تحقیق کلمات کلیدی چیست و چه اهمیتی دارد

تحقیق کلمات کلیدی چطور باعث افزایش مخاطبان هدف می شود؟

behzad sepehri

پیدا کردن کلمات کلیدی جزو اولویت ها در تولید محتوا و بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. بدون داشتن کلمات کلیدی مناسب نمی توانید محتوای مناسبی تولید کنید و سئو سایت تان را بهبود ببخشید. بنابراین با تحقیق کلمات کلیدی می توانید محتوای منحصر به فرد تولید کنید و از طریق آن مخاطبان هدفمند را به سمت کسب و کار خودتان روانه کنید.
این که کسب و کار شما مخاطبان بیشتری داشته باشید خوب است ولی اگر هیچکدام از آن ها مخاطبان هدف شما نباشند برای کسب و کار شما هیچ سودی نخواهد داشت. با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می توانید موضوعات پر طرفدار مرتبط با حوزه کاری تان را پیدا کنید. با پیدا کردن موضوعات برتر و تولید محتوا برای آن ها می توانید مخاطبان هدفمند جذب کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی عبارت هایی را شامل می شود که کابران برای رفع نیاز های خود از آن استفاده می کنند. به عبارتی دیگر کاربران وقتی می خواهند در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی به دست بیاورند آن موضوع (کلمه کلیدی) را جستجو می کنند. همچنین برای تولید محتوا ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر را پیدا می کنند سپس تولید محتوا انجام می شود.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی به جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند گفته می شود. یعنی باید برای کسب و کار خودتان بهترین و هدفمند ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و بر اساس آن تولید محتوا انجام دهید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد؟

قبل از شروع کردن به تولید محتوا ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب و هدفمند را پیدا کنید تا بتوانید محتوا های موثر و کابر پسند تولید کنید.
همچنین تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی اولین و مهم ترین بخش از استراتژی سئو می باشد. به طور کلی دلایل اهمیت تحقیق در مورد کلمات کلیدی عبارت اند از:

1-کمک می کند نیاز های مخاطبان را به خوبی شناسایی کنید و محتوای بهتری تولید کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی مناسب کمک می کند که شما بتوانید بهترین محتوا ها را تولید کنید. این موضوع به کاربران نیز کمک می کند تا موضوعات مورد نظر خودشان را به راحتی پیدا کنند.

2-کمک می کند بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و رقابت راحت تری داشته باشید.

کلمات کلیدی که برای محتوا ها انتخاب می شوند دارای حجم جستجو و میزان رقابت هستند. اگر در ابتدای راه از کلمات کلیدی با میزان رقابت بالا استفاده کنید شانس رسیدن به نتایج برتر موتور های جستجو را نخواهید داشت. اما اگر کلمات کلیدی مهم ولی با میزان رقابت کم را پیدا کنید و بر اساس آن ها محتوا تولید کنید می توانید به راحتی در نتایج اول حضور پیدا کنید. سپس با تقویت محتوا ها می توانید روی کلمات کلیدی با رقابت بالا تمرکز کنید.

3-تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند به رتبه های برتر موتور های جستجو برسید.

موتور های جستجو هر روزدر حال پیشرفته تر شدن هستند و ملاک آن ها رضایت کاربران است. بنابراین هر چقدر کلمات کلیدی بهتری را پیدا کنید و بتوانید محتوای بهتری برای آن ها پیدا کنید شما را در رتبه های برتر جستجو نشان خواهند داد.

برای تحقیق کلمات کلیدی باید چه کاری انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید تحقیق کلمات کلیدی را به صورت اصولی انجام دهید و بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید لازم است یک سری مراحل را پشت سر بگذراید. این مراحل عبارت اند از:

1-خودتان را جای مخاطبان بگذارید.

با شناخت بهتر کسب و کارتان خواهید فهمید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه نیاز هایی دارند. بنابراین قبل از شروع تحقیق کلمات کلیدی بهتر است خودتان را جای مخاطبان بگذارید. از خودتان بپرسید اگر در این حوزه دنبال اطلاعات، خدمات یا محصولی بودم چه کلمه ای را جستجو می کردم؟. کلمات کلیدی مد نظرتان را یادداشت کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید از دوستان وآشنایان یا حتی اعضای خانواده تان هم کمک بگیرید. نظرات آن ها را هم یادداشت کنید.

2-موضوعات مهم و مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید.

جستجو کنید که در حوزه کاری شما چه موضوعاتی مهم هستند و طرفدار زیادی دارند. با جستجو در گوگل و استفاده از سایت های رقبای خودتان می توانید این موضوعات را پیدا کنید.

3-سایت رقبای خودتان را بررسی کنید.

رقبای شما با شما هدف مشترکی دارند و برای رسیدن به نتیجه بهتر همیشه در تلاش هستند. رقبای شما سعی می کنند از بهترین کلمات کلیدی استفاده کنند تا به رتبه های برتر گوگل برسند و درآمد خودشان را افزایش بدهند. با بررسی سایت رقبا می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که فراموش کردید یا کلا به ذهن شما نرسیده است. برای پیدا کردن راحت تر سایت رقبا بهتر است روی کلمات کلیدی اصلی تمرکز کنید.

4-لیستی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی تهیه کنید.

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل گفته شده تعداد زیادی از کلمات کلیدی را پیدا کرده اید. این کلمات کلیدی را داخل یک لیست بنویسید و با توج هبه اهمیت و میزان جستجوی آن ها اولویت بندی شان کنید. با اولویت بندی شما یک دسته کلمات کلیدی اصلی و فرعی خواهید داشت و راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.

پیشنهاد برای مطالعه: چطور یک محتوای باکیفیت تولید کنیم؟

از کجا می توانیم کلمات کلیدی مناسب و بهتری پیدا کنیم؟

چهار مرحله که در بالا گفته شد مراحل اصلی تحقیق کلمات کلیدی هستند. اما برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی بهتر و مناسبی برای تولید محتوا پیدا کنید می توانید از منابع دیگری نیز استفاده کنید. این کار کمک می کند تا لیستی کامل تر با کلمات کلیدی متنوع داشته باشید و دست تان برای تولید محتوا باز تر باشد.

google keyword planner

گوگل کیور پلنر از ابزار های خود گوگل می باشد که برای تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی می توان از آن استفاده کرد. در این سایت با وارد کردن کلمات کلیدی اصلی مرتبط با حوزه کاری خودتان می توانید لیستی بلند از کلمات کلیدی را مشاهده کنید. علاوه بر این میزان جستجوی ماهانه این کلمات کلیدی به طور تقریبی در این سایت نشان داده می شود. کلمات کلیدی را می توانید با استفاده از نرم افزار اکسل دسته بندی کنید و اولویت بندی کنید.

پیشنهادات گوگل(Google Suggest)

گوگل در حال پیشرفته تر شدن است و می تواند کمک زیادی در پیدا کردن کلمات کلیدی به ما بکند. کافی است کلمه کلیدی اصلی را در داخل کادر جستجو وارد کنید تا 7 الی 11 کلمه کلیدی اصلی و مرتبط را برای شما نشان دهد. این کلمات بهترین و نزدیک ترین کلمات کلیدی هستند که می توانید روی آن ها کار کنید. این کلمات در گوگل جستجو شده اند و با تولید محتوا برای آن ها می توانید رتبه های خوبی در گوگل به دست آورید.

kwfinder

kwfinder جزو نرم افزار های محبوب در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد. از این نرم افزار به مدت 10 روز می توانید به صورت رایگان استفاده کنید. در kwfinder علاوه بر این که می توانید کلمات کلیدی خوبی پیدا کنید می توانید میزان سختی کلمات کلیدی را نیز شماهده کنید.

google trends

از گوگل ترندز بیشتر برای مقایسه کلمات کلیدی استفاده می شود. با این نرم افزار می توانید چندین کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار دهید و ببینید کدام یک میزان جستجوی بیشتری دارد. همچنین توسط این نرم افزار می توانید مشاهده کنید که از کدام شهر ها یا استان ها کلمه کلید مورد نظر میزان جستجوی بیشتری دارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *