برای جذب مشتری جدید چه راهکار هایی وجود دارد؟

برای جذب مشتری جدید چه راهکار هایی وجود دارد؟

behzad sepehri

یکی از مهم ترین و البته سخت ترین قسمت های بازاریابی جذب مشتریان جدید است و باید تمرکز زیادی روی این مرحله داشته باشید. دلیل اینکه کسب و کارهای اینترنتی با شکست مواجه می شوند این است که نمی توانند مشتریان جدید جذب کنند یا به عبارتی مشتری کافی ندارند و از ادامه راه منصرف می شوند. در عصر حاضر تعداد رقبا در حال افزایش است و شما برای اینکه از قافله رقابت عقب نمانید باید تکنیک های جذب مشتری جدید را یاد بگیرید و در میان رقبا خوش بدرخشید. مهم نیست که محصولات یا خدمات شما چقدر عالی باشند اگر نتوانید به اندازه کافی مشتری جذب کنید نمی توانید به درآمد زایی برسید. بنابراین باید مشتریان جدید و البته وفادار برای کسب و کار خود جذب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم راه های جذب مشتری جدید را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای جذب مشتری جدید چه راهکار هایی وجود دارد؟

این که کسب و کار شما در چه زمینه ای باشد مهم نیست چرا که باید برای موفقیت و کسب درآمد مشتری جدید جذب کنید. با گذشت زمان تکنیک های قدیمی دیگر جوابگو نیستند و برای پیشرفت باید جدید ترین روش های جذب مشتری را یاد بگیرید. در این بخش موثر ترین روش هایی که برای جذب مشتری وجود دارد را معرفی خواهیم کرد. با استفاده از تکنیک ها می توانید مشتریان جدید و وفادار برای کسب و کار خودتان جذب کنید.

1- باید نیاز های مشتریان خود را بشناسید

اولین قدم برای اینکه بتوانید مشتری جدید برای کسب و کار اینترنتی خودتان جذب کنید این است که نیاز مشتریان تان را بشناسید. اگر بتوانید نیاز های مشتریان را به خوبی شناسایی کنید محصولات خودتان را بر اساس نیاز های آن ها تولید خواهید کرد و احتمال اینکه مشتریان هدفمند جذب کنید بیشتر خواهد بود.

به طور مثال اگر در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت می کنید باید تحقیق کنید که نیاز مشتریان شما چیست. باید بدانید که مشتریان شما چه برند هایی را بیشتر استفاده می کنند، جنس خارجی دوست دارند یا ایرانی، محصولات با چه رنج قیمتی را بیشتر خریداری می کنند. دانستن این موارد کمک می کند دقیقا همان محصولاتی را انتخاب کنید و بفروشید که مشتریان نیاز دارد و به شما در جذب مشتری جدید و هدفمند کمک خواهد کرد.

2-یک هدف و استراتژی برای جذب مشتری تعیین کنید

بعد از شناسایی نیاز مشتریان می بایست یک استراتژی برای جذب مشتری تعیین کنید. این کار به شما کمک می کند تا با انگیزه و برنامه ریزی بهتری بر روی هدف تان تمرکز کنید. نا گفته نماند که تعیین هدف و استراتژی برای هر کسب و کاری مهم است و نباید نادیده گرفته شود. برای اینکه استراتژی بهتر و مناسبی برای جذب مشتری داشته باشید می توانید موارد زیر را رعایت کنید.

  • لیست کاملی از اهداف خودتان را یادداشت کنید.
  • هر کاری که قصد دارید انجام دهید را یادداشت کنید و میزان پیشرفت تان در این زمینه را آنالیز کنید.
  • اهدافی که تعیین کردید را اولویت بندی کنید.
  • برای رسیدن به هدف های مشخص شده یک برنامه و محدودیت زمانی تعیین کنید.
  • اهداف تعیین شده را به هدف های کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید.

3-از رقبای خودتان برای جذب مشتری کمک بگیرید

شاید عجیب به نظرتان برسد اما رقبای شما بهترین کسانی هستند که به کسب و کار شما کمک خواهند کرد تا مشتریان جدیدی جذب کنید. منظور از کمک رقبا این نیست که از آن ها درخواست کمک کنید تا به شما کمک کنند تا مشتری جدید جذب کنید. وجود رقبا یک عنصر مهمی است که در هر زمینه ای می تواند به شما کمک کند. با تحلیل و آنالیز رقبا می توانید استراتژی های آن ها، محصولات، قیمت گذاری ها و موارد مورد نیاز را استخراج کنید و در جهت جذب مشتریان جدید از این اطلاعات استفاده کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: تحلیل و آنالیز رقبا چگونه به موفقیت کسب و کار ما کمک می کند؟

4-از شبکه های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید کمک بگیرید

هر چقدر از اهمیت شبکه های اجتماعی و نقش آن ها در موفقیت کسب و کار ها بگوییم کم گفته ایم. یکی از بهترین روش های جذب مشتری جدید استفاده از شبکه های اجتماعی و فعالیت در ان هاست. با توجه به امکاناتی که شبکه های اجتماعی دارند به راحتی می توانید مشتریان جدید و هدفمند برای کسب و کار خودتان جذب کنید. در شبکه های اجتماعی می توانید از هشتگ ها و مکان استفاده کنید و همچنین به دلیل برقرار ی تعامل بهتر فرصت بیشتری برای جذب مشتری جدید خواهید داشت.

5-قدرت تبلیغات در جذب مشتریان جدید را دست کم نگیرید

تبلیغات جزو تکنیک های موثر برای جذب مشتری جدید است و نباید قدرت آن را دست کم گرفته شود. لازم نیست هزینه های سنگینی را برای تبلیغات متحمل شوید بلکه با تبلیغات اصولی و هدفمند می توانید مشتریان بسیار زیادی را جذب کنید. برای تبلیغات می توانید از شبکه های اجتماعی، سایت های تبلیغاتی معتبر، روزنامه ها و … استفاده کنید. تبلیغ کردن به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات شما بیشتر دیده شوند و تعداد مشتریانی که از شما خرید می کنند افزایش پیدا کند.

پیشنهاد برای مطالعه: سایت های تبلیغاتی رایگان را بهتر بشناسید

کلام آخر

در این مقاله موثر ترین تکنیک ها و راه های جذب مشتری جدید را با هم مرور کردیم. راه های زیادی برای جذب مشتری وجود دارد اما ما در این مقاله مهم ترین آن ها را به شما معرفی کردیم. برای اینکه استراتژی شما برای جذب مشتری موثر واقع شود باید صبور باشید و با برنامه ریزی جلو بروید. در این صورت بعد از مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه و مد نظر خودتان خواهید رسید.

شما از چه روش هایی برای جذب مشتری استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا سایر دوستان نیز بتوانند از این نظرات و پیشنهادات استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *