چطور ترافیک سایت مان را افزایش دهیم؟

چطور ترافیک سایت مان را به صورت رایگان افرایش دهیم؟

behzad sepehri

اگر کسب و کار اینترنتی خودتان را تازه راه اندازی کردید و به دنبال این هستید که ترافیک سایت تان را افزایش دهید. یا اگر جزو کسب و کارهایی هستید که روش های زیادی را امتحان کرده اید ولی هنوز ترافیک سایت شما کم است و ترافیک بیشتری دریافت نمی کنید.

برای اینکه ترافیک بیشتری را به سمت کسب و کار اینترنتی خودتان جذب کنید راه های بسیار زیادی وجود دارد.  نگران نباشید ما در این مقاله راه های رایگان افزایش ترافیک وب سایت را  جمع آوری کردیم تا بتوانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید کسب و کار خودتان را دگرگون کنید.ممکن است کمی زمان بر باشد اما در نهایت نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت تعداد بازدید کنندگان از صفحات وب سایت شما می باشد. هر چقدر کسب و کار اینترنتی شما ترافیک بیشتری داشته باشد راحت تر می توانید محصولات تان را بفروشید و کسب درآمد کنید. البته ترافیک وارد شده باید هدفمند باشد در غیر اینصورت نتیجه چندان خوبی را نخواهید داشت.

بهترین راهی که کمک می کند ترافیک هدفمند برای کسب و کار خودتان جذب کنید این است که برای موضوع اصلی کسب و کارتان محتوا تولید کنید. در این حالت افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند و یا به دنبال یادگیری کسب و کار شما هستند وارد سایت شما می شوند و کاربران ورودی به سایت شما کاملا هدفمند خواهند بود.

راه های افزایش ترافیک وب سایت به صورت رایگان

راه های زیادی وجود دارد که می توان به وسیله آن ها ترافیک هدفمند برای سایت تان جذب کنید و مشتریان زیادی داشته باشید. در این بخش ما بهترین روش ها که اثربخش و رایگان هستند را جمع آوری کردیم تا با استفاده از آن ها ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

1-با تولید محتواهای شگفت انگیز ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

از محتوای شگفت انگیز برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید

اولین کاری که برای افزایش ترافیک سایت باید انجام دهید این است که محتواهای شگفت انگیز و کامل تولید کنید. برای اینکه بتوانید محتوای شگفت انگیز تولید کنید باید محتوای شما نسبت به سایر رقبای تان کامل تر باشد. هر چقدر محتوای شما بهتر از سایرین باشد و نیاز های کاربران را پاسخ بدهد ترافیک سایت تان بیشتر خواهد شد.

نکته مهم : برای اینکه محتوای تان شگفت انگیز باشد از عنوان های متفاوت استفاده کنید به طوری که مخاطبان ترغیب شوند که مقاله شما را بخوانند. محتوای تان را طوری تنظیم کنید که همه افراد بتوانند آن را بخوانند. سعی کنید محتوایی که می نویسید دارای آمار و ارقام باشد. همچنین برای اینکه محتوای تان جذاب و شگفت انگیز باشد مشکلاتی که کاربران دارند را شناسایی کنید و برای آن ها راه حل ارائه دهید.

2-محتوا های تان را با برنامه و استراتژی مشخصی بنویسید و منتشر کنید.

تنها با نوشتن محتوای خوب نمی توان ترافیک وب سایت را افزایش داد. برای اینکه محتوا های شما اثر بخش باشد و منجر به افزایش ترافیک وب سایت تان شود باید برای تولید محتوای تان استراتژی و برنامه داشته باشید و بر اساس آن محتوا تولید کنید. به طور مثال اگر کسب و کار شما در مورد فروش گل های تزئینی است می توانید هفته ای دو تا مقاله بنویسید و در زمان های مشخصی آن را منتشر کنید. در استراتژی محتوایی تان باید مشخص کنید که برای چه موضوعاتی می خواهید محتوا تولید کنید و با برنامه جلو بروید.

به عنوان مثال برای تولید محتوا برای فروشگاه گل های تزئینی می توانید به این صورت برنامه ریزی کنید که ابتدا در مورد گل های تزئینی مطلبی بنویسید ، سپس در مورد ویژگی های آن و مواردی همچون این ها محتوا تولید کنید. سپس محصولاتی را که ارائه می دهید را معرفی کنید تا کاربرانی که علاقه مند به گل های تزئینی هستند از محصولات تان استقبال کنند. همچنین می توان دوره های آموزشی برای نحوه درست کردن گل های تزئینی بسازید.

نکته مهم : برای پیشی گرفتن از رقبای خودتان باید محتوا های منحصر به فرد و متفاوت تولید کنید. به طور مثال می توانید درباره برخی از راز های کسب و کارتان محتوا تولید کنید. البته توصیه من این نیست که حتما این کار را انجام دهید. اما بهتر است موضوعاتی را پوشش دهید و برای شان محتوا تولید کنید که رقبای شما حاضر نیستند آن کار را انجام دهند.

3-برای افزایش ترافیک سایت تان حتما از فایل های صوتی (پادکست) استفاده کنید.

برای افزایش ترافیک سایت از پادکست استفاده کنید

یکی دیگر از راه های افزایش ترافیک سایت استفاده کردن از پادکست است. پادکست طرفداران زیادی دارد زیرا می توان به راحتی در هر مکانی فایل صوتی را گوش داد. برای همین از فایل صوتی در محتوا های خود غافل نشوید تا با استفاده از این تکنیک به افزایش ترافیک سایت تان کمک کنید.

برای اینکه پادکست بازدهی خوبی برای شما داشته باشد نباید آن را به تنهایی به عنوان محتوا قرار دهید. متنی را به عنوان محتوا بنویسید و فایل صوتی آن را نیز قرار بدهید تا دوست داران پادکست به پادکست گوش می دهند و افرادی هم که علاقه مند به خواندن مقاله هستند مقاله را مطالعه می کنند. در این حالت دو طیف از کاربران را به سمت محتوای خود جذب می کنید.

4-حتما از محتوای ویدئویی برای افزایش ترافیک سایت تان استفاده کنید.

برای تولید محتوای ویدئویی برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید. کسب و کارهای زیادی توانسته اند ترافیک سایت شان را به وسیله محتوای ویدئویی افزایش دهند زیرا می دانند که محتوای ویدئویی چقدر تاثیرگذار است. پس شما هم برنامه ای را برای منتشر کردن محتوا های ویدئویی داشته باشید و از قدرت محتوای ویدئویی غافل نشوید.

5-محتواهای قدیمی سایت را اصلاح و به روز رسانی کنید.

به روز رسانی محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت

سعی کنید هر چند وقت یک بار محتوا های قدیمی موجود در سایت را اصلاح و به روز رسانی کنید. می توانید نکات جدیدی را به محتوا های قدیمی اضافه کنید یا موضوعاتی که در ارتباط با محتوا تغییر کرده اند را اصلاح کنید و محتوا را به روز رسانی کنید. با این کار محتوای شما کامل تر خواهد شد و کیفیتش بیشتر می شود. خب این به چه معناست؟ هر چقدر محتوا کامل تر و با کیفیت تر باشد رتبه شما در گوگل و یا سایر موتور های جستجو بالا تر خواهد آمد و افزایش رتبه برای شما افزایش ترافیک سایت را به دنبال خواهد داشت.

6-محتواهای خود را با کلمات کلیدی هم خانواده (LSI) بهینه کنید.

یکی از اشتباهاتی که بیشتر کسب و کار ها انجام می دهند این است که تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز می کنند. برای اینکه بتوانید در موتور های جستجو به رتبه های بهتری برسید سعی کنید در مقاله های خودتان از کلمات کلیدی هم خانواده استفاده کنید. در این صورت شما محتوای تان را برای چند کلمه کلیدی بهینه می کنید و محتوای شما برای چند کلمه کلیدی در رتبه های خوبی بالا خواهد آمد. در این حالت است که کاربران زیادی از وب سایت شما بازدید می کنند و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.

7-محتواهای بلند (آسمان خراش) تولید کنید.

محتوای آسمان خراش تولید کنید تا ترافیک سایت تان افزایش یابد

محتوای آسمان خراش به مقاله های بالای 3000 هزار کلمه ای گفته می شود که یک موضوع را به طور کامل پوشش می دهد. در برنامه تولید محتوایی خودتان از تکنیک تولید محتوای آسمان خراش استفاده کنید تا به عنوان یک مرجع معتبر شناخته شوید و ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند.

نکته مهم : بدون شک همه ما دوست داریم به جای اینکه چندین سایت مختلف را برای پیدا کردن اطلاعات بگردیم ، یک سایت معتبر را امتحان کنیم که کل موضوع را پوشش داده باشد. محتوای آسمان خراش این قابلیت را دارد که موضوع را به صورت کامل پوشش بدهد و مکانی باشد برای کاربران تا اطلاعات کامل و مفیدی را دریافت کنند.

8-از یوتیوب و آپارات استفاده کنید تا ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند.

آپارات و یوتیوب رسانه های پرکاربردی هستند که هر دو محبوبیت زیادی بین ایرانی ها دارند. محتوا های ویدئویی که در سایت قرار داده اید در یوتیوب و آپارات نیز بازنشر کنید. به دلیل اینکه این دو رسانه بسیار محبوب هستند می توانید مخاطبان زیادی را از طریق آن ها جذب کنید و ترافیک سایت را افزایش دهید.

9- سایت خود را برای نسخه موبایل بهینه سازی کنید.

ریسپانسیو کردن سایت برای افزایش ترافیک سایت

اکثر افراد در حال حاضر گوشی موبایل دارند و با دسترسی داشتن به اینترنت کارهای خود را با گوشی موبایل انجام می دهند. پس یکی از کارهایی که حتما باید انجام دهید بهینه کردن وب سایت تان برای کاربران موبایل است. سایت تان باید ریسپانسیو (یعنی در همه نمایشگر ها به خوبی نمایش داده شود) باشد. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد کاربران زیادی را از دست خواهید داد.

نکته مهم : برخی از صاحبان کسب و کار ها به این قضیه ریسپانسیو کردن سایت اعتقاد زیادی ندارند. گوگل نیز بر mobile friendly بودن سایت تاکید دارد و از فاکتور های موثر گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. ممکن است بیشتر سایت هایی که ترافیک پایینی دارند علتش موبایل فرندلی نبودن آن باشد. پس سعی کنید با موبایل فرندلی کردن سایت تان به افزایش ترافیک سایت کمک کنید.

10- از آموزش های رایگان برای افزایش ترافیک سایت تان کمک بگیرید.

مردم دوست دارند از آموزش های رایگان برای افزایش مهارت های خودشان استفاده کنند. در کنار دوره های آموزشی که می سازید از آموزش های رایگان هم استفاده کنید. استفاده از آموزش های رایگان هم به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند و هم یک روش بازاریابی است است برای اینکه بتوانید محصولات و دوره های خودتان را بهتر معرفی کنید.

نکته مهم : قدرت آموزش های رایگان را دست کم نگیرید. گاهی اوقات میزان ترافیکی که از طریق آموزش های رایگان به دست می آید بسیار بیشتر از روش هایی مانند محتوای آسمان خراش ، محتوای ویدئویی و … است. در برنامه تولید محتوایی خودتان از آموزش های رایگان استفاده کنید تا کاربران را ترغیب کنید که از وب سایت و محصولات شما بازدید کنند.

11-مقاله هایی را که منتشر می کنید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری محتوا ها در شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت

حتما حتما این کار را انجام بدهید و مقاله هایی که منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. همچنین دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را نیز در سایت خود داشته باشید تا کاربران بتوانند مقاله های جذاب شما را به اشتراک بگذارند. لازم نیست در تک تک شبکه های اجتماعی عضو باشید و در همه آن ها مقاله های تان را به اشتراک بگذارید. در حال حاضر شبکه های اجتماعی پرطرفدار توییتر ، تلگرام ، اینستاگرام ، فیسبوک و لینکدین هستند.

در فیسبوک برای کسب و کارتان حساب باز کنید.

فیسبوک جزو قدیمی ترین و پرطرفدار ترین سایت های جهان است. با عضویت در فیسبوک و ارسال پست های عالی ، ارائه پیشنهادات رایگان و فوق العاده ، پاسخ دادن به سوال ها و … می توانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید و به رشد مخاطبان و مشتری های خودتان کمک کنید.

از لینکدین استفاده کنید.

عضویت در لینکدین و استفاده از آن یکی دیگر از روش های عالی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر است. در لینکدین می توانید به راحتی کسب و کارتان را تبلیغ کنید و با اشتراک گذاری اطلاعات کاربران بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید.

از توییتر استفاده کنید.

توییتر بهترین مکان برای اطلاع رسانی در مورد اخبار سایت می باشد. با استفاده از هشتگ در توییتر می توانید کسب و کارتان را معرفی کنید و علاقه مندان به حوزه کاری تان را به سمت کسب و کارتان جذب کنید. فراموش نکنید که آدرس سایت تان را در پروفایل توییتر تان قرار دهید.

قدرت اینستاگرام برای جذب کاربر و افزایش ترافیک را دست کم نگیرید.

اینستاگرام با ویژگی زیادی که دارد جزو بهترین شبکه های اجتماعی دنیا می باشد. در ابتدا از اینستاگرام به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی استفاده می شد ، اما در حال حاضر اینستاگرام به یک بستر بسیار قدرتمند برای رشد کسب و کارها تبدیل شده است. حتما از اینستاگرام استفاده کنید و قدرت آن را دست کم نگیرید.با فعالیت در اینستاگرام نه تنها می توانید به افزایش ترافیک سایت تان کمک کنید بلکه می توانید با جذب کاربران جدید محصولات تان را هم بفروشید.

تلگرام را فراموش نکنید.

تلگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین مردم ایران می باشد که بیش از 40 میلیون کاربر دارد. تلگرام به دلیل داشتن امکاناتی مانند ایجاد کانال و گروه و استفاده راحتش محبوب شد. یک کانال برای کسب و کارتان در تنلگرام ایجاد کنید و کاربران تان را از اطلاعیه ها ، جشنواره ها ، مسابقات ، محصولات جدید ، مقاله های جدید و … مطلع کنید.

کلام آخر

روش های پولی زیادی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید ترافیک سایت تان افزایش دهید. اما ترافیک اضافه شده از روش های پولی زیاد پایدار نیستند و همیشه باید برای دریافت ترافیک هزینه کنید. اما راهکار هایی که در این مقاله برای افزایش ترافیک سایت گفتیم همگی رایگان هستند. برای اینکه با این روش ها به ترافیک سایت بالا برسید باید صبور باشید و وقت بگذارید. با اجرا کردن روش های رایگان گفته شده در مقاله ترافیک هدفمند سایت تان را افزایش دهید.

امیدوارم به کمک روش های ذکر شده در مقاله بتوانید در افزایش ترافیک سایت تان موفق عمل کنید. خوشحال می شویم اگر هر گونه سوال ، انتقاد و یا پیشنهادی داشته باشید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *