چه تکنیک هایی برای افزایش فروش وجود دارد؟

10 تکنیک فوق العاده و کاربردی برای رسیدن به میزان فروش بیشتر

behzad sepehri

هدف اصلی کسب و کارها فروش محصولات شان است تا بتوانند به درآمد بالایی برسند و برند خود را معروف تر کنند. اما همین مسئله فروش مهم ترین مشکل و دغدغه کسب و کارهاست. بیشتر اوقات می شنویم که مدیران کسب و کار ها چه سنتی و چه اینترنتی گلایه می کنند که فروش کمی دارند یا اصلا نمی توانند محصول خودشان را بفروشند. در مقابل کسب و کارهایی هم وجود دارند که فروش فوق العاده ای دارند و در زمینه فروش خیلی خوب عمل می کنند.
اما دلیل این تفاوت چیست؟ چرا یک کسب و کار فروش فوق العاده ای دارد ولی بعضی کسب و کار ها مشکل فروش دارند؟. در این مقاله می خواهیم راه ها و تکنیک های افزایش را با هم بررسی کنیم. با یاد گرفتن تکنیک های افزایش فروش و به کارگیری درست آن ها می توانید میزان فروش تان را افزایش دهید.

موفقیت در زمینه فروش به چه عواملی بستگی دارد؟

موفقیت در زمینه فروش به چه عواملی بستگی دارد؟
موفقیت در فروش

قبل از اینکه تکنیک های افزایش فروش را با هم بررسی کنیم بهتر است بدانیم موفقیت در زمینه فروش به چه عواملی بستگی دارد. به طور کلی موفقیت در زمینه فروش بر پایه دو فاکتور زیر بررسی می شود.

1-میزان فروش محصولات

هر چقدر میزان فروش محصولات یک کسب و کار بیشتر باشد به این معنی است که در زمینه فروش موفق عمل کرده است. پس می توان گفت میزان فروش بیشتر جزو عوامل مهم موفقیت در فروش است.

2-رضایت مشتری

اینکه میزان فروش بیشتری داشته باشید شرط است. اما مهم ترین شرط برای موفقیت در فروش این است که مشتریان از خریدی که کرده اند راضی باشند. چرا که رضایت مندی مشتریان باعث می شود میزان فروش بیشتری داشته باشید. دلیل آن هم این است که مشتری راضی جزو مشتریان ثابت و وفادار شما خواهد بود و هم کسب و کار شما را به بقیه معرفی خواهد کرد.

مهم ترین و موثر ترین تکنیک های افزایش فروش

مهم ترین و موثر ترین تکنیک های افزایش فروش
تکنیک های افزایش فروش

خب رسیدیم به مبحث شیرین افزایش فروش و حال می خواهیم تکنیک های رسیدن به فروش بیشتر را با هم بررسی کنیم. شاید تکنیک هایی که ذکر می کنیم به نظر ساده بیایند اما اگر این اصول و تکنیک ها را به درستی اجرا کنید میزان فروش تان را متحول خواهید کرد.

1-تعادل را در قیمت گذاری محصولات تان رعایت کنید

قیمت یک محصول اولین موضوعی است که کابران به آن توجه می کنند. قیمت محصول یک عامل تاثیر گذار در فروش یا عدم فروش محصول می باشد. بنابراین باید سعی کنید که قیمت واقعی و منصفانه برای محصولات تان در نظر بگیرید. قیمت های فضایی برای محصولات تان در نظر نگیرید. همچنین نباید قیمتی پایین تر از قیمت واقعی برای محصولات تان انتخاب کنید. قیمت بالا مشتری را از خرید منصرف می کند و قیمت پایین باعث کاهش اهمیت محصول می شود. پس سعی کنید تعادل را در قیمت گذاری رعایت کنید.

پیشنهاد برای مطالعه : تکنیک های ساده و کاربردی برای جلب اعتماد مشتریان

2-از پیشنهادات و تخفیف های مدت دار برای افزایش فروش استفاده کنید

برای محصولات تان از پیشنهادات و تخفیف های مدت دار استفاده کنید
ارائه تخفیف و پیشنهادات مدت دار

از جمله تکنیک های موثر برای افزایش فروش، استفاده از پیشنهادات و تخفیف های مدت دار می باشد. مثلا اگر شما یک محصولی را دارید که قیمت اصلی آن 500 هزار تومان می باشد. در طی یک فاصله زمانی مشخص تخفیف های مختلفی را برای محصول تان در نظر بگیرید . برای هفته اول قیمت محصول تان را 300 هزار تومان، هفته دوم 400 هزار تومان و هفته سوم 450 هزار تومان در نظر بگیرید. اگر بازدید کنندگان سایت شما خوب باشد استفاده از این تکنیک می تواند میزان فروش محصول تان را تا 5 برابر افزایش دهد.

3-تنوع محصولات خودتان را کمتر کنید

گاهی اوقات مشتریان واقعا قصد خرید دارند اما به دلیل تنوع بیش از حد محصول از خرید منصرف می شوند. چون تنوع محصولات باعث می شود که مشتری یا کابر با تردید رو به رو شود و نتواند درست انتخاب کند. توصیه می شود اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید انتخاب کابران را سخت تر نکنید و تنوع محصولات تان را کمتر کنید. فرض کنید شما خدماتی را در زمینه تولید محتوا ارائه می دهید. اگر دو یا سه بسته مختلف داشته باشید مشتری راحت تر می تواند انتخاب کند. اما اگرتعداد این گزینه ها 7 یا 8 عدد باشد انتخاب آن سخت تر خواهد شد. و ممکن است مشتری از خرید منصرف شود.

4-برای فروش بیشتر حتما کیفیت محصولات تان را تضمین کنید

کیفیت محصولات تان تضمین کنید
تضمین کیفیت محصولات

اکثر اوقات مشتریان از قیمت گذاری، محصول و شما راضی هستند اما مطمئن نیستند که محصولی که ارائه می دهید برای آن ها مناسب باشد. مشتری تصمیم به خرید گرفته است و می خواهد از شما خرید کند. اگر شما بتوانید تضمین کنید که در صورت نارضایتی محصول را تعویض می کنید یا پس می گیرید فروش انجام خواهد شد. اما اگر تضمینی ارائه ندهید به احتمال 95 درصد فرآیند فروش انجام نخواهد شد. اگر به محصول خود مطمئن هستید سعی کنید برای محصول تان تضمین ارائه دهید تا میزان فروش محصولات تان را افزایش دهید.

به طور مثال اکثر فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا، شیکسون و … برای محصولات شان تضمین می دهند. همچنین برای دوره های آموزشی نیز تضمین در نظر گرفته می شود که در صورت نارضایتی مبلغ گرفته شده برای دوره پس گرفته می شود.

پیشنهاد برای مطالعه: برای اینکه مشتریان جدیدی جذب کنیم چه راهکار هایی وجود دارد؟

5-رضایت کابران و مشتریان قبلی خود را به اشتراک بگذارید

اکثر ما دوست داریم بدانیم که بقیه افراد از محصول معرفی شده راضی هستند یا نه و چه تجربه ای داشته اند. به همین دلیل اگر در سایت یا صفحه فروشگاهی خودتان در شبکه های اجتماعی، نمونه رضایت کاربران و مشتریان قبلی خودتان را به نمایش بگذارید باعث می شود مشتریان جذب محصول شما شوند. می توانید از مشتریان خود بخواهید که از محصول مورد نظر عکس بگیرند یا داخل یک فیلم رضایت خودشان را اعلام کنند. سپس می توانید آن ها را با کاربران به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید با انجام این کار درصد موفقیت تان برای فروش بیشتر خواهد شد.

6-قدرت تولید محتوا برای افزایش فروش را دست کم نگیرید

قدرت تولید محتوا برای افزایش فروش را دست کم نگیرید
استفاده از قدرت محتوا

به کمک تولید محتوا می توانید میزان فروش تان را افزایش دهید. باید برای کلمات کلیدی پر جستجو در زمینه ای که فعالیت دارید محتوا تولید کنید و از این طریق کاربران بیشتری جذب کنید. با تولید محتوا و جذب کاربران بیشتر می توانید محصولات خودتان را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید. پس شانس اینکه میزان فروش بیشتری داشته باشید بیشتر و بیشتر خواهد شد.

7-مراحل پرداخت و خرید را برای کاربران آسان تر کنید

برای اینکه کاربران شما بتوانند خریدی آسان و دلچسب داشته باشند بهتر است مراحل پرداخت و خرید را آسان تر و بدون هیچ گونه پیچیدگی طراحی کنید. مشتریان شما در هر سن و سال و با میزان تحصیلات مختلف هستند. بنابراین باید ساده ترین حالت ممکن را برای مرحله خرید و پرداخت در نظر بگیرید تا همه بتوانند این مراحل را طی کنند.

8-از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر کمک بگیرید

از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر کمک بگیرید
استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی جزو تکنیک های موثر برای افزایش فروش می باشد که تاثیر بسیار زیادی در زمینه فروش دارد. برای فروش محصولات تان تنها به سایت اکتفا نکنید و از شبکه های اجتماعی نیز برای فروش بیشتر کمک بگیرید. از جمله شبکه های اجتماعی که نقش بسیار زیادی در فروش دارند می توان به اینستاگرام، تلگرام و لینکدین اشاره کرد.

پیشنهاد برای مطالعه: شبکه های اجتماعی چه تاثیری در موفقیت کسب و کارها دارند؟

9-به فکر برطرف کردن نیاز مخاطبان باشید نه به فکر فروش محصول

یکی از عواملی که باعث می شود نتوانید در زمینه فروش موفق عمل کنید این است که به فکر فروش باشید. به جای اینکه بر روی فروش تمرکز کنید بهتر است به فکر برطرف کردن نیاز مخاطبان باشید. در این صورت است که می توانید میزان فروش بیشتری داشته باشید. اگر به فکر فروش باشید مشتریان فکر می کنند به دنبال گرفتن پول از آن ها یا قالب کردن محصولتان هستید. همچنین سعی کنید در معرفی محصولتان اغراق نکنید و محصولتان همان طور که هست آن را معرفی کنید.

10-برای محصولات تان از تصاویر و ویدئو های جذاب تهیه کنید

برای معرفی خدمات و محصولات تان حتما از عکس و ویدئو استفاده کنید
استفاده از عکس ویدئو برای معرفی محصول

برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید بهترین کار این است که کابران با جزئیات محصولات شما به خوبی آشنا شوند. سعی کنید تصاویر و ویدئو های جذاب برای محصولات تان بگیرید. این کار کمک می کند کاربران با چشم باز نسبت به محصول شما تصمیم بگیرند. استفاده از ویدئو جذابیت محصول را افزایش می دهد و امکان اینکه فروش بیشتری داشته باشید را افزایش می دهد.

کلام آخر

در این مقاله موثر ترین و مهم ترین تکنیک های افزایش فروش را با هم بررسی کردیم. شاید این تکنیک ها ساده به نظر بیایند اما با استفاده از این تکنیک ها همراه با صبر و تداوم در این راه می توانید میزان فروش تان را افزایش دهید.

شما چه تکنیک های دیگری را برای افزایش فروش محصولات می شناسید؟. خوشحال می شویم نظرات، انتقادات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر کابران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

10 پاسخ

  1. عالی بود ممنونم از مقاله خوبتون. من تو فروشگاه اینترنتی که دارم از مواردی که شما تو مقاله تون ذکر کردین سه عامل تولید محتوا، قیمت گذاری مناسب و استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شده میزان فروشم بیشتر بشه. توصیه میکنم حتما این سه تا رو تو اولویت قرار بدین.

    1. سلام جناب مردانی عزیز. ممنونم نظر لطف شماست. بله دقیقا درست این سه عامل تاثیر بسیار زیادی دارن. ولی در کنارش موارد ذکر شده رو هم اگه انجام بدین قطعا میزان فروش تون چندین برابر خواهد شد.

  2. من از وقتی که نمونه رضایت مشتریان قبلی ام رو گذاشتم مراجعه کننده و میزان فروشم بیشتر شده. در کنارش تبلیغات هم انجام دادم و باعث شد فروشم 5 برابر بشه.

    1. خدا رو شکر. خوشحالم که تونستین به موفقیت برسین. ایشالا بتونید به فروش 50 برابر و بیشتر هم برسین.
      صد درصد تاثیر داره. من خودم اگه بخوام یه محصولی رو بخرم اول نظرات کاربران رو چک میکنم ببینم کسایی که قبلا خرید کردن
      چه تجربه ای داشتن بعد تصمیم به خرید یا سفارش دادن میگیرم.

  3. عالی بود مقاله تون استفاده کردم. در کنار اینا تبلیغات هم باعث میشه فروش بیشتری داشته باشیم.

    1. ممنونم از نگاهت علی جان. خوشحالم که مقاله مون برات مفید بوده.
      بله صد درصد مفیده. البته ما فقط روش های رایگان برای افزایش فروش رو در مقاله ذکر کردیم. بعد از انجام این روش ها تبلیغات هم انجام بشه خوبه.

  4. مورد سوم نظر منو به خودش جلب کرد. دقت که میکنم میبینم واقعا خیلی تاثیر داره این موضوع. مثلا وقتی میریم میوه فروشی اگه سه چهار قلم میوه داشته باشه احتمال داره از هر چهار تا هم خرید کنیم اما اگه تنوع محصولاتش بیش از اندازه زیاد باشه مثلا 10 11 تا همه میوه ها رو نمیخریم. تو مورد اول فروشنده میتونه همه میوهن هاش رو بفروشه ولی مورد دومی احتمال اینکه میوه هاش بمونه هست.

    1. ممنونم رضا جان. مثال خوبی زدی و جالب بود. امیدوارم به کمک روش های گفته شده بتونی میزان فروشت رو بیشتر کنی.

  5. مقاله تون کامل و مفید بود ممنونم از شما. لطفا مقاله های بیشتری رو در زمینه کسب و کارهای اینترنتی بزارین تا به کمک اونا و راهنمایی های شما شاهد پیشرفت باشیم.

    1. ممنونم از لطفت آقا یعقوب عزیز. چشم سعی میکنیم مقاله های بیشتری رو بنویسیم. ممنون از همراهی تون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *