لطفا در مورد کار منفی گرا نباشیم + پادکست

لطفا در مورد کار منفی گرا نباشید + پادکست

samad sepehri

در زمان های قدیم زمانی که مردم دنبال پیدا کردن کاربودند یا زمانی که میخواستند کسب و کار تازه ای را شروع کنند علت های زیادی برای عدم موفقیت شان در این راه وجود داشت ممکن بود شغل مناسبی درحوزه کاری آنها پیدا نشود یا اصلا به آن ها کار ندهند و یا از قبیل این نوع مشکلات.

خب در زمان های قدیم آگاهی مردم نسبت به زمان حال خیلی کمتر بود ، ذهنیت و کشش مردم در حدی نبود که بتوانند کسب و کار های حرفه ای و جدیدی را پایه گذاری کنند. همچنین امکانات هم کمتر بود.
اما در زمان حال با وجود امکاناتی که در دست داریم اگر فردی بگوید که کار نیست یا کسی به من کار نمی دهد یا اگر فردی بگوید که من کاری بلد نیستم یا کلا منفی گرا باشد به نظر شخصی من همه این حرف ها بهانه است. زیرا با استفاده از امکانات زیادی که در اختیار ما وجود دارد می توانیم بهترین شغل ها را برای خودمان داشته باشیم.

چطور می توانید بهترین شغل ها را داشته باشید؟

در جواب باید به شما بگوییم اولین کاری که لازم است انجام بدهید این است که نگاهی به خودتان و مهارت های خودتان بیندازید و ببینید که آیا صنعت و حرفه ای را بلد هستید یا نه؟

اگر صنعت یا حرفه ای را بلد باشید که عالی است اما بحثش جداست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
اما اگر حرفه یا صنعتی بلد نباشید باید از شما بپرسم که چند سال دارید؟20؟یا 30؟ 40 یا 50؟
اگه سن تان کمتر باشد که خیلی عالی است چون می توانید به راحتی صنعتی را با توجه به توانایی ها و علاقه شخصی خودتان انتخاب کنید و شروع کنید به یادگیری آن. بعد از اینکه یه صنعتی رو یاد گرفتید می توانید مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید. البته اگر سن تان بالاتر هم باشد هیچ مشکلی نیست چون از قدیم گفته اند هیچ وقت برای شروع دیر نیست پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. همه شما اگر بخواهید می توانید زندگی خودتان را متحول کنید.

چرا ایجاد کسب و کار و پیشرفت در زمان حال نسبت به زمان قدیم راحت تر است؟

الان عصر، عصر ارتباطات و تکنولوزی است و با وجود امکانات فروان و همچنین اینترنت فرصت مناسبی برای ماست تا بتوانیم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.  امروزه اکثر مردم از گوشی موبایل و اینترنت استفاده می کنند. عده زیادی هم هستند که با همین گوشی و اینترنت با ایده هایی که پیاده می کنند توانسته اند به درآمد های بالا برسند. پس نباید قدرت اینترنت را دست کم بگیرید.

سایت های بزرگی مثل دیجی کالا تاسیس شده اند یا سایت هایی مانند، شیپور، دیوار، دیجی استایل، آپارات و … که درآمد های زیادی دارند. این سایت ها همگی از صفر شروع کرده اند و بعد از پیاده کردن ایده ای که داشته اند به تلاش خود ادامه داده اند و با برندسازی الان به موقعیتی که هستند رسیده اند.

چطور می توانید با داشتن تنها یک حرفه و توسط اینترنت به موفقیت برسید؟

مهم ترین کاری که لازم است انجام دهید این است که یک حرفه و یا صنعت مناسبی را برای خودتان داشته باشید یا یاد بگیرید. سپس با استفاده از اینترنت و راه های مختلفی که در ادامه به شما خواهیم گفت به موفقیت برسید.
می توانید در حوزه تخصصی خودتان خدماتی را ارائه بدهید، می توانید در زمینه کسب و کار خودتان آموزش تهیه کنید یا می توانید با درست کردن محصول و فروش آن ها به کسب درآمد برسید. همچنین شما می توانید فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و با تبلیغ در شبکه های اجتماعی مخصوصا در تلگرام و اینستاگرام که پر کاربرد ترین شبکه های اجتماعی در کشور مان هستند کسب و کار خودتان را گسترش دهید و فروش خودتان را افزایش دهید.

وقتی قصد دارید کسب و کاری را شروع کنید تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که شروع کنید به انجام دادن آن. چیزایی که بلد هستید را به مردم آموزش بدهید تا با کسب و کار شما و خودتان آشنا شوند از این طریق مردم به شما اعتماد می کنند از محصولات شما استقبال می کنند و شروع به خرید از شما می کنند.
کافی است فقط شش ماه به طور کامل برای کسب و کار خودتان وقت بزارید به شما تضمین میکنم که شش ماه بر روی کسب و کارتان تمرکز کنید و به اندازه کافی وقت بگذارید بعد از شش ماه نتیجه اش را حتما خواهید دید.

کلام آخر

باز هم تاکید میکنم لطفا در مورد کار منفی گرا نباشید و قدر فرصت هایی که به دست می آورید را بدانید و از هر فرصت کوچکی که برایتان پیش می آید به بهترین نحو استفاده کنید تا به موفقیت برسید. شاید باور نکنید اما افراد موفق تفاوت خاصی با شما ندارند تنها فرق اصلی بین افراد موفق و افراد معمولی این است که افراد موفق یک هدف برای خودشان تعیین کرده اند و با خودشان عهد بسته اند تا زمانی که به موفقیت دست پیدا نکنند دست از تلاش نمی کشند.

افراد موفق در راه رسیدن به موفقیت و هدف شان قدم های کوچکی برداشته اند. شاید این کار های کوچک به تنهایی مهم به نظر نرسند اما وقتی به طور مداوم قدم های کوچک برداشته شود بعد از مدت کمی مشاهده می کنید که اکثر مشکلاتی که سر راه خود داشته اید حل شده اند.

پس تنها راه موفقیت و پیشرفت این است که هدفی برای خودتان تعیین کتید و برای رسیدن به هدف تان قدم های کوچک بردارید. اصلا از هیچ چیزی نترسید و به هیچ وجه تاکید میکنم به هیچ وجه منفی گرا نباشید و نگویید که نمیتوانید این کار را انجام بدهید یا این کار خیلی سخت است  زیرا با این کار به ضمیر ناخودآگاه خود پیام می فرستید که شما نمی توانید به هدفی که دارید دست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که اگر کاری را شروع کنید ممکن است در ابتدا شکست بخورید و ناامید شوید ولی قطعا با تلاش و پشتکار قوی حتما به موفقیت خواهید رسید اما اگر هیچ کاری انجام ندهید حتما یه بازنده خواهید بود.

پادکست بزودی ….

اشتراک گذاری:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *