بازی های مفید برای یادگیری ui و ux را بشناسید

بازی هایی که با آن ها می توانید ui و ux یاد بگیرید را بشناسید

behzad sepehri

رابط کاربری اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد و همچنین شغل طراحی رابط کاربری جزو مشاغل پردرآمد و مهم محسوب می شود. بنابراین افراد زیادی دوست دارند این شغل دوست داشتنی را یاد بگیرند. برای یادگیری آن راه های مختلفی وجود دارد اما کدام روش برای یادگیری مناسب تر است؟. ui و ux را می توان با استفاده از آموزش های رایگان موجود در سطح اینترنت، شرکت در دوره های آنلاین یا حضوری و مطالعه کتاب و مقالات تخصصی یاد گرفت. اما در کنار این روش ها برای یادگیری ui و ux یک روش عجیب ولی هیجان انگیز وجود دارد که کمتر کسی آن را می شناسد. این روش یادگیری به وسیله ی بازی است. بازی کردن؟ مگر می شود با بازی کردن یک شغل را یاد گرفت؟ بله. در ادامه با ما همراه باشید تا بازی های مهم برای یادگیری ui و ux را با هم مرور کنیم.

بازی هایی که با آن ها می توانید ui و ux یاد بگیرید را بشناسید

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم یک روش متفاوت و البته هیجان انگیز را برای یادگیری در زمینه رابط کاربری معرفی کنیم. بازی کردن همیشه سرگرم کننده است و طرفداران زیادی هم دارد. پس می تواند جزو بهترین روش ها برای یادگیری باشد. پس این مقاله را از دست ندهید و بازی هایی که به وسیله آن ها می توانید رابط کاربری و تجربه کاربری یاد بگیرید را بشناسید. در این بخش این بازی ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

KernType

kern type یک بازی بسیار کاربردی در عین حال ساده می باشد که برای یادگیری ui و ux بسیار مناسب است. در این بازی شما باید بین حروف داده شده فاصله مناسب را قرار دهید. در طراحی رابط کاربری باید بین حروف نوشته شده و همچنین شکل های داخل طرح فاصله مناسبی وجود داشته باشد. اگر این فاصله را رعایت نکنید طرح از حالت استاندارد و اصولی خارج می شود و جالب دیده نمی شود. این بازی این شرایط را برای شما فراهم کرده است تا فاصله بین حروف پیشنهادی را تنظیم کنید. در این بازی فاصله بین حروف عمدا اشتباه گذاشته شده است تا شما آن ها را اصلاح کنید.

شرایط بازی kern type به چه صورت است؟

در این بازی حروف نامرتب با فاصله غیر استاندارد به شما داده می شود و شما می بایست فاصله بین حروف داده شده توسط سیستم را تنظیم کنید. بعد از اینکه شما فاصله مورد نظرتان را برای حروف تنظیم کردید، فاصله شما با فاصله اصلی که باید تنظیم می کردید مقایسه می شود و یک نمره از صد برای شما در نظر گرفته می شود. هر چقدر نمره و امتیاز شما بالاتر باشد یعنی شما مهارت بیشتری در تنظیم فاصله بین حروف دارید. پس این یک بازی جذاب است که به وسیله آن می توانید ارزیابی کنید که به چه میزان در ایجاد فاصله بین حروف مهارت دارید.

Can’t Unsee

این یک بازی جذاب برای یادگیری ui و ux است و به نظر من جزو بهترین بازی ها برای یادگیری است. به وسیله این بازی می توانید درک بهتری از طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری پیدا کنید. در این بازی به شما در 18 مرحله دو طرح یکسان ولی با طراحی متفاوت را نشان می دهد. شما باید انتخاب کنید که کدام یک از این طرح به صورت استاندارد و اصولی طراحی شده است.

Better Web Type

این بازی سرگرم کننده در حوزه یادگیری ui و ux است که سه مولفه برای متن را مورد ارزیابی قرار می دهد. اندازه فونت متن، ارتفاع متن و عرض متن در این بازی مورد آزمایش قرار می گیرند. در این بازی یک متن پیش فرض برای شما داده می شود که در هر مرحله یکی از سه مورد گفته شده را باید تنظیم کنید و بر اساس آن به شما امتیاز داده می شود.

شرایط بازی Better Web Type به چه صورت است؟

این بازی شامل ده مرحله است و در هر مرحله یکی از سه مورد اندازه فونت، ارتفاع یا عرض متن را باید تنظیم کنید. برای پاسخ دادن به هر یک از این موارد امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است که در آخر این ده مرحله امتیاز کلی باید به 100 برسد. هر چقدر امتیاز شما بیشتر باشد یعنی مهارت بالا تری دارید. برای اندازه فونت متن امتیاز 5، برای ارتفاع خطوط متن امتیاز 10 و برای عرض خطوط متن امتیاز 15 در نظر گرفته شده است. شما باید این ده مرحله را پشت سر بگذارید و بعد از پایان این مراحل خودتان را ارزیابی کنید.

The Bézier Game

The Bézier Game جزو جالب ترین بازی ها برای یادگیری ui و ux است که خودم هم از آن استفاده میکنم. این بازی به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک می کند با استفاده از ابزار pen اشکال مختلف را طراحی کنید. با استفاده از این بازی می گیرید که چطور شکل مورد نظرتان را به بهترین نحو طراحی کنید. یک نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد این است که باید حتما شکل را ترسیم کنید تا به مرحله بعدی بروید. دیگر مثل سایر بازی ها بر حسب امتیاز نیست و باید شکل را تکمیل کنید.

shape type

این بازی هم جذابیت خاصی دارد و بسیار کاربردی نیز هست. این بازی شامل ده مرحله است و طی هر مرحله به شما یک طرح را می دهد که اشتباه طراحی شده است. شما می بایست این طرح را اصلاح کنید و تغییرات لازم را روی آن انجام دهید. طرح بعد از اصلاح توسط شما با طرح درست و اصلی مقایسه می شود. بعد از مقایسه با توجه به میزان شباهت به شما یک امتیازی می دهد که به صورت درصدی می باشد. هر چقدر طرح اصلاحی شما به شکل اصلی شباهت بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری خواهید گرفت.

Color – a color matching game

رنگ ها در طراحی مخصوصا طراحی رابط کاربری نقش بسیار مهمی دارند و استفاده درست از رنگ ها باعث جذابیت طرح خواهد شد. بازی رنگ یک بازی خوب در زمینه یادگیری ui و ux است. در این بازی در داخل یک دایره رنگی را ب هشما نشان می دهد و شما می بایست آن را تشخیص داده و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. این بازی شامل 6 مرحله است که در هر مرحله به شما یک مدل خاصی از رنگ ها را برای تشخیص نشان می دهد. در هر مرحله شما باید 5 را تشخیص دهید و بگویید که چه رنگی است.
انواع رنگ های داخل بازی عبارت اند از رنگ های معمولی، رنگ های مکمل، رنگ های آنالوگ، اشباع، سه گانه و تترادیک.

Kolor-Color guessing Game

این بازی نیز مثل بازی رنگ قبلی برای تشخیص رنگ ها می باشد. برای یادگیری بهتر ui و ux باید رنگ ها را به خوبی بشناسید و باید بدانید که چه رنگ هایی را با هم ترکیب کنید. این بازی به صورت بیست مرحله ای است و در هر مرحله به شما رنگی را نشان می دهد و شما باید انتخاب کنید که آن چه رنگی است. مراحل رفته رفته سخت تر می شوند و برای انتخاب گزینه درست 5 ثانیه وقت دارید. پس از طی کردن این 20 مرحله در پایان امتیاز نهایی را برای شما نمایش می دهد.

It’s Centered That

این بازی نیز در نوع خودش جالب است و برای یادگیری ui و ux مفید است. در داخل این بازی شما باید تشخیص بدهید نقطه داخل شکل مورد نظر قرار دارد یا در وسط آن نیست. این کار کمک می کند تا بتوانید تراز بودن اشکال را به راحتی تشخیص بدهید. این بازی شامل ده مرحله است و برای برنده شدن در بازی شما می بایست تمام ده مرحله را به درستی جواب دهید. اگر نتوانید همه ده مرحله را درست جواب دهید باید بازی را از ابتدا شروع کنید و مراحل را طی کنید.

Pixactly – A pixel game

یکی دیگر از بازی های جالب برای یادگیری ui و ux بازی Pixactly است. در این بازی طول و عرض یک شکل را به شما می دهد که بر حسب پیکسل است و شما باید بر اساس اندازه داده شده شکل بکشید. هر چقدر شکلی که کشیده اید به اندازه های داده شده نزدیک تر باشد امتیاز بیشتری خواهید گرفت. در ضمن این بازی شامل پنج مرحله است و بعد از پایان این پنج مرحله یک امتیاز کلی به شما داده می شود.

کلام آخر

در این مقاله 9 بازی ساده و کاربردی برای یادگیری ui و uxرا به شما معرفی کردیم. نمی توان گفت با انجام این بازی ها می توان به طور کامل ui و uxرا یاد گرفت. اما هر کدام از این بازی ها برای بخش های مهمی از رابط کاربری کاربرد دارند و با انجام این بازی می توانید طراحی رابط کاربری را بهتر درک کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و با استفاده از بازی های معرفی شده در داخل مقاله بتوانید قدمی مثبت در یادگیری ui و ux بردارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *