مهم ترین ویژگی های یک سایت موفق چیست

یک سایت موفق و حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

behzad sepehri

یک کسب و کار اینترنتی برای خوش درخشیدن در میان رقبا و رسیدن به نتیجه دلخواه لازم است بر روی برندسازی کار کند. اولین قدم برای برندسازی و تلاش در راستای آن داشتن سایت و فعالیت و در شبکه های اجتماعی می باشد. بعد از گذراندن مراحل طراحی و راه اندازی سایت برای اینکه یک سایت حرفه ای و موفق داشته باشید سایت شما باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد. داشتن این ویژگی ها باعث می شود وب سایت شما مورد توجه و پسند کاربران قرار بگیرد و شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر کند.در ادامه به مهم ترین ویژگی های یک سایت موفق و حرفه ای می پردازیم.پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک سایت موفق چیست؟

1-ظاهری زیبا و کاربر پسند دارد.

یک سایت موفق ظاهری زیبا و کاربرپسند دارد

اولین موردی که به محض ورود کاربران به یک سایت جلب توجه می کند ظاهر وب سایت است. در 6 ثانیه کاربر تصمیم می گیرد داخل سایت بماند یا آن را ترک کند و این به ظاهر و ساختار وب سایت بستگی دارد. پس می توان گفت اولین ویژگی یک سایت موفق داشتن ظاهری زیبا و کاربر پسند است.
یک سایت اگر ظاهر مناسبی نداشته باشد کاربران در مدت زمان کمی سایت را ترک خواهند کرد. این موضوع باعث می شود که امتیاز منفی برای سئوی سایت ثبت شود و سایت در نتایج جستجو دچار افت رتبه شود.

ظاهر وب سایت باید به چه صورت باشد؟


برای اینکه سایت شما ظاهر مناسبی داشته باشد باید از دسته بندی مناسب استفاده کنید و موارد مختلف را از هم جدا کنید. با این کار کمک می کنید تا صفحه شلوغ نشود و کاربران به راحتی به خواسته مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
نکاتی که ذکر کردیم مربوط به طراحی رابط کاربری و طراح سایت است که باید به صورت اصولی طراحی شود. با رعایت این موارد می توانید یک سایت با ظاهر مناسب داشته باشید که برای تجربه کاربری و سئو سایت امتیاز مثبتی خواهد داشت.

2-سرعت لود پایینی دارد.

یک سایت موفق و حرفه ای باید سرعت لود پاینی داشته باشد. کاربران دوست دارند سایت مورد نظر در مدت زمان کوتاهی لود شود. این زمان بین 5 تا 7 ثانیه می باشد. اگر تایم لود شدن سایت بیشتر از بازه ی زمانی باشد یک زنگ خطر برای سایت شماست. چرا که کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. علاوه بر این یکی از فاکتور های مهم برای سئو سرعت سایت است. پس اگر سرعت لود مناسبی نداشته باشید احتمال دارد افت رتبه در نتایج جستجو هم داشته باشید.

چطور سرعت لود پایینی داشته باشیم؟

در اولین قدم باید هاست و سرور شما پر سرعت و با پشتیبانی قوی باشد. این مهم ترین عواملی است که در سرعت سایت تاثیر گذار می باشد. پس در انتخاب هاست خود باید دقت کنید و از شرکت های معتبر ان را تهیه کنید. کار بعدی که می توانید برای افزایش سرعت انجام دهید حذف افزونه های اضافی سایت است. می توانید حجم تصاویر موجود در سایت را کاهش دهید و آن ها را بهینه کنید. همچنین بهینه بودن فایل های css، java و html کمک زیادی در افزایش سرعت سایت دارد.

پیشنهاد برای مطالعه : مهم ترین دلایل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

3-یک سایت موفق امنیت زیادی دارد.

یک سایت موفق باید امنیت زیادی داشته باشد

امنیت مهم ترین مسئله ای است که کسب و کارها با آن رو به رو هستند. کاربران می خواهند با کسب و کاری در ارتباط باشند که امن باشد و امنیت کاربران را هم فراهم می کند. داشتن امنیت بالا باعث می شود کاربران بدون هیچ نگرانی اقدام به خرید از یک سایت کنند. داشتن امنیت باعث می شود کاربران به سایت شما اطمینان و اعتماد بیشتری داشته باشند. همچنین اگر یک سایت امنیت بالایی داشته باشد احتمال بروز خطا و هک و … به حداقل یا حتی به صفر می رسد. پس اگر می خواهید یک سایت موفق داشته باشید باید امنیت لازم را فراهم کنید.

برای افزایش امنیت سایت چه کاری باید انجام داد؟

مهم ترین اقدامی که برای افزایش امنیت سایت باید انجام دهید استفاده از پروتکل امنیتی (ssl) است. با استفاده از این پروتکل می توانید امنیت سایت تان را افزایش دهید. و کاربران با خیال راحت در سایت شما فعالیت کنند و اطلاعات کاربران در امنیت باشد.

4-یک سایت موفق محتوای عالی دارد.

دوران، دوران پادشاهی محتوا است و سایت های موفق همگی با داشتن محتوای عالی به موفقیت رسیده اند. باید سعی کنید محتوا های به روز، منحصر به فرد و جذاب تولید کنید. با تولید محتوای عالی می توانید کاربران هدفمند را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و محصولات و خدمات خود را ارائه دهید و کسب درآمد کنید.

نکته مهم : سعی کنید محتوا های خود را همیشه به روز نگه دارید و طی بازه های زمانی مشخص ان ها را آپدیت کنید. نکته مهمی که درباره موضوع محتوا وجود دارد این است که هرگز کپی نکنید. اما اگر محتوایی عالی بود و خواستید آن را کپی کنید حتما منبع آن را ذکر کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : مراحل تولید محتوای باکیفیت چیست؟

5-یک سایت موفق سئوی خوبی دارد.

سئوی مناسب

سئو فرآیندی است که به سایت ها کمک می کند در رتبه های برتر موتور های جستجو حضور داشته باشند. اگر می خواهید یک سایت موفق داشته باشید باید سئوی سایت خود را جدی بگیرید. سئو روشی کم هزینه ولی زمان بر است اما نتیجه دائمی و اثربخشی دارد. با سئو می توانید در کلمات کلیدی مورد نظرتان در جایگاه های اول گوگل قرار بگیرید و با روانه کردن ترافیک بیشتر به سایت تان درآمد خودتان را افزایش دهید.

6-صفحات اصلی و مهم را به خوبی پوشش می دهد.

یک سایت موفق و حرفه ای باید صفحات اصلی و مهم را در خود داشته باشد. این موضوع باعث می شود کاربران راحت تر به خواسته های خود برسند، همچنین در صورت نیاز به پشتیبانی به شما در ارتباط باشند.


صفحات اصلی و مهم یک سایت عبارت اند از:


-صفحه ارتباط با ما: برای ارتباط راحت تر کاربران با عوامل و پشتیبانی سایت ایجاد می شود.
-صفحه درباره ما: برای اینکه کاربران با ماهیت، ویژگی ها و اهداف شرکت یا سایت شما آشنایی کاملی داشته باشند.
-صفحه اخبار و مقالات: برای اینکه کاربران بتوانند از اخبار و مقالات سایت آگاهی داشته باشند.
-صفحه سوالات متداول: برای اینکه کاربران بتوانند پاسخ سوالات خود در زمینه خرید، سفارش و … را به دست بیاورند.

7-قابلیت اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را دارد.

قابلیت به اشتراک گذاشتن در سایت های موفق

یکی از ویژگی های سایت های موفق داشتن دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می باشد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم شبکه های اجتماعی نقش مهمی در پیشرفت یک کسب و کار دارند. پس با فراهم کردن قابلیت اشتراک گذاری می توانید با کمک کاربران خود و جذب کاربران جدید به موفقیت های بیشتری برسید.

8-یک سایت موفق واکنش گرا طراحی می شود.


واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو بودن جزو ویژگی های یک سایت موفق می باشد. این ویژگی در رتبه بندی سایت ها و سئو نیز تاثیر گذار است. همچنین با توجه به این که امروزه اکثر کاربران از گوشی موبایل برای رفع مشکلات خود استفاده می کنند پس باید سایت تان را واکنش گرا طراحی کنید.

9-یک سایت موفق پشتیبانی قوی دارد.

داشتن پشتیبانی قوی

موفقیت یک سایت با انجام خرید کاربران به پایان نمی رسد. بلکه مهم تر از فروش محصولات، پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش می باشد. یک سایت خوب باید تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا بعد از خرید، کاربران بتوانند با شما در ارتباط باشند و مشکلات خودشان را رفع کنند. هر چقدر یک سایت پشتیبانی بهتری داشته باشد مطمئن تر و قابل اعتماد تر خواهد بود. داشتن پشتیبانی قوی کمک می کند مشتریان وفادار داشته باشید و میزان فروش خودتان را افزایش دهید.

کلام آخر

در این مقاله مهم ترین ویژگی های یک سایت موفق را با هم بررسی کردیم. شما هم اگر می خواهید یک سایت موفق و حرفه ای داشته باشید می توانید با رعایت این نکات به هدف خود برسید. اگر سایت تان بازدهی خوبی ندارد می توانید این ویژگی ها را بررسی کنید و هر مورد را که در آن ضعیف عمل کرده اید بهبود ببخشید.

امیدوارم از خواندن این مقاله استفاده لازم را برده باشید و بتوانید با استفاده از نکات ذکر شده در درون مقاله سایت و کسب و کار موفقی داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *