نحوه نوشتن عنوان جذاب برای محتوا

چطور یک عنوان جذاب برای محتوا بنویسیم؟

behzad sepehri

با تولید محتوای عالی و باکیفیت می توانید کابران بیشتری را به سمت کسب و کار خود روانه کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که برای داشتن محتوای عالی باید رعایت شود نوشتن عنوان جذاب و کاربر پسند می باشد. اگر بتوانید عنوان جذاب برای محتوای خودتان بنویسید و کاربران را ترغیب به کلیک کردن روی محتوا خود کنید برای سئو سایت شما هم مفید خواهد بود و می توانید رتبه های خوبی را در موتور های جستجو به دست بیاورید. در ادامه این مقاله نحوه نوشتن عنوان جذاب برای محتوا را با هم بررسی خواهیم کرد و با روش های گفته شده می توانید بهترین و جذاب ترین عنوان را برای محتوا های خودتان بنویسید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا هر چقدر عنوان جذاب تری بنویسیم به نفع ماست؟

نوشتن عنوان سئو شده و جذاب چه منفعتی دارد


اولین چیزی که در یک محتوا جلب توجه می کند تیتر یا عنوان مقاله است. 90 درصد افراد با توجه به عنوان یک محتوا تصمیم می گیرند که آن محتوا را بخوانند یا آن را نادیده بگیرند. اگر بتوانید عنوان جذاب تری بنویسید کاربران بر روی محتوای شما بیشتر کلیک خواهند کرد و می توانید بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری برای محتوا و سایت تان جذب کنید. همچنین اگر عنوان جذاب باشد و میزان کلیک بیشتری بخورد برای سئوی سایت شما امتیاز مثبتی خواهد داشت و می توانید خودتان را در رتبه های برتر موتورهای جستجو مشاهده کنید. پس باید سعی کنید عنوان های محتوای تان را جذاب تر بنویسید تا مخاطبان را ترغیب کند که محتوای شما را ببینند.

یک عنوان جذاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر می خواهید یک عنوان سئو شده و جذاب برای محتواهای خودتان بنویسید باید در نظر بگیرید که عنوان شما این ویژگی ها را داشته باشد.

1-عنوان باید شفاف باشد.

عنوان باید شفاف و واضح باشد به طوری که کاربر را گیج نکند و مشخص باشد که محتوا در چه زمینه ای نوشته شده است.

2-عنوان نباید زیاد طولانی باشد.

استفاده از عنوان های طولانی باعث می شود چشم کاربران خسته شود و عنوان را به خوبی و یا حتی کامل نخوانند.

3-دقیق باشد و موضوع محتوا را پوشش دهد.

عنوان زمانی جذاب است که موضوع محتوا را پوشش دهد و به مخاطب بگوید که محتوای شما دقیقا به چه موضوعی اشاره دارد.

4-نباید بیش از حد اغراق کنید.

بهتر است عنوان کمی بحث برانگیز یا اغراق شده باشد که این موضوع به جذابیت عنوان اضافه می کند. اما اگر بیش از اندازه اغراق کنید کاربر با خواندن محتوا خواهد فهمید که عنوان شما درست نبوده و فورا سایت شما را ترک خواهد کرد و این به ضرر شما خواهد بود.

چطور می توانیم یک عنوان جذاب و سئو برای محتوا بنویسیم؟

نوشتن عنوان سئو شده و جذاب برای محتوا

در این بخش تعدادی از روش های تاثیرگذار برای نوشتن عنوان جذاب را برای شما آماده کرده ایم. با استفاده از این راهکار ها می توانید عنوانی جذاب و کاربرپسند و البته سئو شده بنویسید.

1-حتما از کلمه کلیدی درعنوان استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکات برای نوشتن عنوان جذاب و سئو شده این است که کلمه کلیدی ما در عنوان وجود داشته باشد. بهتر است کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان بنویسید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشد. البته اگر از کلمات کلیدی هم معنی یا مشابه هم به جای کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید گوگل متوجه خواهد شد و شما را در نتایج جستجو نشان می دهد. پس جای هیچ نگرانی نیست. تنها کافی است در عنوان خود از کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید.

2-برای نوشتن عنوان جذاب جلب توجه کنید.

جلب توجه هنگام نوشتن یک عنوان

هر چقدر بتوانید توجه کاربران را به سمت محتوای خودتان بیشتر جلب کنید باعث می شود محتوای شما میزان کلیک بیشتری بخورد. برای اینکار می توانید از جملاتی استفاده کنید که کاربران انتظارش را نداشته باشند یا برای آن ها جذاب باشد. نکته ای که باید رعایت کنید این است که بیش از حد اغراق نکنید چون نتیجه کاملا برعکس خواهید گرفت.

مثال:ساده ترین راه ها برای کسب درآمد 50 میلیونی در ماه.
مثال:با این 4 راهکار تضمینی میزان فروش تان در اینستاگرام را افزایش دهید.

3-در عنوان پیام محتوا را بیان کنید.

برای اینکه بتوانید کاربران را برای خواندن محتوای خودتان تشویق کنید می توانید پیام و یا هدف محتوا را در عنوان بیان کنید. این کار جزو ساده ترین تکنیک های برای نوشتن عنوان جذاب است اما کمک می کند بازدهی محتوا 2 الی 3 برابر بیشتر شود.

مثال:راه های افزایش فالور واقعی برای اینستاگرام.
مثال:چطور می توانیم بر استرس خود غلبه کنیم؟.

4-برای نوشتن عنوان جذاب در عنوان خود از اعداد استفاده کنید.

استفاده از اعداد برای نوشتن عنوان های جذاب

تحقیقات نشان می دهد اعداد تاثیر بسیار زیادی بر روی مغز انسان می گذارد و باعث می شود به اعداد واکنش نشان بدهند. پس اگر در عناوین محتوای خود از اعداد استفاده کنید هم باعث جذاب تر شدن عنوان می شود هم کاربران را ترغیب می کند تا محتوای شما را بینند.

مثال:9 شغل پردرامد سال 2020 کدام اند؟.
مثال:13 راه برای جلوگیری از خستگی شغلی.

5-در عنوان خود از صفات مثبت استفاده کنید.

جملات مثبت همیشه افراد را به سمت خود جذب می کنند چرا که سرشار از حس خوب و انرژی هستند. برای نوشتن عنوان جذاب می توانید از صفات مثبت و انگیزشی مانند بهترین، موفق ترین، فوق العاده، موفق، موفقیت و … استفاده کنید.

مثال:چطور می توانیم بهترین شغل دنیا را داشته باشیم؟.
مثال:بهترین و موثرترین راهکار هایی که باعث می شود زودتر لاغر شوید چیست؟.

پیشنهاد برای مطالعه : چطور یک محتوای عالی و باکیفیت بنویسیم؟

6-از جملات منفی در عنوان های خود استفاده کنید.

استفاده از جملات منفی برای عنوان

جملات منفی هم مانند جملات مثبت تاثیر زیادی در جلب توجه افراد دارند. جملات منفی باعث ایجاد حس ترس در دل مخاطب می شود و واکنش مخاطبان را به همراه خواهد داشت.البته نباید همیشه از جملات منفی استفاده کنید و جملات منفی را فراموش کنید. همیشه تعادل برقرار کنید و به میزان محدود از این روش ها استفاده کنید.

مثال:اشتباهاتی که هنگام ضبط ویدئوی آموزشی نباید انجام دهید.
مثال:اگر در زندگی این کارها را انجام ندهید شکست خواهید خورد.

7-برای محتوای خود دو تا عنوان بنویسید.

اگر دقت کرده باشید یک عنوان H1 وجود دارد و یک عنوان برای سئو.می توانید یک عنوان سئو شده برای موتور های جستجو بنویسید و یک عنوان دیگر در قسمت H1 بنویسید که منجر به کلیک کردن کاربران شود.

8-از عنوان های سوالی استفاده کنید.

استفاده از عنوان های سوالی

یکی دیگر از روش های کاربردی برای نوشتن عنوان جذاب برای محتوا استفاده از عنوان های سوالی است. با پرسیدن سوال در عنوان کاربران را کنجکاو می کنید تا در مورد محتوای شما فکر کنند و ترغیب شوند تا محتوا را ببینند. حتی ممکن است سوالی که در عنوان می پرسید جزو سوال های خود کاربر باشد که مدت هاست به دنبال جواب آن می گردد و با دیدن عنوان شما خوشحال می شود که جواب سوال خود را پیدا کرده است.

مثال:چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟
مثال:آیا می دانید استفاده از نوشابه چه ضرری برای بدن شما دارد؟

کلام آخر

عنوان محتوا اولین مکانی است که توجه کاربران را به خود جلب می کند. پس اگر بتوانید روی نوشتن عنوان جذاب و سئو شده برای محتوای خود تمرکز کنید شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران خواهید داشت و احتمال رسیدن به رتبه های برتر موتورهای جستجو برای شما افزایش می یابد. در این مقاله مهم ترین روش های نوشتن عنوان جذاب برای محتوا را بیان کردیم. اگر شما هم روشی برای نوشتن عنوان جذاب می دانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا با بقیه دوستان هم به اشتراک بگذاریم.

اشتراک گذاری:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *