور در رتبه های برتر موتورهای جستجو افزایش پیدا می کند. اما اگر نتوانید کلمه کلیدی را به درستی انتخاب کنید باعث می شود در پروژه سئو شکست بخورید. پس دقت کنید که بهترین و پولساز ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : سئو چیست و چرا باید سئو را جدی بگیریم؟

کلمات کلیدی در کجا کاربرد دارند؟

کلمات کلیدی در کجا کاربرد دارند

متوجه شدیم که کلمه کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد. حال می خواهیم بدانیم کاربرد کلمه کلیدی چیست و در کجا و چه قسمت هایی می توانیم از آن استفاده کنیم.

1-کلمات کلیدی در عنوان محتوا

عنوان محتوا اولین مکانی است که توجه کاربر را به خودش جلب می کند. بنابراین باید حتما از کلمه کلیدی در عنوان محتوا استفاده کنید. علاوه بر این موتور های جستجو با توجه به عنوان محتوا متوجه می شوند که موضوع محتوا در چه زمینه ای است. پس استفاده از کلمات کلیدی در عنوان محتوا هم باعث می شود کاربران بیشتری محتوای شما را ببینند و هم برای سئوی سایت شما امتیاز مثبتی خواهد داشت.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور یک عنوان جذاب برای محتوا بنویسیم؟

2-استفاده از کلمه کلیدی در url

url یا همان پیوند یکتا آدرس صفحات سایت شما می باشد و مانند عنوان محتوا نقش بسیار مهمی در سئو دارد. در url باید از کلمه کلیدی استفاده کنید تا موضوع محتوا برای موتور های جستجو قابل تشخیص باشد.

3-کلمات کلیدی در توضیحات متا

توضیحات متا بعد از عنوان محتوا بهترین مکانی است که می توانید به وسیله ی آن مخاطب را ترغیب کنید که محتوای شما را ببیند. بنابراین با نوشتن توضیحات متای جذاب که دارای کلمه کلیدی است می توانید شانس دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید. پس سعی کنید همیشه در توضیحات متای خود از کلمه کلیدی استفاده کنید.

4-استفاده از کلمه کلیدی در داخل محتوا

محتوایی که می نویسید باید برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه شده باشد. برای بهینه کردن بهتر محتوا باید به اندازه مناسب از کلمه کلیدی در داخل محتوا استفاده کنید. همچنین بهتر است در زیر عنوان هم از کلمه کلیدی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله متوجه شدیم کلمه کلیدی چیست و برای سئو چه اهمیتی دارد. قبل از انجام پروژه سئو و تولید محتوا باید کلمه کلیدی مورد نطر خود را پیدا کنید و سپس با بهینه سازی آن شانس خود را برای رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید. استفاده از کلمه کلیدی مناسب باعث می شود مخاطبان هدفمند جذب سایت شما شوند و بتوانید با معرفی خدمات و محصولات خودتان درآمد تان را افزایش دهید. پس نباید اهمیت کلمه کلیدی را نادیده بگیرید چون از کلمه کلیدی به عنوان پلی برای رسیدن به درآمد بیشتر یاد می شود.
امیدوارم از خواندن این مقاله استفاده لازم را برده باشید. آیا شما برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب وقت می گذارید و اهمیت کلمه کلیدی را می دانستید؟.

اشتراک گذاری:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *