برای جلب اعتماد مشتریان چه راه هایی وجود دارد؟

9 روش ساده و کاربردی برای جلب اعتماد مشتریان

behzad sepehri

اعتماد اولین و حیاتی ترین عنصر در موفقیت یک کسب و کار است. حتی می توان گفت اعتماد بزرگترین سرمایه ای است که یک کسب و کار می تواند داشته باشد. مهم ترین عاملی که باعث می شود مشتریان از شما خرید کنند اعتماد است و اگر به شما اعتماد نداشته باشند از خرید کردن منصرف خواهند شد. برخی از افراد معتقدند که برای فروش بیشتر باید مشتریان را به این کار ترغیب کنند. اما در حقیقت بهترین راهکار برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید این است که اعتماد مشتریان تان را به دست آورید. پس بنابراین اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید و کسب و کارتان را سر پا نگه دارید باید اعتماد مشتریان خودتان را جلب کنید. در این مقاله 9 روش ساده و کاربردی برای جلب اعتماد مشتریان به شما معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

جلب اعتماد مشتریان چه اهمیتی دارد؟

اینکه یک کسب و کار به موفقیت برسد یا با شکست مواجه شود بستگی به مشتریان آن دارد. بنابراین اگر بتوانید اعتماد مشتری های خودتان را جلب کنید قدم بزرگی در راه رسیدن به موفقیت کسب و کارتان برداشته اید. این قضیه برای کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که مشتریان با توجه به صداقت و کیفیت محصولات شما تصمیم به خرید می کنند. اگر بتوانید رضایت و اعتماد مشتریان خودتان را به دست آورید می توانید میزان فروش تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را متحول کنید.

9 روش ساده و کاربردی برای جلب اعتماد مشتریان

راه های زیادی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید اعتماد مشتری را به دست آورید و ارتباط بیشتری با آن ها برقرار کنید. اما ما بهترین و کاربردی ترین این روش ها را برای شما انتخاب کردیم تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

1-معرفی شفاف و بدون اغراق خدمات و محصولات

حتما شما هم برخی تبلیغات و اطلاع رسانی ها را دیده اید که با بازارگرمی و خبرهای جنجالی کاربران را ترغیب می کنند تا آن را مشاهده کنند. ممکن است این کار جواب بدهد و مردم تشویق شوند که صفحه مورد نظر یا محصول را ببینند. اما به محض دیدن الکی و تقلبی بودن تبلیغ صفحه مورد نظر را ترک خواهند کرد. این کار نه تنها باعث جذب مشتری نمی شود بلکه آسیب بسیار زیادی به برند شما می زند و به اعتبار شما لطمه وارد می کند.

پس بنابراین اگر می خواهید از این مدل اتفاقات جلوگیری کنید می بایست خدمات و محصولات تان را به طور صادقانه و شفاف به کاربران معرفی کنید. ممکن است استقبال کمی از محصول یا خدمات شما شود اما همین تعداد کم می توانند جزو مشتریان ثابت شما شوند. پیدا کردن چند مشتری ثابت و همیشگی بهتر از داشتن مشتری های رهگذر با تعداد بالاتر است. چرا که یک مشتری ثابت و وفادار می تواند کسب و کار شما و محصولات تان را به دیگران نیز معرفی کند.

2-استفاده کردن از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای جلب اعتماد مشتریان

استفاده کردن از شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند هواداران و مشتریان بیشتری برای خودتان جذب کنید. علاوه بر این شبکه های اجتماعی بستری مناسب هستند تا بتوانید اعتماد مشتریان را به خودتان جلب کنید. قرار دادن رضایت مشتریان قبلی از خرید و نظرات مثبت آن ها می تواند تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشد. همچنین برقراری تعامل در شبکه های اجتماعی بسیار راحت تر است و مشتریان می توانند ارتباط بهتری با شما برقرار کنند که این عامل باعث می شود حس اعتماد بین دو طرف برقرار شود.

پیشنهاد برای مطالعه: نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کار ها چیست؟

3-استفاده از گزینه ثبت نظر و دیدگاه داخل سایت

یکی از بهترین روش ها برای جلب اعتماد مشتریان، نظرات مشتریان قبلی و فعلی شماست. اگر شما یک محیط بسیار مناسب و آزاد برای بیان نظرات و انتقادات داشته باشید، به تصمیم گیری بهتر مشتریان کمک خواهد کرد. چرا که مشتریان هنگام خرید یک محصول علاوه بر کیفیت و قیمت محصولات به نظرات مشتریان قبلی نیز توجه می کنند. اگر تعداد نظرات مثبت برای محصولات شما زیاد باشد شانس اینکه مشتریان به شما اعتماد کنند و محصول شما را خریداری کنند بیشتر خواهد بود.

4- بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات

افزایش کیفیت محصولات برای جلب اعتماد مشتریان
افزایش کیفیت محصولات

اگر خدمات و محصولات شما کیفیت خوبی داشته باشند باعث می شود مشتریان وفادار و ثابت برای خود جذب کنید. سخت ترین کار جذب اولین مشتری است و باید بتوانید اعتماد آن را به دست آورید . نیاز های بازار را به خوبی بشناسید و محصولات کاربردی و با کیفیت ارائه دهید. کیفیت حرف اول را می زند و اگر مشتریان رضایت خوبی از محصولات و محصولات شما داشته باشند کسب و کار شما را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد. این کار کمک می کند مشتریان جدیدی که به دست می آورید نسبت به شما اعتماد بیشتری داشته باشند.

5-کمک گرفتن از سیستم امتیاز دهی برای جلب اعتماد مشتریان

برخی از سایت را مشاهده کرده اید که در کنار محصولات یا خدمات خود گزینه امتیاز دهی دارند؟ مشتریان بعد از خرید و استفاده از محصولات سایت مورد نظر از 1 تا 5 امتیاز می دهند. شما هم می توانید از این قابلیت در سایت خود استفاده کنید و محصولات با محبوبیت و امتیاز بیشتر را در ابتدای محصولات قرار دهید. این کار می تواند یک راه موثر برای جلب اعتماد مشتریان باشد و آن ها را به خرید از شما تشویق کند.

6-از وبلاگ استفاده کنید

استفاده از وبلاگ برای جلب اعتماد مشتریان

شاید عجیب به نظر برسد اما وبلاگ نویسی یا استفاده از وبلاگ می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشد. داشتن یک وبلاگ فعال و قدرتمند نشان دهنده این است که یک تیم فعال و حرفه ای برای فروشگاه یا سایت مورد نظر وجود دارد. اگر یک سایت همیشه اطلاعات به روز و مفید در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد باعث می شود مشتریان راحت تر به آن اعتماد کنند و از خدمات و محصولات آن استفاده کنند.

پیشنهاد برای مطالعه: وبلاگ نویسی چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

7-برای محصولات و خدمات تان ضمانت بدهید

موقعی که یک مشتری برای اولین بار قصد خرید از شما را دارد یک ریسک و ترس در ذهنش ایجاد می شود. بنابراین شما برای اینکه بتوانید از ترس مشتریان جلوگیری کنید و اعتماد آن ها را جلب کنید می توانید برای محصولات و خدمات تان ضمانت بدهید. مثلا برای محصولات خود می تواندی گارانتی تست محصول به مدت ده روز بگذارید و در صورت وجود مشکل محصول مورد نظر را پس بگیرید یا تعویض کنید.

8-از قدرت مشتریان ثابت و وفادار خود استفاده کنید

استفاده از قدرت مشتریان ثابت و وفادار

مشتریان ثابت و وفادار جزو سرمایه های یک کسب و کار محسوب می شوند. چرا که همیشه همراه شما بوده اند و از شما حمایت کرده اند. این مشتریان یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشند که می توانید از آن ها برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنید. می توانید از مشتریان وفادار بخواهید نظرات مثبت خودشان را در داخل نظرات محصولات و نظرسنجی های داخل سایت اعلام کنند و مشتریان جدید را به خرید از شما تشویق کنند.

9-از تخفیف ها و هدایای تبلیغاتی برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید

تصور کنید از یک فروشگاه محصولی را خریداری کرده اید و به ازای خرید شما محصولی را به عنوان اشانتیون به شما هدیه می دهند. وقتی این هدیه را دریافت می کنید یک حس خوب نسبت به آن فروشگاه و برند پیدا خواهید کرد. احتمال اینکه دوباره از آن فروشگاه خرید کنید نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین می توانید با دادن اشانتیون و هدایای متنوع قدمی موثر در جلب اعتماد مشتریان بردارید و میزان فروش تان را نیز افزایش دهید.

کلام آخر

در این مقاله کاربردی ترین راه های جلب اعتماد مشتریان را با هم دیگر بررسی کردیم. ابتدا باید بر روی افزایش کیفیت محصولات و خدمات خودتان تمرکز کنید سپس با کمک روش های گفته شده در داخل مقاله می توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و میزان فروش تان را افزایش دهید.

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. خوشحال می شویم نظرات، انتقادات و پیشنهاد خودتان در رابطه با موضوع جلب اعتماد مشتریان با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذراید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *