چطور میتونیم با مقالات قدیمی سایت به رتبه های بالاتر برسیم؟

مقالات قدیمی سایت چه تاثیری در رسیدن به رتبه های بالاتر دارند؟

behzad sepehri

در دنیای دیجیتال همیشه مطرح می شود که برای بهتر دیده شدن باید تولید محتوا انجام دهیم. اما همیشه گفتن این نکته فراموش می شود که باید از محتوای تولید شده نگهداری کنیم. توجه نکردن به مقالات قدیمی سایت و به روز نکردن آن ها باعث می شود که ارزش این مقالات روز به روز پایین تر بیاید و با افت رتبه مواجه شویم.

همان طور که برای رشد یک گل باغبان به آن آب می دهد، برای رشد و تقویت محتوا نیز باید آن را به روز رسانی کنیم. بنابراین اگر به فکر این مقالات نباشیم باعث می شود سئو سایت ما دچار مشکل شود. در این مقاله می خواهیم اهمیت مقالات قدیمی سایت را بررسی کنیم و راه های رسیدن به رتبه های بالاتر به کمک این مقالات را با هم مرور کنیم. پس از شما دعوت می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مقالات قدیمی موجود در داخل سایت چه اهمیتی دارند؟

در واقع مقالات قدیمی، مقالاتی هستند که در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود آن ها را نوشته اید و با مرور زمان آن ها را کاملا فراموش کرده اید. اگر این مقالات ترمیم و به روز نشوند باعث می شود ارزش و اعتبار سایت شما پایین بیاید و کسب و کار شما با مشکل مواجه شود. اما در مقابل استفاده از این مقالات می تواند یک استراتژی خوب برای سئو سایت باشد و بتوانید به رتبه های بالا تر برسید. معمولا اکثر کسب و کارها مقالات قدیمی را فراموش می کنند و شما می توانید با به روز رسانی این مقالات در کلمات کلیدی زیادی به رتبه های بالاتر برسید.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور یک محتوای باکیفیت بنویسیم؟

با مقالات قدیمی موجود در سایت چیکار کنیم؟

با مقالات قدیمی موجود در سایت چیکار کنیم؟
تصمیم گیری در مورد مقالات قدیمی سایت

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم این مقالات هم می توانند مشکل ساز شوند و هم یک فرصت ایده آل برای رسیدن به رتبه های برتر هستند.

مرحله اول: بررسی مقالات قدیمی سایت

در اولین قدم باید مقالات رو مورد بررسی قرار بدهیم و مقالات بی کیفیت و نیازمند تغییر را تشخیص بدهیم. برای اینکار مقالات را با توجه به سه فاکتور زیر بررسی می کنیم:

1- از لحاظ مفید، کامل و ارزشمند بودن محتوا

باید مقاله های قدیمی را از لحاظ کامل و مفید بودن مورد بررسی قرار بدهیم . با این کار متوجه می شویم که کدام یک از مقالات می تواند برای کسب و کار ما ارزشمند باشد. سپس نوبت آن می رسد که آن ها را از بقیه مقالات جدا کنیم.

2- از لحاظ ارتباط با کسب و کار و موضوع سایت

باید بررسی کنیم که آیا مقاله های قدیمی موجود در سایت با کسب و کار یا همان موضوع سایت ما همخوانی دارند یا نه؟. سپس می توانیم تصمیم بگیریم که مقالات مشخص شده را ویرایش و به روز رسانی کنیم یا نه.

3- از لحاظ سئو محتوا

در مهم ترین بخش از بررسی مقالات قدیم باید آن ها را از لحاظ سئو محتوا مورد بررسی قرار دهیم. برای بررسی سئو محتوا باید فاکتورهایی همچون کلمه کلیدی انتخاب شده، چگالی کلمه کلیدی، عنوان سئو، توضیحات متا، url صفحه و … را در نظر بگیریم.

مرحله دوم: اولویت بندی مقالات

مقالات قدیمی سایت را اولویت بندی می کنیم
اولویت بندی مقالات قدیمی

بعد از بررسی مقالات قدیمی نوبت به این می رسد که مقاله ها را اولویت بندی کنیم. هدف از اینکار این است که مقالات بی کیفیت را از سایر مقالات جدا کنیم و مرحله ویرایش و به روز رسانی مقالات راحت تر انجام شود. برای اولویت بندی مقالات سه فاکتور اهمیت کلمه کلیدی، کیفیت محتوا و سختی کلمه کلیدی را در نظر می گیریم و سپس مقالات را مرتب می کنیم.

مرحله سوم: ویرایش و به روز رسانی مقالات

اولویت بندی و مرتب کردن مقالات از لحاظ کیفیت، به ما کمک می کند تا تغییرات لازم را روی مقالات اعمال کنیم. تغییراتی که روی مقالات انجام خواهیم داد به منظور بهبود سئوی محتوا، ساختار محتوا و همچنین کیفیت محتوا خواهد بود. این تغییرات شامل اضافه کردن محتوای جدید به مقالات، اضافه کردن عکس یا ویدئو به مقاله، بهینه سازی عنوان، توضیحات متا، url ها … هستندد.
بعد از انجام تغییرات باید یک بار مقاله را بخوانیم و محتوا را از لحاظ غلط املایی و ساختار محتوا چک کنیم تا ایرادی نداشته باشد. سپس می توانیم مقاله را به ر روز رسانی کنیم.

پیشنهاد برای مطالعه: چطور یک عنوان جذاب برای مقالات خودمون بنویسیم؟

مرحله چهارم: پیگیری و ارزیابی نتیجه

پیگیری و ارزیابی نتیجه

بعد از اینکه تغییرات لازم را روی مقالات قدیمی اعمال کردیم باید صبر کنیم و منتظر نتیجه باشیم. قرار نیست بلافاصله بعد از به روز رسانی مقاله ها شاهد نتایج باورنکردنی باشیم. بنابراین بهتر است صبر داشته باشیم تا نتیجه زحمات خود را ببینیم. بهبود رتبه و نتیجه گیری با توجه به سختی کلمه کلیدی و وجود رقبای قدرتمند ممکن است بین دو هفته، دو ماه یا حتی بیشتر زمان ببرد. پس فقط صبر داشته باشید و مقاله ها را پشت سر هم به امید گرفتن نتیجه بهتر دستکاری نکنید.

کلام آخر

در این مقاله موضوع مقالات قدیمی موجود در سایت را با هم بررسی کردیم. هیچوقت نباید اهمیت این مقالات را فراموش کنیم و آن ها را نادیده بگیریم. می توانید از این مقالات به عنوان یک استراتژی برای پیشی گرفتن از رقبای خودتان استفاده کنید. تنها نکته ای که باید آن ها را در نظر بگیرید این است که صبر داشته باشید تا نتیجه دلخواه خودتان را بگیرید و مدام مقاله به روز رسانی شده را به دلیل اینکه نتیجه نداده است دستکاری نکنید.

شما از چه استراتژی برای به روز رسانی مقالات قدیمی سایت تان استفاده می کنید؟ آیا تجربه ای در این زمینه داشته اید که باعث افزایش رتبه شما شود؟. خوشحال می شویم نظرات، انتقادات و پیشنهاد خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *