برای فعالیت در بورس کدام کارگزاری را انتخاب کنیم؟

برای انجام معاملات بورسی خود کدام کارگزاری را انتخاب کنیم؟

behzad sepehri

در این روز ها که همه جا حرف از بورس می شود افراد زیادی تمایل پیدا کرده اند که وارد بورس شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید وارد بازار بورس شوید ، حتما باید یک کارگزاری داشته باشید. بدون شک برای شما سوال است که کدام کارگزاری بهتر است و از خودتان می پرسید کدام کارگزاری را انتخاب کنم بهتر است؟. در ایران کارگزاری های زیادی وجود دارد اما اکثرا کارگزاری های آگاه و مفید مطرح می شوند و بر سر زبان ها افتاده اندلذا اسم بقیه کارگزاری ها را به ندرت می شنویم. در این مقاله به مقایسه کارگزاری آگاه و مفید می پردازیم تا با شناخت تفاوت کارگزاری آگاه و مفید راحت تر تصمیم گیری کنید که کدام یک از کارگزاری ها را برای شروع معاملات خود در بورس انتخاب کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید برای فعالیت و سرمایه گذاری در بورس کارگزاری داشته باشیم؟

عمده ترین و مهم ترین سوالی که برای افراد تازه وارد به بازار بورس پیش می آید این است که آیا بدون کارگزاری میتوان در بورس فعالیت کرد؟ یا لزوم داشتن کارگزاری برای فعالیت در بورس چیست؟. در جواب سوال اول باید بگوییم نه بدون داشتن کارگزاری نمیتوانید وارد بورس شوید ، فعالیت خود را آغاز کنید وشروع به سرمایه گذاری کنید.
اما سوال مهم تر این است که لزوم داشتن کارگزاری برای فعالیت در بورس چیست؟. کارگزاری به عنوان یک واسطه بین فروشندگان و خریداران سهام ها می باشد. کارگزاری ها اطلاعات دقیقی در مورد تغییرات بازار بورس و اطلاعات سهام شرکت ها را برای سرمایه گذاران ارائه می دهند تا راحت تر بتوانند سرمایه گذاری کنند. بنابراین حتما باید کارگزاری داشته باشید تا بتوانید در بورس فعالیت کنید.

ویژگی های کارگزاری خوب چیست؟

در بالا گفتیم که برای فعالیت و سرمایه گذاری در بورس باید کارگزاری داشته باشیم. حال می خواهیم بررسی کنیم که ویژگی های کارگزاری خوب چیست که باعث می شود آن را انتخاب کنیم.

1-معتبر و قابل اعتماد باشد.

اولین ویژگی یک کارگزاری خوب معتبر و قابل اعتماد بودن آن است که باعث می شود سرمایه گذاران بیشتری به سمت آن جذب شوند. داشتن نمایندگی در شهرهای مختلف و دسترسی راحت تر سرمایه گذاران به کارگزاری از جمله مواردی است که موجب معتبر و قابل اعتماد بودن یک کارگزاری می شود.

2-پشتیبانی قوی داشته باشد.

سرمایه گذاری در بورس به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می شود. این مهم است که موقع وجود مشکلات بتوانید در کمترین زمان ممکن با کارگزاری مربوطه ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را حل کنید. هر چقدر یک کارگزاری پیشتیبانی بهتری داشته باشد و در اسرع وقت پاسخگوی سوال کاربران خود باشد اعتبار بیشتری خواهد داشت.

3-در دسترس باشد.

با اینکه معاملات در کارگزاری ها به صورت آنلاین انجام می شود اما دسترسی آنلاین به تنهایی کافی نیست. یک کارگزاری خوب باید در شهرهای مختلف هم نمایندگی داشته باشد تا در صورت نیاز کاربران بتوانند به نمایندگی کارگزاری مراجعه کنند و مشکلات خود را به راحتی برطرف کنند. همچنین داشتن نمایندگی در شهرهای مختلف نشان دهنده معتبر بودن کارگزاری است.

4-خدمات خوب و متنوعی را ارائه بدهد.

در حال حاضر کارگزاری های زیادی فعال هستند و با هم دیگر برای جذب کاربران بیشتر رقابت می کنند. یک کارگزاری خوب کارگزاری است که برای جلب رضایت کاربران خود خدمات جذاب و متنوعی را ارائه کند. بنابراین هر یک از کارگزاری ها خدمات و امکانات مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته اند که هر کدام برای گروهی از کاربران جذاب است.

کارگزاری آگاه یا مفید؟ کدام یک بهتر است؟

در کشور ایران حدودا 30 تا کارگزاری وجود دارد که می توان در آن ها شروع به غعالیت و معامله در بورس کرد. اما دو کارگزاری آگاه و مفید جزو کارگزاری هایی هستند که بیشتر از بقیه شناخته شده اند و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. به همین دلیل در ادامه به مقایسه کارگزاری آگاه و مفید می پردازیم تا بدانیم کدام یک بهتر است.

کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه برای معامله در بورس

کارگزاری آگاه جزو قدیمی ترین کارگزاری های موجود در کشور ایران می باشد که در سال 1384 تاسیس شده است. آگاه از شرکت های ارائه دهنده خدمات بورس در ایران است و جزو بهترین کارگزاری های موجود در ایران است.

کارگزاری آگاه چه معاملاتی را پوشش می دهد؟

  • معاملات آنلاین بورس اوراق بهادار
  • بورس کالا
  • آتی سکه
  • بورس انرژی
  • صندوق های سرمایه گذاری
  • تامین سرمایه
  • آموزش

کارگزاری آگاه با چه شرکت هایی همکاری می کند؟

  • شرکت ویستا سامانه آگاه
  • مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه

آگاه چه افتخاراتی را کسب کرده است؟

  1. بین 108 کارگزاری موجود رتبه الف را کسب کرده است.
  2. در سال های اخیر جزو سه کارگزاری برتر کشور بوده است.
  3. کلیه مجوز های مربوط به حوزه کاری خود را دریافت کرده است.
  4. در حوزه فناوری های پیشرفته به صورت انحصاری از خدمات شرکت ویستا سامانه آسا بهره مند است.

کارگزاری آگاه چه امکاناتی را برای کاربران خود فراهم کرده است؟

باشگاه مشتریان آگاه

با عضویت در باشگاه کارگزاری آگاه می توانید از امکانات زیادی همچون شرکت در مسابقات بورسی و دریافت جوایز نقدی ، استفاده از مشاوره و تحلیل ، حضور در دوره های آموزشی ، دریافت بسته های اعتباری و دریافت وام قرض الحسنه استفاده کنید. همچنین با عضویت در باشگاه کارگزاری آگاه می توانید با افزایش امتیاز خودتان سطح خودتان را بالا تر ببرید و از خدمات جالب هر سطح استفاده کنید.

سایت تحلیلی همفکران

سایت تحلیلی همفکران جزو زیرمجموعه های شرکت مشاوره سرمایه گذاری آوای آگاه است. سایت همفکران به فعالان بازار بورس خدمات تحلیلی و مشاوره ای را ارائه می دهد و دارای مجوز از سازمان بورس است. از این سایت می توانید برای بررسی کردن شرکت های بورسی ، دنبال کردن اخبار و گزارش های بازار بورس و تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده کنید.

سایت تحلیلی آوا گلد

سایت آوا گلد در زمینه ارائه تحلیل در مورد طلا و بازار سکه فعالیت می کند. در این سایت می توانید از خدماتی مانند تحلیل بازار سکه و طلا ،تحلیل بازار آتی سکه ، اخبار طلای جهانی و همچنین اخبار فلزات گران قیمت استفاده کنید.

نرم افزار معاملاتی آسا

نرم افزار معاملاتی آسا جزو امکاناتی است که کارگزاری آگاه برای راحتی کاربران خود ارائه کرده است. این نرم افزار برای دو نسخه اندروید و ios قابل استفاده می باشد. با استفاده از نزم افزار آسا تریدر می توانید به راحتی سهام مورد نظر خودتان را خرید و فروش کنید. سبد سهام خودتان را مشاهده کنید و حساب کاربری خودتان را مدیریت کنید.

کارگزاری مفید

کارگزاری مفید برای معامله در بورس

کارگزاری مفید به عنوان اولین سرویس دهنده معاملات آنلاین در کشور ایران شناخته می شود. کارگزاری مفید برای معاملات بورس ، فرابورس ، بورس کالا و قرارداد های آتی در بورس کالای ایران مجوز دارد و فعالیت خود را از سال 73 در یک دفتر کار 4 متری آغاز کرده است.

کارگزاری مفید چه خدماتی را ارائه می دهد؟

کارگزاری مفید خدمات متنوعی برای کاربران خود ارائه می دهد و نرم افزار های کاربردی دارد به همین دلیل توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. از خدمات کارگزاری مفید می توان به مسابقات پلکان ، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری ، آموزش ، مشاوره ، تحلیل و … اشاره کرد. نرم افزار های مفید تریدر و همراه تریدر توسط کارگزاری مفید ساخته شده اند تا کاربران راحت تر بتوانند معاملات خود را انجام دهند.

کارگزاری مفید چه نوع معاملاتی را پوشش می دهد؟

  • معاملات آنلاین بورس اوراق بهادار
  • معاملات بورس کالا
  • معاملات آتی سکه
  • معاملات بورس انرژی

کارگزاری مفید چه افتخاراتی دارد؟

  1. اولین سرویس دهنده معاملات آنلاین است.
  2. کلیه مجوز های مربوط به حوزه کاری خود را دارد.
  3. جزو سه کارگزاری برتر کشور است.
  4. در بین کارگزاری ها رتبه الف را کسب کرده است.

کلام آخر

در حال حاضر دو کارگزاری آگاه و مفید جزو بهترین کارگزاری ها هستند که در حوزه بورس فعالیت دارند و خدمات متنوعی را ارائه می دهند.در این مقاله به بررسی و مقایسه کارگزاری آگاه و مفید از یک دید کلی پرداختیم.

اگر شما از کارگزاری آگاه و مفید یا سایر کارگزاری ها استفاده کرده اید تجربه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.این کار کمک می کند تا بقیه هم بتوانند بهترین کارگزاری را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *